#9# vertrekken
Pov Diana
“ Dian, kom je we gaan vetrekken” roept mijn moeder. Vandaag is de dag dat we op vakkantie gaan. In die tussen tijd is mijn kamer al gemaakt. Na die avond met Ginger heb ik ook niete cht meer met James gepraat. ik voel me een beetje schuldig maar we hadden een duidelijke afspraak en hij hield zich er niet aan. Ik loop moeilijk met mijn koffers naar beneden. Ik ben een kluns en struikel over mijn koffer. Maar iemand ving me optijd. Als ik wer st zie ik dat het James is.” Dankje” zeg ik zacht . hij knikt en loop weer veder. “ mam voortaan moet je koffers halen met wieltje” vraag ik aan haar.” Hoezo?”vraagt ze.” nou , ik ben niet zo handig met koffer zonder wieltje. En ik viel ook. gelukkig heeft James me gevangen” zeg ik. Ze knikt. Ik kijk over de schouder van mijn moeder en zie James naar me glimlachen. Ik steek mijn tong uit.” Dian, hou je tong binnen boord” roept mijn moeder. Ik rol met mijn ogen en pak mijn koffer. Als we in de tuin staan komt er een grote camper aanrijden.” Omg” zeg ik heel hard en langzaam.” Wat een grote camper, zo een ding heb ik nog nooit gezien” roep ik.Martijn stap uit de camper en kijkt mij en mijn moeder aan.” Gaat het wel” vraagt Martijn.” Umh ...umh...ja “ zeggen ik en mijn moeder tergelijk. Dat is iets wat we altijd deden en nu nog steeds. “ stap in, ik en James doen de koffers wel” zegt Martijn.” Gentelmens” fluister mijn moeder. Ik grinnek even en stap de camper binnen.’ Wtf’ roep ik.
Het is enorm.
Het heeft een wc en een douch. Nou een douch zo zou ik het niet noemen ik noem het eerder een bad. Daarna heb je een keuken en je hebt ook een keukeneiland. Er zijn maar twee kamers. Dat komt door de keuken. En dan is er ook een tv, maar een kleine. Het lijkt net een hotel hier.
“ en hoe vinden julie het?” vraagt James aan ons.” Maak je een grap ofzo, dit is geweldig” roep ik en geef hem een knuffel. Nu pas besef ik wat aan het doen ben. Ik laat hem los.” Sorry” zeg ik en loop weg. Ik stap weer de bus je in en iedereen kijkt me raar aan.” Ja sorry ik moest even afscheid nemen van Ginger” zeg ik.” Wie is Ginger?” vraagt mijn moeder. “ never mind” zeg ik. Zijn julie er klaar voor?” vraagt Martijn.” Yes sir” roep ik blij. Ik heb een masker op. Ik ben kapot en verward van binnen. Ik ga zitten aan een tafeltje en we rijden.
“ heb je zin om rummikub te spelen?” vraagt James aan mij.” Weet je zeker?” vraag ik aan hem.” Hoezo niet?” zegt hij en trekt zijn wenkbrauwen op.” Ik weet niet of jij tegen je verlies kan?” zeg ik op een toon.” Ha, ik ben goed hoor?” zegt hij.” haha, laat me niet lachen , oke kom maar op. Ik ga je afmaken” zegt op een strijderige toon. Hij lacht.
Na vijf potjes gespeeld te hebben en gewonnen te hebben , word ik moe en besluit om naar een van de slaapkamers te gaan.”welke kamer?” vraag ik aan mijn moeder.” De rechter, en de linker is van ons” zegt ze. nou lekker dan moet ik een kamer met hem delen.” Het wordt ook laat we stoppen en gaan morgen veder. Morgen zijn we al in londen” zegt Martijn. We zijn inmiddels in Belgie in Antwerpen. Ze parkeren de auto en doen hem opslot. ik loop de rechter kamer in en ga liggen. Het heeft geen nut op pyjama aan te doen.
Ik voel dat de bed inzakt. Ik draai me om en zie dat James daar ligt.” Wat mag ik ook al niet slapen?” vraagt hij.” ik zeg toch niets” zeg ik arrogant. Maar ook zacht de camper is nog al hoorbaar.” Wat is jou probleem, ik heb toch niet fouts gedaan” vraagt hij.” o je bent nog zeker boos vanwege die dag van je weet wel” antwoordt hij zichzelf. Ik knik hevig.” Ik heb toch al sorry gezegd, laat het achter je. Je kan de tijd niet meer terug draaien. Ik beloof dat ik het niet meer doe” zegt hij. hij heeft een punt ik kan de verleden niet terug halen. Hij steekt zijn hand op. Ik kijk hem aan.” Heb je me vergeven of niet?” vraagt hij. ik steek mijn hand uit en schud hem.” Oke vergeven” zeg ik.” Ik ga nu slapen, want je hebt me moe gemaakt van dat spel” zegt hij.” ik weet , ik zei toch niemand verslaat mij” zeg ik met een grijns. Hij geeft me een vriendschappelijk duw en val zo in slaap.
ik loop naar hem toe en omhels hem.’ Ik heb je gemist” zegt James.” Ik jou ook en laat me nooit meer alleen” zeg ik. Hij trekt me in een knuffel. We horen schoten. Ik kruip zo dicht mogelijk bij hem.” Ik hou van jou” zegt hij.” ik ook van jou” zeg ik. Hij komt dichterbij en klemt zijn armen om mijn middel. Ik weet wat ik moet doen. Ik doe mijn armen om zijn nek en ik voel zijn zachte lippen. Ik voel zijn tong tegen mijn lip. Ik aarzel niet en doe mijn mond open. Onze tongen spelen een vurige spel. Hij tilt me om en ik klem mijn benen om zijn middel. Ik voel een schot in mijn rug
“ nee” zeg ik zacht. Ik zweet helemaal. Het was maar een droom. het was een wazige droom. maar de stemmen waren wel te herkennen. Ik sta op en loop de wc binnen. Ik moest namelijk ook heel nodig. Ik heb weer een lesje geleerd. Drink nooit , maar ook dan nooit water voor je slapen gaat. Ik loop de bakamer uit en struikel over mijn eigen benen. Zoals ikan zei een kluns . ik sta op en loop zo rustig mogelijk naar mijn bed. Ik sluit mijn ogen weer. En ga slapen
Ik word langzaam wakker en voel armen om mijn middel. Ik vind het wel fijn alleen niet van die persoon. Ik sla de armen van mijn middel.” Sorry” zegt hij. ik zie dat hij wakker schrikt.” Het was niet mijn bedoeling, het is een gewoonte” zegt hij. ik vergeef hem want ik heb ook een gewoonte. Mijn gewoonte is : ik sla mijn been altijd om iemand heen in bed. Ik heb me deze avond ingehouden. Maar soms heb ik er geen controle over.
“ hoelaat is het?” vraag ik aan mijn moeder. Iedereen is inmiddels al wakker. Ze zijn al weggereden.” Het is 12:30” zegt Martijn.” Gaan jullie mee, we gaan ontbijten , want zometeen gaan we in een tunnel want we steken over. En het duurt een uur of twee voor we er zijn” zegt Martijn . ik knik en we lopen een kleine restaurant binnen. Er staan mensen in de rij . ik pak een crossaint en een flesje jus d’orange. We staan nu ook in de rij. Het lijkt net op een kantine.
Er staan en jongen voor me hij liep tegen me aan.” Sorry” zegt hij.” het is niet erg” zeg ik.” Waar gaan julie naartoe?” vraagt hij.” wij gaan naar Londen” zeg ik.” En julie?” “ wij gaan naar manchester” zegt hij.” dus julie gaan ook in die tunnel?” vraag ik. “ ja, natuurlijk” zegt hij. hij heeft een mooie glimlach.” Wat is je naam?” vraagt hij. hij verstoort mijn gedachte. Ik steek mijn hand uit.” Ik ben Diana” zeg ik.” Aangenaamd ik ben Jake” zegt hij. als we betaald hebben ga ik aan tafel zitten. We zitten met zijn tweeen aan tafel. We vertellen mekaar verhalen. Als we gegeten hebben en we weg moeten wisselen we telefoon nummers. We stappen de busje weer in en rijden richting de tunnel.
Hey ik hoop dat het leuk is,comment en vote. Met deze boek heb ik nog geen comment. En ik zou het wel leuk vinden als ik opzijn minst 1 comment had. Dan word ik vrolijk.
JE LEEST
is it worth?
Teen Fictionik ben Diana. mijn vader overleed toen ik 14 was. ik ben inmiddels al 15. sinds die dag is mijn moeder zichzelf niet. na een tijdje ontmoet ze een leuke man op haar werk. ze gaan steeds vaker met elkaar om. haar moeder wordt uitgenodigd voor een ete...