ㆁㆁㆁ
"Hoseok! Lepaskan saya!"Berkali-kali Dahye merayu agar dia dilepaskan oleh Hoseok. Malangnya, semakin dia merayu, semakin galak Hoseok merentap rambutnya.
"Omo! Jung Hoseok! Apa kamu buat ni?!" Soal Puan Jung pada Hoseok.
Wanita pertengahan umur itu amat terkejut apabila melihat anaknya berbuat demikian kepada menantunya. Berkali-kali Puan Jung cuba untuk melepaskan Dahye.
Malang. Ianya langsung tidak berjaya.
"Mama jangan masuk campur hal kami! Ini hal rumah tangga kami! Perempuan ni yang buat hal, jadi dia kena tanggung!" Tengking Hoseok sambil menunding jarinya ke arah Dahye.
"Apa yang kamu nak buat pada dia?!" Soal Puan Jung cemas.
"Buat apa yang sepatutnya Hoseok buat." Jawab Hoseok dingin.
Tanpa belas kasihan, Dahye diheret menaiki anak tangga oleh Hoseok dengan cara rambutnya digenggam dan direntap. Sungguh seksa buat perempuan muda bernama Jung Dahye itu.
'Bumm!'
"ARGHHH!"
"Ya tuhan. Maafkan mama Dahye. Mama tak boleh halang Hoseok." Air mata Puan Jung mula mengalir.
Puan Jung menekup wajahnya dan sesekali dia menekup telinganya akibat kasihan mendengar jeritan Dahye yang sedang kesakitan itu.
Telefon bimbit yang berada di atas meja segera dicapai oleh Puan Jung apabila mendapat satu panggilan. Ianya panggilan dari Tuan Jung.
"Abang! Cepat balik! Hoseok dah tak boleh dikawal!" Ucap Puan Jung teresak-esak.
"Apa?! Apa yang jadi?!"
"Dia pukul menantu awak!" Jawab Puan Jung.
Setelah itu, talian terus saja ditamatkan oleh Tuan Jung. Puan Jung semakin tidak tentu hala apabila jeritan Dahye semakin menjadi-jadi. Risau. Dia teramat risau.
"Damin. Maafkan aku sebab aku tak mampu jaga anak kau dengan baik." Bisik hati Puan Jung sayu.
ㆁㆁㆁ
"Aku dah banyak bersabar dengan kau harini! Kau tau betapa sakitnya hati aku ni?! Kau tau tak?!" Tengking Hoseok pada Dahye yang sudah terbaring lemah di atas lantai."Kau tampar muka aku! Kau jadi keras kepala! Kau tau tak, bila kau buat perangai macam ni, dan kau dengar cakap si Jimin bodoh tu, kau cuma mengundang kemarahan aku!"
'Zapp!'
Satu libasan dilepaskan oleh Hoseok pada badan Dahye dengan menggunakan tali pinggangnya. Dahye hanya mampu mengerang dan tidak mampu bergerak lagi.
"M-maafkan saya—"
'Zapp!'
"Maaf! Maaf! Maaf! Itu je yang kau tau! Tapi nanti kau buat lagi!"
'Zapp!'
Sekali lagi Dahye menjerit. Sakit. Teramat sakit. Hatinya juga sakit. Lagi-lagi apabila suaminya sendiri yang tergamak memukulnya sebegitu.
"M-maaf.." Ucap Dahye perlahan.
'Zapp! Zapp! Zapp!'
"Ini balasan sebab buat aku marah! Jadi kau tanggunglah akibatnya!" Tengking Hoseok.
"Jung Hoseok!"
ㆁtbcㆁSincerely,
[ violet ]
YOU ARE READING
[C] Change ➽ jhs
Fanfiction━when you try to change yourself into a better person, that doesn't mean you have to change your feeling too. " Jangan pernah berharap yang aku akan jadi macam dulu. " " Tolonglah Dahye. Aku rindukan kau yang dulu. " ━×━×━ beautiful arts by; JaeNale...