42

1.7K 61 3
                                    

Ineens hoor ik iemand schreeuwen en ik schiet omhoog. Het is vroeg in de ochtend, ik denk rond 5 uur. Het schemert en je hoort de vogels fluiten. "Aiden" ik draai me om en zie dat hij er niet meer is. Ik raak in de paniek en schiet uit het bed. Als een gek ren ik het huisje uit. Ik trek snel mijn jas aan en ren naar het plein waar ik niets zie. Wat als er iets is gebeurd?

Als Dakota hem heeft gepakt of verwond. Of erger. Ik begin te hyperventileren. Na de jaren zonder hem kan ik hem niet nog een keer kwijt raken. Het idee hem nooit meer terug te zien is een van de ergste dingen die mij zouden kunnen overkomen, ik kan hem niet verliezen. Dan ben ik leeg en niets, geen fut meer om door te vechten. "Aiden" fluister ik, veel geluid krijg ik niet uit mijn mond aangezien mijn ademhaling mijn lichaam compleet overneemt. Ik begin te lopen en spits mijn oren. Vaag hoor ik iets, maar het is niet duidelijk van welke richting het komt. Waarom is niemand anders wakker? Mijn ademhaling blijft verhogen en ik leg mijn hand op mijn borst en houd mijn adem in. In, en uit. In en weer uit. Ik probeer mezelf te focussen en de link te openen.

Aiden?
Sophie

"Oh mijn god" opgelucht zucht ik en een glimlach verschijnt op mijn gezicht.

Waar ben je?
Jasper
Wat is er met hem?

Meteen begin ik richting het huisje te rennen. Ik begin te grommen als ik Isaac voor het huis zie. Jasper en Aiden staan verderop. "Jij!" Roep ik boos. Isaac draait zijn hoofd naar me om en kijkt me geschrokken aan. "Alsjeblieft ik moest hem zien" zegt hij. Ik schud mijn hoofd en pak hem bij zijn kraag. "Wat had ik nou gezegd?" Zeg ik boos. "Laat me het uitleggen, Sophia" smeekt hij. "Nee!" Ik begin zo onderhand mijn controle te verliezen. "Ik was gevangen" zegt hij dan snel. "Smoesjes" hij, de grote koning zou niet gevangen kunnen worden. 1 hij is sterker dan de rest en 2 waarom zou je dé koning vastzetten?! ik laat hem los en draai naar Jasper. Tranen liggen in zijn ooghoeken, maar hij laat ze niet vloeien. "Gaat het?" Vraag ik. Hij knikt langzaam. "Wat wil je dat we nu doen?" Zijn ogen staan dof en hij kijkt langs me naar Isaac. "Laat het hem maar uitleggen" zegt Jasper, ik hoor Isaac opgelucht zuchten. "Mij boeit het toch niets" Jasper zijn stem is gevoelloos en hij loopt weg.
"Jasper!" Roept Isaac en hij wil hem achterna. Aiden houd hem tegen. "Dacht het niet, je hebt hem gehoord" Isaac begint te grommen en kijkt Aiden woedend aan.

"Laat me gaan" zegt hij. "Nee" zegt Aiden kalm. "Jij mag niet over mij beslissen, je bent mijn alpha niet" Isaac maakt een gevaarlijk geluid en zijn ogen beginnen te gloeien. Ik blijf toekijken hoe deze situatie verder gaat. Klaar om in te grijpen. "Maar ik wel, en je hebt me in de steek gelaten!" Ik schrik van de zware boze stem van Chris die achter me staat. "Wat doe jij hier?" Vraag ik. "Mijn beta halen, je hebt me verdomme laten vallen!" Zijn ogen kleuren rood en ik zie zijn nagels groeien. "Ik wil graag een woordje wisselen,  of je nu wilt of niet" zegt Chris tegen Isaac. Isaac buigt zijn hoofd en hij loopt achter Chris aan. Zo grote en sterke koning is hij toch blijkbaar niet, tsss. Ik kijk ze na en merk dan dat een aantal packleden zijn verzamelt om ons heen. "Ga terug slapen, om 10 uur gaan we verder met de bouw"  zegt Aiden.

Iedereen vertrekt en Aiden komt naar me toe. "Gaat het?" Vraagt hij en pakt mijn hand. Ik knik en glimlach. "Waarom hebben we het niet rustig? Een normaal huis en een redelijk rustig en normaal leven?" Vraag ik. "Ik heb jou, dat is voor mij genoeg om door deze ellende heen te vechten" zegt Aiden.

"Ik ook" we lopen terug naar het houten huisje en gaan op het bed liggen. Gelukkig hebben we veel matrassen kunnen krijgen bij een failliete bedden winkel. Ik ga liggen en zucht. "Ik kan echt niet slapen zo" zeg ik en leg mijn armen achter mijn hoofd. "Je moet wel Sophie, morgen moeten we meer huizen maken" zegt Aiden. Hij sluit de deur en blijft dan staan. "Ik wil dat ik Malia niet ben, dat weerwolven nooit mijn pad op zijn gekomen. Dan was ik nooit weggelopen en was ik nog steeds gelukkig bij mijn familie. Ik heb alleen Jasper nog, nu dat mijn ouders en broer weer terug zijn gegaan mis ik ze echt. Het is beter, maar ik wil een gewoon mens zijn" zeg ik en ga recht op zitten. "Als het zou kunnen, zou je dit dan weg doen en wensen dat het was zoals het heel in het begin was?" Vraagt Aiden. Hij staat wat ongemakkelijk aan de andere kant van de ruimte, hij is natuurlijk bang voor mijn antwoord. Hij vraagt me niet alleen of ik de weerwolven wil opgeven, maar ook hem. Want anders had ik hem nooit ontmoet, nu ik er zo over na denk zou ik dat nooit doen. Waarom zou ik deze bijzondere band opgeven?

'voor liefde zul je moeten vechten'

"Nee" zeg ik dan uiteindelijk en ik kijk Aiden in zijn ogen. "Ik zou jou nooit ruilen voor een simpeler leven" zeg ik en glimlach. Aiden kijkt naar de vloer. "Zou jij wensen dat het was zoals vroeger? Gewoon alpha worden, van de grootste pack en een gewone luna krijgen?" Vraag ik. "nee natuurlijk niet, dat hoef je me toch niet eens te vragen Sophie" ik knik. Aiden komt eindelijk in beweging en hij komt naast me zitten.

"Misschien moet je toch maar eens weer proberen contact op te nemen met je pleeg en je echte ouders. Je hebt niet alleen steun van mij nodig, maa ook van je familie. Misschien is het ook een goed idee om met Isaac te praten. Ooit gaat Jasper hem vergeven, en dat zal jij ook moeten doen" ik zucht en knik. "Is goed, maar nu jog niet. Ik heb te veel aan mijn hoofd"

"Neem een pauze, je gaat morgen naar je ouders en neemt Jasper mee. En dan blijf je daar minstens 2 dagen. Even pauze, en dan kom je terug wanneer je minder stress hebt. Oke?" "En jij en de pack dan? Jullie lopen nog steeds gevaar" zeg ik. "Maak je daar maar geen zorgen over, Lana zal je wel brengen morgen. Dan hoef je niet met die enge trein" zegt Aiden. Ik lach, "ik herinner me die trein maar als te goed" lach ik. "Slaap lekker" zegt Aiden met een glimlach. "Jij ook"

Please lees dit stukje even;
Ik weet hoe ik wil eindigen maar niet hoe ik daar zou moeten komen Haha, maar ja. Zouden jullie een tip willen geven? Ik wil misschien een tijdsprong Willem maken, niet heel erg groot.

Of vinden jullie de situatie stabiel genoeg of moet er nog iets van een spektakel gebeuren? Ik wil heel graag jullie mening, dankjewel

Willen jullie ook nog een boek over Isaac en/of Dakota? Laat het weten
X

Malia MoonlightWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu