Pov Diana
“ Dian, pak je koffers” gilt mijn moeder. We waren al drie dagen veder en we zouden weg gaan . de verhuis wagen stond al de deur. Ik pakte mijn laaste spulletjes en liep naar beneden.” Heb je hulp nodig” biedt James mij aan.” Ja graag” zeg ik en hij knikt.” Wat hebben meiden in hun koffers” vraagt hij.” van alles geloof me van alles” zeg ik. We lopen naar beneden en ik zie een DHL. Ik sla James keihard.” Waar was dat voor nodig” zei hij licht geirriteerd.” O ken je de regel niet?, kijk als een DHL voorbij rijdt of je ziet hem mag je iemand een klap geven” leg ik hem uit.” O oke, is goed. Ik zou oppassen want ik ga je echt terug pakken” zegt hij. ik begin te lachen. Neimand heeft mij ooit nog gepakt.” Jongens kom, instappen” roept Martijn. Ik kijk nog naar het huis en zwaai, als of mijn vader daar zit en naar me kijkt. We meoten wel 2 uur rijden voor we er zijn. Onderweg kussen Martijn en mijn moeder de hele tijd. Ik en James maken grappige gebaren. Ik werd moe. Het werd ook donker. Ik liep me zakken op de schouder van James. het voelde net een kussen en ik viel in slaap.
“ wakker worden”” ja zo, geef me nog 5 minuten” zeg ik half slapen. Ik voel dat mijn kussen beweegt en ik val neer.” Kom” hoor ik James roepen. Ik weet het alweer. Ik was in slaap gevallen en hij stond op en het leek alsof ik viel.” Wauw wat hebben julie een groot huis” zeg ik.” Humm.. ja “ zegt James gewoontjes. Hij is rijk. Ik ben arm en ja ik hou niet van rijke kakkers. Als hij zo gaat doen dan loop ik weg. Ik ben liever arm en spaar voor mijn eigen dingen dan ik rijk ben en alles krijg. Dat is mijn motto.” Ben je klaar met staren?” vraagt mijn moeder. Ik knik en loop naar binnen. De hal is mooi en groot de trap kan twee kanten op met een rode tapijt.( denk maar aan de trappen van belle en de beest). Ik blijf staren en heb het niet door dat mijn mond open is tot James hem weer dicht doet waardoor mijn tong ertussen komt te zitten.” Aauuw!” gil ik van de pijn.” O het spijt me, kom maar mee” zegt hij. ik volg hem. We komen in de keuken. Die is schitterend. De vloer was bruin. Het waren tegels. De keuken was groot en had een kookeiland. Er waren twee tafels een hele grote en een kleine met fijn bruine houte stoelen. James schoof de stoel aan en gaf aan dat ik kan gaan zitten. Hij pakt een wat en verschoont de wond op mijn tong.” Het is niet ergs hoor” zeg ik.” Nee jou ik maak wel schoon.” James geef je jij Diana een rondleiding?” vraagt Martijn aan James.” Ja is goed” zegt hij en we staan weer op.”het spijt me over je tong, en ook sorry voor je kamer die is nog niet klaar zodat jij er kan slapen” zegt James.” Is niet erg jij kan er niets aan doen. Jij was ook gewoon bij ons thuis en kon niets veranderen.” Zei ik.” Dan slaap jij voor een keertje in mijn kamer als je het niet erg vindt, of ik slaap wel op de bank.” Biedt hij aan.” Mij maakt niet uit, ga je me nog rondleiden of wat” vraag ik hem. Er verschijnt een glimlachen hij pakt mijn pols beet. Ik ren achter hem aan. We gaan nu naar de woon kamer. “ omg...” gil ik zowat. De woon kamer is groot en heeft een ronde hoek bank. Een grote smart tv en ernaast zit er een voetbaltafel, computers en een gote Aquaruim met heel veel vissen. “ kom je mee.” Ik volg hem en we gaan met de trappen omhoog.als ik alles gezien heb gaan we naar zijn kamer. Het is niet de netste maar dat verwacht ik ook niet van een jongen. Het wel groot met een waterbad. “ mag ik springen” vraag ik aan hem.” Tuurlijk” zegt hij. zodra hij mij toestemming gegeven heeft spring ik op zijn bed. Het is zo zacht net als de golven.” Kom je mee het eten staat klaar” zegt hij. ik sta op en loop naar beneden.
“wauw” zeg ik nog maals. De tafel was gedekt en ze hadden zelfs een ober. Misschien hebben ze ook schoonmaakster. Hoef ik lekker niets te doen.uiteindelijk zitten we aan tafel.”wat voor werk doe je “ vraag ik aan martijn.” Ik ben advocaat maar daarvan hun leider” zegt Martijn.” Zeker vanwege die spullen en het huis” vraagt hij.” ja “zeg ik kortaf. Na het eten sta ik op en pak ik mijn bord.” Nee joh laat maar staan dat doet de schoonmaker wel” zegt James en trekt me mee naar boven.” Is er iets?” vraag ik hem.” Nee, ik vind het raar , jij wordt soort van mijn zusje en.. ja” zegt hij.” maak je geen zorgen zie mij gewoon als vriend” zeg ik.” Ik wil ook geen broer en ik zie jou als een vriend” zeg ik. “ waar wil je slapen” vraagt hij.” ik wil het liefst hier slapen bij jou waterbed. Ik smelt van jou bed” zeg ik en begint te lachen. Hij lacht zo schattig.”je hoeft niet op de bank te slapen als je wil, als je hier slaapt wil je dan je pyjama aan doen of in ieder geval je joggings broek” vraag ik aan hem.” Oke wat de dame wilt” zegt hij. als we klaar met praten zijn trek ik mijn pyjama aan en ga dan slapen. Morgen moet ik naar school en eigenlijk ben ik zenuwachtig. “ Jam, ben je wakker” plaag ik hem.” Ja en noem me geen Jam” zegt hij.” beloof me morgen dat je me niet alleen laat op school” vraag ik aan hem.” Oke is goed beloofd” zegt hij. ik kan maar niet slapen het gevoel dat iemand bij mij in bed ligt . dat is zo raar. Max was anders hij hield me vast en hij zoende me , maar het was ook mijn vriendje. Maar over James kan ik niets zeggen. Het is zijn huis en ik voel me best schuldig dat hij de spullen van zijn moeder moet verplaatsen voor mij. Ik ben creatief ik bedenk wel wat. Ik val langzaam in slaap.
Hey hopelijk was het leuk . comment en vote. Tips are welcome. Comment de liedje die je in je hoofd hebt. Dat is leuk
xxxDebxxx
JE LEEST
is it worth?
Teen Fictionik ben Diana. mijn vader overleed toen ik 14 was. ik ben inmiddels al 15. sinds die dag is mijn moeder zichzelf niet. na een tijdje ontmoet ze een leuke man op haar werk. ze gaan steeds vaker met elkaar om. haar moeder wordt uitgenodigd voor een ete...