Prolog

130 9 0
                                    

  Jam menunjukkan tepat pukul 1. Gadis itu memandang sekelilingnya.
'Line clear'.Bisik hati kecilnya.
Langkah diatur laju keluar dari rumah. Yelah. Pukul 1 pagi pun masih keluar rumah. Sekiranya diketahui oleh ayah memang habisla.

  Gadis itu menyelinap laju di dalam kereta rakannya."Lambat" Tegur rakannya. Dia hanya memberikan jelingan tajam."Cepatla gerak" Gesanya. Rakannya akur. Malam itu, mereka mempunyai misi penting.
_____________________________________

  Nur Nia Aqisha. Nama itu menarik perhatiannya. Lelaki itu tesenyum sinis. Maklumat gadis itu diteliti. Gambar gadis itu turut disertakan.'Boleh tahan. Well...we will meet Nia Aqisha. Soon.'Bisiknya sambil terseyum. Gambar gadis yang sedang tersenyum  itu diusap perlahan.
_________________________________________

  Gadis itu memandang laptopnya. Senyuman diukir. Manis. 'Menarik. Kes pertama. Taklah sesusah yang disangka.'

  Semua maklumat itu diteliti dan dihadam sebaik baiknya. Tiba tiba pintu biliknya diketuk.

  "Masuk"

  "Kak, "

  "Hm, nak apa"

  "Tak tidur lagi?"

   "Lepas ni"

   "Oh, erm...kak, abang suruh bagi sampul ni"

  "Ok. Thanks. Pergila tidur. Biar akak handle. "

  "Ok"

  "Dik,problem?"

  "Nothing. Good night kak. "

  "Good night"

  Selepas adiknya berlalu, sampul itu dibuka. berkerut wajahnya sebaik melihat isi sampul itu. Perlahan-lahan dia menyandar dan menekup muka. "Well, look like it is destined to be huh?" Ujarnya dengan suara seakan berbisik. Hujung bibirnya perlahan-lahan menarik senyum kecil.

My Mission: This Is A Game (Completed+ Editing)Where stories live. Discover now