#28# discussie

694 32 7
                                    

sorry dat het lang duurde. ik was gisteren naar de strand gegaan en was moe om te update.

------------

Pov Diana

Ik kijk James angstig aan. " ze heeft mijn shirt afgepakt" roept James kinderachtig. " geef terug" hij kijkt me aan en knipoogd. ik moet het meespelen. "jongens ik moet jullie spreken. Het is dringend" ik en James kijken mekaar bang aan. wat als ze wat door hebben. dan zitten we echt in problemen.

James en ik volgen mam en Martijn. ze zitten aan tafel wachtend op ons. het is zo zenuwslopend. James probeert mijn hand vast te pakken maar ik weiger.

" jongens" begint mijn moeder.

we knikken. " we zijn samen en we willen onze excuses aan jullie bieden maar.." daar komt het woordje maar. ik ben bang voor wat er gaat komen.

" jullie lopen nooit meer weg" maakt Martijn af. we knikken. er valt een last van mijn schouder.

" en nog een ding" we stonden net op het punt om te gaan tot dat mijn moeder ons riep. Langzaam draaien we ons om.

" Jullie zijn nog al close, wat we niet erg vinden maar we willen dat jullie zo min mogenlijk van elkaar afblijven. het is niet net als de film dat broer en zus op elkaar vallen" krak... hoorde je dat. dat was mijn hart. ze heeft ons nog niet door maar wel bijna.

" nee mam het zal niet gebeuren. ik vind hem toch alleen maar vervelend." ze knik en wijst met haar vinger dat ik mag gaan. James moet blijven staan.

ik loop naar mijn kamer en laat me vallen. Waarom kan ik niet met hem zijn? waarom is alles zo ingewikkeld?. Ik ben benieuwd wat ze te bespreken hebben met James?.

Pov James

Ik vraag me af waarom ik moest blijven.

" waarom moet ik blijven?" vraag ik.

Pap en Rosa kijken me dringend aan.

" ga zitten" ik knik en neem plaats. het moet wel ernstig zijn.

" we willen dat jij uit de buurt van Diana blijft" ik kijk ze aan met open mond. " want?" " omdat ik Diana ken en ik wil niet dat jullie een relatie hebben. ik ken mijn dochter en weet tot wat ze in staat is" legt Rosa uit.

" denkt u nou echt dat ik iets met u dochter heb. we zijn gewoon broer en zus die een goede band hebben" ik kijk ze boos aan. " als ik merk dat jij met mijn dochter bezig bent heb je een probleem"

waarom mag Rosa me niet? heb ik haar ooit wat aan gedaan. omdat ze met mijn vader is betekent het niet gelijk dat ze alles is. ik snap dit hele gedoe ook niet meer.

snel ren ik naar boven. ik moet het aan Diana vertellen. ze gaat flippen als ze dit hoort..

Pov Diana

ik hoor iemand naar boven komen. James komt woest de kamer binnen. " wat is er-" voor ik mijn zin kan afmaken drukt James frustrerend zijn lippen op de mijne.

" sorry babe maar ik had het nodig. je moeder maakt me gek" dat ken ik wel. mijn moeder maakt me ook gek.

" wat is de rede?" vraag ik.

" ik mag niet meer met je omgaan. nou eigenlijk mag ik niet aan je zitten of zoals je moeder het zegt: ' bezig zijn'. dat slaat toch nergens op" ik kijk hem aan met open mond.

" wwat heeft ze dat echt gezegd?" hij knikt. oke nu heeft mijn moeder me echt boos gemaakt. ik geef James nog een snel kus en ren naar beneden.

mijn moeder zit aan tafel met een kopje thee. opeens word ik aan de kant getrokken.

" laat me los" ik kijk James recht in de gezicht. " laat het gaan we praten morgen wel" ik schud eigenwijs." nee hoe kan ze dat zeggen?" " kom we gaan douchen" na  een tijdje zeuren gaan we naar de kamer.

volgende ochtend

Aangekleed staan ik en James aan de ontbijt tafel. het is er stil. iedereen bekijkt mekaar grondig wat me nerveus maak. 

" Is er iets?" vraag ik uiteindelijk. " nee meis er is niets. waarom zou er iets zijn" mijn moeder kan zo goed liegen.dat ze de beste leugenaar wordt genoemt.niet dus.

" Mam waarom zei je gisteren tegen James dat hij niet bij mij in de buurt mocht komen?" vraag ik.

ze is stil en kijkt James boos aan. " mam ik ben in gesprek met jou dus kijk me aan als ik tegen je praat. dat is toch opvoeding. toch?" ze kijkt me boos aan. vooral toen ik het laatste zei.

" Kijk Diana ik wil je bescherm-" " niets beschermen. je weet dat James niet zo is" roep ik.

" maar gisteren was je nog aan het douchen met hem" oke hoe red ik me hier uit. laat maar ik weet het al.

" dat is niet waar ik was aan het douchen en James had buikpijn. laten we zeggen dat hij diarree heeft" James spuugt gelijk zijn eten uit.

" is dat waar?" vraagt Martijn. hij knikt. " maar jullie zijn zo close" zegt mijn moeder wanhopig.

" dat is toch wat je wilde. ik.kan hem ook nu gaan haten maar dat zou niet leuk zijn" ze schud haar hoofd. dacht ik al.

" ik ken jou Diana jij valt snel op jongend" " en dan? het zijn toch mijn zaken of zijn het de jouwe?" weer schud ze. ik zie dat Martijn moeite heeft om sich in te houden. ik weet wat hij denkt.

Wat ze doet is niet normaal. dat is geen respect.

maar het kan me nu geen fuck schelen.

" hoe weten we zeker dat je niet op James valt?" vraagt ze. James kijkt me bang aan.

ik voel woede in me opkomen. ik sta op en druk mijn lippen op die van James.

mijn ouders kijken geschrokken.

is it worth?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu