#30# deal

664 30 7
                                    

Pov Diana

Vrolijk klim ik over mijn raam. " eten" roept mijn moeder van beneden. net optijd. ik hoop dat ze niets door had want anders zou het erg moeilijk worden voor morgen.

zwijgend loop ik naar beneden. het  kan me niets boeien dat ze boos zijn op mij want dat komt alleen maar goed uit. ik ben ook boos op hun.

ik neem plaats aan tafel maar het voelt zo leeg. James is er niet. ik wil wel vragen waar hij is maar dan praat ik tegen hun. ik denk gewoon dat hij bij iemand is gaan eten.

tijdens het eten werd er niets gezegd. dat is maar goed ook. zonder wat te zeggen loop ik naar boven. ik pak mijn mobiel en maak een afspraak met de makelaar.

na een half uur gesprek en lang zeuren 'door mij' heb ik morgen al een afspraak om morgen te gaan kijken wat ik er van vind.  tuurlijk zal ik moeten sparen. maar daar heb ik al over gedacht.

* mijn school is toch al betaald door een mijn moeder. dus hoef ik dat niet te betalen.

* ik krijg driehonderd euro betaald van mijn werk.

* tweehonderd moet ik betalen voor de huur. ( als  we een deal hebben)

* dan hou ik honderd over. vijftig euro besteed ik aan boodschappen en de andere vijftig gebruik voor mezelf of meubels.

goed na gedacht vind je niet. ik dacht dat ik slecht was in wiskunde.  ik pak mijn koffer in en verstop het onder mijn bed zodat James het niet ziet.

ik mis hem wel maar iets vertelt me dat ik niets met hem had moeten beginnen. ik breng ze alleen maar in problemen.

ik hou echt van hem begrijp me niet verkeerd ofzo maar... maar ik kan het niet meer. door mij gaat de band met zijn vader achteruit.

ik praat morgen wel met hem. misschien na het feest.

ik poets mijn tanden en doen mijn pjama aan.

snel lig ik in bed en sluit mijn ogen. morgen wordt een lange dag.

volgende ochtend

ik sta op en zie dat James in zijn bed ligt. die is vast laat thuis gekomen.

in stilte kleed ik me aan en doe mijn dingen. ik pak ook wat geld en stop dan ergens. ik klim uit het raam en snuif de lucht van de vroege ochtend.

ik stop langs een winkeltje die dichtbij mijn nieuwe huis is. ze hebben daar wel heerlijke ontbijten. ik bestel een pistolet met krab salade en een flesje juice d' orange. ik betaal de meneer en loop naar een bankje toe dicht het huisje. Alles is wel dicht bij he.

" nou wat vind je ervan?" vraagt de dikke man die Schurmans heet. " nou ja het zit in een goeie buurt en de huis is ook niet verkeerd dus waarom niet?" ik schud de hand van meneer Schuurmans en teken de papieren. hij overhandigt me de sleutels en verlaat het huis.

" OMG IK HEB GEWOON EEN FUCKING HUIS VOOR MEZELF!" gil ik.

het is een kleine huisje maar ik wel kneus.

de woonkamer heeft een blauwe bank voor ongeveer drie personen. een kleine tv die ik ga vervangen. de muren van de woonkamer zijn knal oranje wat goed matcht bij de blauwe bank.

de keuken is ook kleine maar wel in goeie staat. de tegels zijn zwart en de muren zijn bloed rood. mijn badkamer heeft een douch en een mooie wasbak van steentjes. de badkamer is groen.

mijn kamer heeft een twee persoons bed en een kast. ik koop later wel een bureau. mijn kamer is beige met mooi rode bloemen.

je denkt vast wat een kleurige huis. maar dat is wat ik zocht.

nu zit ik met een probleem. hoe kom ik met mijn koffer over het raam heen?. ik neem gewoon de voordeur. ik laat een briefje achter.

ik loop het huis uit. voordeel van een appartement is dat het een lift heeft. ik stap de lift in en kom een bekende tegen.

" Dylan?" hij kijkt op. " o hey Diana, hoe gaat het? wat doe je hier?" vraagt hij. " hey, het gaat goed en ik woon hier sinds tien minuten geleden" " nou dat wordt leuk. kom je vanavond ook naar mijn feest?" vraagt hij. ik knik. " welke nummer?" vraag ik. dan hoeft Kate niet helemaal naar mijn huis te gaan.

" 17c en jij?" vraagt hij. " ik woon 15d" " dan woon je een verdieping hoger. nou leuk maar ik moet gaan want een feest zonder alcohol is geen feest" ik knik en verlaat de lift net als hem.

ongezien klim mijn raam over. mijn conditie is nul coma nul.

" waar was je?" vraagt James. " ik was ergens" ik ga hem nog niet vertelen dat ik een eigen huis heb. " waar was jij gisteren?" vraag ik. " ik was bij een feest" hij kijkt naar zijn schoenen die blijkbaar veel leuker zijn dan ik. " James wat is er gebeurd?" vraag ik. " ik nou ja Valerie heeft me gisteren gezoent en ik zoende terug" zegt hij zacht. " maar ik was dronken" zegt hij er ook nog snel achter aan.

-------------

hoe zal Diana reageren?.

ik had vanmiddag een leuk berichtje gekregen van Annie. ze zei dat dit boek een leuk film zou zijn. toen kwam ik met een idee. ik ga een trailer maken. ik kan het zelf maar als je het leuk vind om er een te maken kan je altijd nog even melden op prive chat en dan leg ik je een paar dingen uit. dankje allemaal.

comment en vote

----------------

is it worth?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu