Bab 46

31 3 0
                                    

    "Azra...Azra...." Sayup-sayup kedengaran suara memanggilnya. Azra cuba membuka matanya namun terlalu berat.

  Selepas beberapa cubaan, wajah Mirsha menyapa pandangannya. "Azra kau okey," Soalnya perlahan. Azra cuba bangun, namun terasa badannya bagai terikat. Dia bangun secara duduk dan melihat tubuhya yang dililit dengan tali dan tangan terikat pada belakng. Kakinya juga diikat kuat. Mirsha berada dalam keadaan yang sama. "Mirsha...macam mana kau..." Azra bingung. "Otaknya tidak sempat memproses.

  Tangisan Mirsha pecah buat kesekian kalinya. Dia menggeleng. "Aku tak tahu. Malam tu nightwalk. Le-lepas tu ada orang tekup mulut aku dan cucuk aku dengan jarum. Sedar-sedar je aku dah ada kat sini. "

  Azra menggigit bibir. Kepalanya yang pusing beransur-ansur pulih. Baru sahaja ingin berkata-kata, pintu dikuak seseorang dari luar.

   Azra segera mengesot menjauhi lelaki itu. Namun, sebaik sahaja lelaki itu menurunkan hudnya, Azra tergamam. "Hai sayang," Sapanya mesra. "Pak- paksu?" Soalnya terkejut.

   "Alololo...sian dia terkejut ya. Jangan risau, kita main-main sekejap, lepas tu korang bebas okey. Azra ingatkan macam mana pak su buat kat Azra dulu."

  Azra menggeleng sambil mengesot ke belakang. Tak. Dia tak mahu ingat tentang perkara ini.

  Thaqif ketawa kecil. "Tak ingat. Tak apa, biar pak su ingatkan first night kita ya," Azra menggeleng laju. Perlahan dia menggumam. "Tak...jangan....jangan....Jangan!!!" Laung Azra.
........................................................................

     Akibat ditangkap kerana cuba bergerak sendiri, hampir setengah jam mereka berlima menahan bebelan Aisy. Tiba-tiba Naim menegur. "Aisy, aku rasa better bawak budak-budak lain balik dulu. Lagipun aku rasa macam ada benda tak kenalah." Perlahan-lahan Aisy mengangguk setuju. Kecederaan Malik jelas angkara perbuatan seseorang. Dia yakin ini kes penculikan.

   Sudahnya, hari itu juga mereka disuruh berkemas sebelum sesuatu terjadi.

   "Apa yang korang dapat?" Soal Azira yang bersama Faqiha sebaik sahaja mereka sampai di hadapan bas. Rayyan menunjukkan rantai kunci itu.

   "Sampai lepas ni kita terus berkumpul, kat rumah aku." Arah Rayyan. Mereka yang lain mengangguk setuju.

  "Er...kau..." Rayyan memandang Faqiha dengan serba salah. "Diorang dah jadi kawan saya," Ujar Faqiha tegas. "Er..okeylah. Kau sekali." Ujar Rayyan.

   Perjalanan memakan masa 2 jam. Seperti yang dijanji, mereka terus berkumpul. "Apa je kita nak buat. Kita bukan ada maklumat sangat." Ujar Darniel.

  "Aku ada bagi Nia satu jam," Belum sempat Rayyan menghabiskan ayatnya, Fiqri sudah memotong. Rayyan menjeling tajam.

  "Dalam tu ada cip pengesan. Just in case kalau dia ponteng lagi sebenarnya. Tapi memandangkan benda macam ni jadi, so ada gunanya juga." Kata Rayyan.

  "Fiq, kau detect location jam tu sekarang," Arah Rayyan sambil menghulurkan sebuah komputer riba.

   "Mana korang dapat benda-benda macam tu?" Soal Faqiha tiba-tiba. Tersedak Darniel yang sedang meneguk air itu. "Adalah cara kitorang. Apa-apa jelah. Tu tak penting. Sekarang ni yang pentingnya ialah Nia dan Mirsha." Ujar Rayyan. Perlahan Faqiha mengangguk.

  Fiqri terus melakukan kerjanya tanpa mempedulikan mereka. Selepas beberapa minit, dia mendapat apa yang dicari.

  "Guys, aku dah jumpa." Maklum Fiqri. "Aku rasa aku tahu tempat ni." Ujar Izrul.

  "Jom kita gerak." Kata Rayyan pula. Namun sekali lagi langkah terhenti apabila Faqiha bersuara.

  "Kita nak pergi dengan apa ni?" Soal Faqiha. "Alah, bawak je kereta. Kena saman, bayarlah." Jawab Izrul selamba. Membulat mata Faqiha dibuatnya.

  "Alah rileksla. Nyawa diorang lagi penting sekarang ni. Korang berdua nak ikut ke? Aku rasa tak payahla. Biar kitorang je yang pergi. "Ujar Darniel. Haziq mengangguk setuju. Faqiha menggigit bibir manakala Azira mengeluh perlahan. "Fine, aku harap korang selamat. Apa-apa call aku."

  "Oh, ya lah. Kalau malam ni...agak-agak dalam pukul 12 tak ada apa-apa berita, kau call abang Aisy. Bagitahu location kitorang dan minta tolong." Pinta Darniel. "Betul jugak tu. Okeylah. Kitorang pergi dulu."

"Take care," Ujar Azira. Faqiha turut melambai ke arah mereka.
........................................................................

    Azra menjerit kuat. Tubuhnya menjadi mangsa lagi. Kali ini, Mirsha menjadi saksi. Tangisan dan rayuan tidak fipedulikan Thaqif. Yang ada hanya nafsu. Mirsha memejam mata sambil menangis. Tidak sanggup melihat adegan di depan matanya.

    Azra dibiarkan dengan pakaian yang koyak rabak akibat pergelutan. Thaqif ketawa puas.

   "Aku tak dapat kakak, kau pun okey sayang. Tak rugi rasanya. Hahahaha...." Thaqif ketawa kuat. Kemudian tawanya terhenti dan dia memetik jari sambil tersenyum.

   "Oh, yalah. Kau tak tahu lagi siapa bunuh kakak kau. Kau nak tahu tak sayang?" Azra menekup telinga.

  "Eh, dengarlah. Kau mesti nak tahu siapa pembunuh tu kan? Bukan kawan mak kau. Tak. Dia tak salah." Thaqif menggeleng. Dia mencangkung di hadapan Azra ibarat ingin memujuk gadis itu.

  "Jawapannya....aku! Yeay! Hahahaha...! Kau nak tahu kenapa sayang?" Soalnya lagi.

  Azra menekup telinga semakin kuat. Dia tidak mahu mendengarnya. Sungguh manusia di hadapannya kini ialah manusia yang bertopengkan syaitan.

  "Aku cintakan mak kau. Ya, aku cintakan kakak aku sendiri! Dia selalu baik dengan aku. Dia jaga aku masa aku sakit. Dia manjakan aku...tapi, ayah kau yang tak guna tu rampas dia dari aku, kau tahu tak?"

   Azra menggeleng dan menekup telinga. 'Cukup. Hentikan.'

  "Aku sabar, sabar dan sabar bertahun-tahun, sampailah aku jumpa orang lain. Tapi...tulah, dia khianati aku jugak. Padan muka fia sebab mampus. Siapa suruh jadi mata duitan. Betul tak sayang? Aku jumpa orang lain, bunuh lagi, orang lain, bunuh lagi...eh, eh,eh. Diorang panggil aku pembunuh bersiri. Hahaha...tu pun bodoh. Dah tahu orang sama buat jenayah tapi tak dapat tangkap lagi. Jadi aku bosan. Aku jumpa mak kau, luahkan perasaan...then kau tahu apa jadi?" Soal Thaqif.

   Azra terus berdiam. "Hmm... mestilah kau tak tahukan. Hei, kau perempuan. Kau tahu apa jawapan mak dia?"

   Mirsha turut berdiam diri. Dia menggigil ketakutan. Lelaki di hadapannya ini benar-benar gila.

  "Hei! Kau tahu tak?!" Jerkah Thaqif kasar. Mirsha menggeleng laju. Thaqif ketawa kecil.

  "Alah, tu pun tak tahu. Aku dan dia kan adik beradik. Mana mungkin dia terima aku. Kan?" Soal Thaqif lagi. Lambat-lambat Mirsha mengangguk. "Jadi kau pun setuju dia tolak aku?" Soal Thaqif polos. Tapi entah kenapa kedengaran seram di telinga Mirsha.

  "Argh!!! Dia sengaja bagi alasan! Padahal dia sukakan jantan tu sebab dia berharta je! Aku tak ada apa-apa masa tu! Memang taklah dia pandang! Dasar perempuan materialistik. Jadi aku bunuh dia dan jadikan kawan dia merangkap peminat dia dari dulu tu jadi mangsa. Hahaha....aku bijak kan?" Soal Thaqif.
 
   Azra terus menangis sayu. Masih terbayang di ruang mata saat melihat mayat ibunya yang agak teruk ketika itu. Ibunya di bunuh dengan kejam!

  "Oh, lupalah. Aku perlu buang memori yang ada dalam kepala kawan kau tu dulu. Kemudian, boleh lah aku gunakan dia. Hahaha... baiklah, abang pergi kerja dulu ya sayang-sayang sekalian. Awak pula kita rai first night kita malam ni eh," Menggigil tubuh Mirsha mendengar kata-kata Thaqif. Thaqif melangkah keluar daripada bilik. Saat itu juga, raungan Azra bertambah kuat.

  "Azra..."Panggil Mirsha sayu. "I hate myself! Aku kotor! Aku dah kotor! Kenapa aku tak mampus je?!"

  "Azra!" Panggil Mirsha kepada Azra yang semakin teruk meracau itu.

To be countinued...
Naz_Nazira
20 June 2020

My Mission: This Is A Game (Completed+ Editing)Where stories live. Discover now