Pov Diana.
ik kijk op de klok in mijn kamer. ik heb nog een beetje geslapen. mijn tas is ook ingepakt. mijn kleren zijn ook al aan. zodra de klok op twaalf uur staat. sta ik voorzichtig op. zodat James me niet hoort. ik neem mijn gympen bij mijn handen met mijn tas en verlaat zo stil mogelijk de kamer.
ik sla de krakende trappen over en loop naar de achterdeur. mijn huissleutels neem ik mee en loop naar buiten. ik pak mijn fiets en fiets naar het station. ik ben aan de ene kant wel een beetje bang maar het went wel even. als ik op het station aankom zet ik mijn fiets opslot. niemand is te bekenen. op deze plek dan. veder op zie ik een paar hang jongeren. ik loop langzaam en zo onzichtbaar mogelijk naar de perron die ik moet hebben.
" Hey meisje!!" roept er een jongen. ik draai me niet om. ik doe alsof ik het niet heb gehoord. ik neem plaats op bankjes. nog vijf minuten en dan komt mijn trein.
ik voel een hand op mijn schouder. ik draai me langzaam om. ik zie de hang jongeren van net. " hey babe, wat doe je nog zo laat op straat?" vraagt hij. ik haal zijn hand van mijn schouder en kijk hem boos aan. " wat denk je zelf. horen julie ook niet thuis te zijn. je moeder is vast ongerust" zeg ik bot. " haha, guys deze meid heeft pit" zegt de jongen waarmee ik sprak. " oke , laat me met rust. volg je leven" ik kijk weer voor me uit. nog geen minuut later voel ik dat mijn handen worden vast gebonden. " wat doen julie" gil ik. " shhht bitch" zegt de jongen. " nee laat-" " laat haar met rust" dat kwam niet uit mijn mond. die stem herken ik uit duizende. James. wat doet hij hier.
" en wat wou jij er aan doen?" vraagt de jongen nep beledigd. " laat haar los. als julie het niet nu doen hebben julie een groot probleem" dreigt James. op dit moment ben ik zo blij met hem. " nop" de jongen kijkt James droog aan. " Di, draai je om" ik kijk hem vragend aan maar doe wat hij zegt. ik draai me om en hoor geluiden. die zijn aan het vechten. er komt een jongen op me af en sleurt me ergens. " James" gil ik. op een gegeven moment val ik op de grond. James helpt me overeind en maakt me los.
" dankje, maar wat doe jij hier?" ik ben nog steeds niet vergeten wat hij gedaan heeft. zomaar zoenen met Valerie terwijl hij een relatie heeft. " ik ga met je mee!" zegt hij vastbesloten. ik schud mijn hoofd. " nee dat ga je niet. je blijft hier. ik heb tijd nodig" " ja tijd nodig met mij. wij samen zonder niemand. geen stiekem gedoe meer. geen gezeur van ouders. alleen wij. wij tweetjes Di." ik kijk hem lief aan. hij heeft gelijk. " ik denk dat je gelijk hebt" ik beantwoord zijn vraag met een kus.
we zitten in de trein. het is haast leeg. " ben je niet moe ?" vraag ik aan James. " nee ik heb een beetje geslapen" ik knik als teken dat ik geluisterd. ik leun met mijn hoofd tegen zijn schouder aan. " ga maar slapen schat" zegt hij. " James?" hij kijkt op. " waarom heb je met Valerie gezoent?" vraag ik. ik kan niet echt slapen. " dat was ik niet. zij zoende mij. ik trok haar weg en haar duidelijk gemaakt dat ze uit mijn beurt moet blijven" ik kijk hem blij aan. ik haal mijn hoofd van zij schouder en ga met mijn hoofd op zijn schoot liggen. hij speelt met mijn haar. hij buigt zich voorover en geeft me een zoen. " ik hou van je Diana Grace" " ik ook van jou James en spreek mijn naam nooit meer helemaal uit" ik geef een kusje op zijn neus en sluit mijn ogen. alles gaat goed komen.
~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~
" goeimorgen schatje" ik word wakker met kusjes in mijn nek. " zijn weer al?" vraag ik. hij knikt. ik rek me zelf even uit. " heb je wel geslapen?" vraag ik. " een beetje. ik was druk bezig" ik kijk hem verbaasd aan. " met wat?" " naar jou kijken. wist je dat je zachtjes snurk in je slaap" ik sla meteen mijn handen voor mijn gezicht. dit is zo akwarddd. " dat is zo lief" zegt hij.
we stappen uit. het is zes uur s' ochtends. de zon komt maar net op. " waar gaan we als eerst heen?" vraagt hij. " naar mijn vaders graf. als je het niet erg vind" hij schud zijn hoofd. " is niet erg. ik ben er voor je" ik geef hem een kus. " zullen we eerst een hotel zoeken?" vraag ik. " je hebt zeker alles gepland" vraagt hij. " jup ik had er niet op gerekend dat jij ook zou meekomen" lach ik. " nou jammer dan want ik laat je niet meer gaan" hij geeft me een kus en we gaan richting de hotel.
" we willen graag een kamer boeken voor twee voor een week" zeg ik beleefd. de jongen kijkt naar James. " komt voor elkaar, mag ik wat vragen?" vraagt de bediende. ik knik. " is dat je vriendje?" vraagt hij aan mij. " ja" James kijkt hem boos aan. " geef ons de kamer oke" hij knikt en geeft me de sleutel.
" fijne verblijf" James trekt me weg bij hem en lijdt me naar de lift.
" wat een creep ik had hem bijna geslagen. niemand komt aan mijn meisje" ik knik en hou hem vast. als we de lift verlaten. ik kijk naar de kamer waar we binnen komen. " wauw" ik ren naar de bed en spring erop. " een waterbed" James rent ook naar me toe en spring ook op de bed. ik rol me op in zijn knuffel en zo blijven we liggen tot we onderbroken worden door mijn telefoon.
--------------
hey hier is nog een stukje. comment en vote.
willen julie ook een kijkje nemen op mijn profiel ik.heb daar nog een paar boeken misschien vinden julie die ook leuk
xxxdebxxx
--------------
JE LEEST
is it worth?
Ficção Adolescenteik ben Diana. mijn vader overleed toen ik 14 was. ik ben inmiddels al 15. sinds die dag is mijn moeder zichzelf niet. na een tijdje ontmoet ze een leuke man op haar werk. ze gaan steeds vaker met elkaar om. haar moeder wordt uitgenodigd voor een ete...