#5# nieuweling

885 34 0
                                    

#5# nieuweling

Pov Diana

Ik hoor iets zoemen. De geluid wordt steeds harder. Ik doe een oog open en dan de andere. Mijn wekker gaat af. Ik gooi hem op de grond. de geluid gaat door. Nu ben ik echt boos. Ik sla me voeten de wekker kapot.” Zo jij bent geen ochtend mens” hoor James naar me roepen.” Nee eigenlijk niet, die wekker gaat gewoon niet uit.” Zei ik chagerijnig. Hij staat op en loopt naar de wekker toe. Hij doet het geluid uit.” Hoe heb je geslapen?” vraagt hij.” heerlijk. Totdat die stomme wekker moest afgaan” zei ik en stond op.” Mag ik misschien de badkamer gebruiken “ vraag ik aan hem.” Tuurlijk maar je krijgt 5 minuten” zegt hij.” wat!” “ ja ik moet ook nog mijn dingen doen en als je niet binnen 5 minuten klaar bent kom ik gewoon naar binnen en ga jij er uit” zegt hij. ik kijk hem dodelijk aan. “ je hebt nog 4 minuten” zegt hij. ik ren naar de badkamer en doe hem opslot ik doe snel mijn kleren aan en doe mijn haar in een strakke paardestaat. Hij staat hoog dat maakt het mooier.” Nog 2 minuten” gilt James. Ik doe snel mijn make-up en dan gaat de deur met een zwaai open.” Klaar der uit” zegt hij. ik glimlach en loop weg. Ik neem mijn toilet tasje mee en gaan de kamer weer binnen. Ik pak al mijn boeken in en loop naar beneden.” Goeimorgen!!” hoor ik Martijn roepen.” Moring” zeg ik droog.” Jij bent echt geen ochtend mens” zegt Martijn.” Inderdaad niet” hoor ik mijn moeder roepen terwijl ze naar me toe loopt. Ze geeft me kusje en maakt ontbijt voor mij. Dit is nieuw . ze deed dat nooit. Misschien doet Martijn haar wel goed. James komt aan gerend van de trap.” Jij bent ook niet de snelste” zeg ik tegen James.” Jupp, ik weet het” zegt hij met een grijns.” Maar.... ik... wacht eens even . ik moest wel in 5 minuten opschieten en jij doet gewoon een half uur over.. dat ik gemeen. Wacht maar ik pak je nog wel” zeg ik kwaad. Als we alles gedaan hebben lopen we naar de deur.” O James neem je Diana achterop en dan haal ik vandaag wel een nieuwe fiets voor haar” hoor ik Martijn roepen naar James.

We lopen het huis uit en hij haalt zijn fiets eruit.”Spring maar achterop” zegt hij.” maar er staan wel 3 auto’s in de garage en je gaat met de fiets” vraag ik hem.” O ja maar ik wil liever fietsen want dan blijf ik in conditie zegt hij. ik knik en spring bij hem achterop . aan het begin fiets hij langzaam.” Ben ik zwaar “ vraag ik hem.” Nee , maar aan het begin is het altijd moeilijk” zegt hij. ik knik en we praten over alles en nog wat onderweg.

# school#

Ik kom de grote school binnen .James loopt met me mee naar de receptie en daar haal ik mijn boeken op , mijn roodter en mijn kluissleutel.” Kluisje nummer 391” mompel ik mijn zelf. James houdt mijn boeken vast.”hey James lekkere chick hoor” hoor ik een jongen naar James roepen. Ik kijk hem verbaasd aan.”ik kom zo” zget hij.” maar..” voor ik iets kan zeggen is hij alweer verdwenen. Hopelijk komt hij terug. Als ik alles in mijn kluisje gepropt heb hoor ik de bel afgaan.er rennen zo veel mensen naar de les. Ik kijk op mijn rooster .” lokaal 34, Mentoruur” mompel ik. Ik volg de route die ik zie en ik kom lokaal 34 binnen. Iedereen is op mij gericht. Ik zal die James wel pakken dat hij mij alleen heeft gelaten.” Goeiemorgen ik ben nieuw hier” roep ik dan maar.”o oja jij bent vast Diana Grace” zegt de meneer vriendelijk.” Ik ben meneer de Waal.” Stelt hij zich voor.  “ neem plek, of nee kom maar voor de klas staan en stel je voor.” Zegt hij. dat meen je niet he , ik ben niet bang ofzo maar ik zie dat een rare klas is. De helf is raar gekleed de rest is normaal.” Haai, ik ben Diana en ik ben 15 jaar en ik ben verhuisd” zeg ik. Ik neem plek naast het meisje met rood haar. Cool het staat haar echt leuk. Tijdens de les raken we bevriend, ze heet Katie, maar ik mag haar Kat noemen.”kom je bij ons zitten in de pauze” vraagt ze aan mij.” Ja is goed.”zeg ik. Als we pauze hebben volg ik Kat.  We moeten langs een paar gangen. Het is leeg. Wij  mochten namelijk eerder weg en daarom is het zo leeg.ik zie James daar staan. Hij staat te zoenen met een andere meisje.” O dat is James en die andere is Valerie. Bij haar moet je niet in de buurt komen, ze is een Bitch” waarschuwt Kat me. Ze pakt mijn pols beet en sleurt me de aula in.” Zo wat is die James” vraag ik haar. Ze snapt het eerst niet maar uiteindelijk wel.” O hij is een player, hij heeft om de week met een andere meid. Alleen Valerie , daar heeft hij nu 2 weken mee.” Zegt ze.” Waarom vraag  je dat”’ gewoon” “ o je vindt hem wel leuk of niet” vraagt ze.” Nee ben je gek ofzo” zeg ik.” Ja ja” zegt ze.” Dan niet” zegt ik . ze grijnst even en dan gaat de bel . de pauze begint net. We praten over alles en nog wat. En zo gaan de andere lessen voorbij. Ik besluit lopend naar huis te gaan. James is al 1 uur te laat . hij slikt zeker Valerie in. Je denk vast dat ik jaloer ben maar dat is niet zo. Ik vind het alleen sneu dat hij een Player is maar ja . ik heb geen zin om langer te wachten en loop naar huis. Het is 20 minuten lopen. Moet je na gaan met al de boeken die je in tas hebt is dat zwaar.

#thuis#

Als ik thuis ben loop ik naar de woon kamer. Niemand is thuis. Ik heb nog geen kamer. Ik pak papier van de printer en schets wat ideeen voor mijn kamer. Uiteindelijk heb ik een idee en ik weet dat het raar klinkt maar ik ga buiten slapen . niet letterlijk maar ik bedoel zo van. Ik ga een kleine huis bouwen met een kamer en een badkamer. Dat moet genog zijn toch. Misschien zijn ze er het niet mee eens. Ik weet niet vragen kan geen kwaad. Op een gegeven moment gaat de deur open.’ Waar was je nou ik zocht je” zei  James bezorgd.” De vraag is waar was je. Weet je nog gisteravond je had iets beloofd en je kwam die belofte niet na, toen heb ik me gered en heb ik je de hele dag niet gezien. Toe ik uit was heb ik een uur gewact. Toen kwam je ook niet dus ben ik maar gaan lopen” zeg ik. Maar over dat ik hem de heledag niet gezien heb is niet waar. Dat is een leugen maar dat hoeft hij niet te weten.” O sorry ik was het vergeten” zegt hij.” ja kan me niet meer schelen , het is gebeurd. En gebeurd is gebeurd.” Zeg ik. Ik was boos maar nu niet meer.” O en ik heb al een idee bedacht voor de kamer” zeg ik. Hij loopt naar me toen en buigt voor over.” O en dat is” vraagt hij. ik draai de blaadje om en laat hem zien.” wat , je gaat buiten slapen” zegt hij overdreven.” Nou niet helemaal, zo hou jij de spullen van je moeder en hoeft niet eruit. En by the way ik heb te minste rust” zeg ik. Hij knikt.” Ik hoop dat mijn vader dit goed keur” zegt hij.” ik hoop het ook” zeg ik dan uiteindlijk.

Het ik hoop dat het leuk was. Commente en vote. Als wilt heb ik ook nog andere boeken van mij. In elke komt Roman voor

xxxDebxxx

is it worth?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu