#21# alles goed maar niet heus

802 33 1
                                    

Pov Diana

ik kijk naar het meisje met een lange jas. ze komt me bekend voor. " Julie zijn... broer en-" " wat doe jij hier Valerie?" vraagt James. hij helpt me overeind. " de vraag is wat julie doen" kaatst ze terug. we moeten zeker nog iemand omkopen net als Jake. " ik was eerst" oke dat klinkt kinderachtig.

" ik had een verrassing voor jou!" zegt ze. ik kijk James boos aan. ik dacht dat we een deal hadden. " wat doen julie?" vraagt ze jaloers. " umh..." James krabt achter zijn hoofd. " weet je ik heb nog al veel te doen. praten julie het uit?" zeg ik loop weg. als ik langs James kom fluister ik " fix dit zelf". hij kijkt me verward aan.  ik loop naar binnen.

" ahh. daar ben je Di" ik hoor mijn moeder lachend binnen komen. " ja hier ben ik. is er iets?" vraag ik. " nou... nee maar ik zie je niet zo vaak" zegt mijn moeder. " mevrouw dit moet je beter schoonmaken" zegt mijn moeder tegen Ginger. ik zie de blik in haar ogen. ik kijk mijn moeder boos aan.

" Ma doe niet zo ondankbaar. als jij het niet goed vind maak je het maar lekker zelf schoon" ik draai me  om en loop weg. " Diana, zo praat je niet tegen me" " o en nu zeg je wel volledig mijn naam. ben je al zo snel pa vergeten en ik vertel wat ik er van vind hoe je Ginger behandelt" roep ik. " dames wat is er aan de hand" Martijn komt de keuken binnen. ik zeg niets en ren naar mijn kamer. ik kijk via het raam naar buiten. ik zie James en Valerie zoenen. " vieze vuile klootzak" mompel ik.

ik pak mijn tas en prop wat kleren en geld in. ik kijk om me heen om te kijken of iemand mij ziet. ik schuif de tas onder mijn bed. nu moet ik alleen wat eten verzamelen en met Ginger praten.

ik ken het huis al onderhand wel een beetje. ik loop naar de kamer van Ginger. ik klop op de deur maar zie niemand. ik moet haar wel zoeken. hopelijk kom ik de ander niet onder ogen.

ik vind haar uiteindelijk in de kelder. " Ginger" fluister ik. " ja wie is dat" roept ze terug. ze draait zich om en trekt me in een knuffel.

" dankje meis maar het had echt niet gehoeven. ik ben het wel gewend dat mensen me behandelen. door mij heb je nu ruzie met je moeder" zegt ze schuldig. " nee het is niet jou schuld en niemand verdient het om zo te behandeld te worden Gin. je bent een aardig vrouw en weet je wat je er voor terug krijgt?" vraag ik. ze schud. " niets alleen mensen die je afkraken. " ze glimlacht en knuffelt me weer.

" Ginger ik heb je hulp nodig" fluister ik. ze kijkt me geschrokken aan. " wat is er gebeurd?" vraagt ze gelijk. " ik ga tijdelijk weg. ik wil.langs mijn vaders graf gaan en daarna na een tijdje kom ik weer terug ik moet een beetje rust hebben" zeg ik. " maar... " " pleas Gin ik heb je echt nodig" smeek ik. " oke wat moet ik doen?" vraagt ze. " verzamel wat eten en morgen ochtend vertel je tegen mijn ouders dat ze zich geen zirgen moeten maken. als ze driegen om je te ontslaan omdat je niet vertelt waar ik ben. zeg je dat , als ik terug kom en je  ontslagen bent , dat ik dan weer weg ga" ze kijkt me niet begrijpend aan. " ik schrijf wel een brief. zo kom je niet in de problemen" ze knikt. " hoe lang blijf je weg en wanneer vertrek je?" vraagt ze. " ik vertrek  vanavond om middernacht en ben terug over een week. "ik zoek een hotel en verblijf daar"  heb je geld nodig?" vraagt ze. " nee ik heb genoeg" ze knikt. samen lopen we de kelder uit.

Pov James

waarom moet ik dit fixen. Di zag er echt boos uit. ze loop weg. Valerie kijkt me raar aan. " hebben jij en je zusje een relatie?" ze trekt een vies gezicht. " nee tuurlijk niet, dat is ziek" zeg ik. nu pas zie ik hoe fout we bezig waren. maar ik laat mijn gevoelens spreken. ik hou van haar. " als het zo ziek is waarom zag ik jou zoenen met haar" vraagt ze. ik vraag me af wanneer ze haar klep houdt. " we hadden een weddenschap en ik verloor " ik hoop dat ze niet gaat vragen wat voor weddenschap want die kan ik niet bedenken op dit moment.

ze kijk me aan. "oke... maar ik kwam hier omdat ik een verrassing heb voor jou" gelukkig vraagt ze niet veder. maar haar verrassing staat me nu al niet aan. " kom mee" ik blijf staan en kijk haar verbaasd aan. " ik heb een vraag" zeg ik. " stel maar schat"  zegt ze verleidend. " waarom draag je een lange jas midden in de zomer. het is super warm en jij loopt rond in je jas" zeg ik verbaasd.

" dat zie je zo" zegt ze. " ik heb eigenlijk ander dingen te doen. dus ja . ik ga maar" ik probeer me er onderuit te praten maar dat werkt niet. " kom op schat , ik ben hier speciaal naar toe gekomen met een verrassing" zegt ze en trekt me mee. " nee ik wil niet oke. ik zeg toch dat ik bezig ben en geen tijd heb" zeg ik nu wat bozer. ze komt gevaarlijk dichtbij. " ik had iets leuks in gedachte wat jij ook wel leuk vind" zegt ze. omg neee. nee. ik weet wat ze bedoelt. ze drukt haar lippen op die van mij. ik zoen niet terug. ik kan Diana het niet aandoen. ik heb het net nog goed gemaakt. ze pakt mijn handen en zet ze op haar borsten. omg wat een weerstand. ik trek ze los en loop weg. " laat me met rust oke. kom nooit meer hier" zeg ik terwijl ik wegloop van haar. ik voel gewoon dat ze aan het grijnzen is.

ik loop langs de keuken en hoor mijn vader druk praten met de moeder van Di. " hey "zeg ik droog. ik zie dat de appels op zijn. " wie heeft de laatste appel op?" vraag ik. " Diana" zeggen ze. ze kijken me verbaasd aan. " wat?" vraag ik. ze schudden en ik loop weg.

vederop hoor ik mensen praten. ik hoor Diana's stem. het geluid komt van de kelder.

" ik ga tijdelijk weg. ik wil langs mijn vaders graf gaan en daarna na een tijdje kom ik weer terug ik moet een beetje rust hebben" zegt Diana. ze gaat weg. tijdelijk. nee ik.kan het niet laten gebeuren.

" hoe lang blijf je weg en wanneer vertrek je?" vraagt Ginger. ik herken haar stem ook.

" ik vertrek  vanavond om middernacht en ben terug over een week. ik zoek een hotel en verblijf daar" zegt ze. veder luister ik niet meer en ren naar mijn kamer. ik ga met haar mee zonder twijfels.
----------
sorry dat het lang duurde maar ik.was echt druk. maar julie zullen niet lang wacht want misschien vandaag og morgen staat een nieuwe stukje online. sorry
xxxDebxxx
------------

is it worth?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu