Pov Diana
ik kijk hem aan met een neutrale gezicht. " lieverd zeg toch wat" James probeert mijn handen vast te houden maar ik trek ze weg.
"James we moeten praten" hij verstijft gelijk. " echt waar sorry, het was niet mijn bedoeling" ratelt hij door.
" James heb lang na gedacht en ik merk dat ik de relatie tussen jou en je vader kapot maak" snel schudt hij. " dat is niet waar Diana en dat weet je zelf" " nee dat weet ik niet want anders was ik dit niet aan het vertellen" hij zucht diep. " ga je me verlaten?" vraagt hij zacht. ik knik. " maar, maar-" " laat maar James" stop ik hem. ik pak mijn koffer die onder mijn bed zit.
" wat ga je doen?" vraagt hij. " ik ga, ik ga weg hier. ik ben mijn moeder zat. Nu hebben ze een zorg minder" er valt een traan wanneer ik aan moeder denk. wat ze allemaal wel niet denkt over mij.
" Diana luister je gewoon naar wat je moeder zegt?. Als ik zeg dat ik van je hou betekent het ook dat ik van jou hou en van niemand anders zelfs niet van die Valerie" ik kijk hem schuldig aan. hoe heb ik het in mijn hoofd kunnen uithalen dat ik James zou verlaten.
" Luister naar mij" hij pakt mijn schouder beet en kijkt me diep aan. " ik zal er alles aan doen zodat je weer de mijne wordt. het kan me niet schelen wat onze ouders ervan vinden" ik knik. " ik vergeef je voor een voorwaarde" zijn droevige blik veranderd in een blij gezicht.
" en dat is?" vraagt hij. " je gaat je mond en lippen schoon schrobben met afwas middel" hij kijkt me verbaasd aan. " Ik wil mijn vriendje toch niet zoenen als hij met een ander slet heeft gezoent" hij kijkt me blij aan. hij wilt me een kus geven maar ik hou hem tegen. " eerst schrobben" als een braaf hondje verlaat hij de kamer.
ik pak de laatste spulletjes en schrijf een brief naar mijn moeder.
-Mam-
Na alles wat we hebben door gemaakt was dit de aller ergste van allemaal. ik had het nooit verwacht van mijn bloed eigen moeder dat ze me zou slaan. wat je nog nooit had gedaan.Dat je me ook nog een slet noemt. klaar mam. ik hield van je . je was alles nog wat ik had maar nu. nu ben je niets voor mij. ik ga weg naar een veilige plek. ik wil niet dat je me komt zoeken. je hebt mijn leven verpest.
Diana
Misschien was het iets te hard maar wel de waarheid. ik ga nog even langs Ginger. ik leg haar uit en ze vindt het jammer dat ik weg ga maar ze vindt dat ik het beste heb gedaan. we zullen wel een keer afspreken zei ze.
ik sms Kate dat ik alleen ga en haar op het feest zie.
" Diana!" roept mijn moeder. Snel berg ik mijn spullen onder mijn bed. alles ziet er leeg uit. ik loop naar beneden. " wat moet je?" ik kijk haar arrogant aan. " ik en Martijn gaan uit. Als ik maar ook merk dat je weg bent of aan het klooien bent met James heb je een groot probleem" dreigt ze.
" de groot probleem ben jij. jij maakt een hele drama voor shit. praat gewoon niet tegen mij" en weer geeft ze me een klap.
ik ren naar boven en sluit mezelf op. " Diana doe de deur open" het klinkt als James. ik loop naar de deur en open hem. ik spring gelijk in James armen.
" het komt goed" fluistert hij.
hij legt me zachtjes neer op mijn bed. hij geeft me kusjes maar stopt gauw weer. " Diana waar zijn je spullen?" vraagt hij verbaasd. "umh..." wat moet ik zeggen dat ik verhuisd ben. ik heb het liever voor me. Alleen Dylan weet het. misschien is het dan ook weer niet eerlijk voor hem.
" James ik ga weg" hij kijkt me aan met grote ogen. " wat?" " ik ga weg. ik ga verhuizen" leg ik uit. " maar onze ouders zijn nog samen" ik sla me zelf op mijn voorhoofd. " James ik ga verhuizen. weg van hier. " hij kijkt me boos aan. " dus je laat me hier alleen. je laat me achter met al deze shit. nou fijn Diana" ik kan er niet tegen als hij boos is. dan word ik ook boos en dat wil ik niet. ik heb al genoeg aan mijn hoofd.
" pff.. wil je mee komen?" vraag ik verveeld. " ja graag" doet hij dit expres?. "oke pak alleen maar kleren in en je toilet tasje" hij lacht. " mijn toilet tasje?" vraagt hij lachend. " denk je dat ik gay ben ofzo?" " doe nou maar snel" hij loopt lachend weg.
als alles is ingepakt wachten we alleen tot mijn moeder en Martijn weg zijn. ik heb de brief in mijn handen.
de deur klapt dicht. met onze koffers lopen we naar beneden. ik zet de brief op tafel.
" ik zet alles in de auto" ik knik en pak nog een appel. " wauw wat ga ik dit huis missen, maar niet heus" mompel ik lachend.
" nou hier is het!" ik laat al de koffers vallen. " wat is dit?, is dit een regenboog ofzo?" ik kijk hem boos aan. " nee dit is mijn kleurrijke huisje" ik ben er trots op.
" hoe heb je dit voor elkaar gekregen?" vraagt hij. " gewoon een huis zoeken. mensen bellen en afspraken maken" " en hoe betaal je dit?" " werken. ik werk dat je dat weet. ik werk bij de bloemist hier beneden. ik verdien genoeg voor dit huur" hij knikt verbaasd.
ik leg alles klaar terwijl James boodschappen ging doen. ik ruim alles op wat ook nieuw voor mij is. ik ben altijd al lui geweest.
" ga je omkleden dan gaan we naar het feest" ik knik.
ik trek mijn iets simpels aan.
" ga je zo?" vraagt hij. ik knik. " wat wil dan, dat ik in een jurk ga?" hij lacht en knik. " nou jammer meneertje" hij pakt mijn heupen beet en trek me naar hem toe. " ik hou van je" hij druk zachtjes zijn lippen op die van mij. " ik ook van jou" mompel ik door de kus heen.
------------
Who is with me?, als ik tien votes heb ga ik veder en laat me weten over trailer. zal ik er een maken of willen jullie dat?.
-----------
JE LEEST
is it worth?
Teen Fictionik ben Diana. mijn vader overleed toen ik 14 was. ik ben inmiddels al 15. sinds die dag is mijn moeder zichzelf niet. na een tijdje ontmoet ze een leuke man op haar werk. ze gaan steeds vaker met elkaar om. haar moeder wordt uitgenodigd voor een ete...