16 ; Selamat tinggal Hoseok

261 58 23
                                    

p/s: baca sambil dengar lagu dekat media tu♥


ㆁㆁㆁ


Setelah mendapat panggilan daripada Tuan Jung, sebuah kereta berwarna hitam tiba dihadapan rumah milik Seokjin. Jung Hoseok berjalan keluar bersama beg rodanya.

"Hyung. Ini duit untuk kau sebab bagi aku tumpang dekat rumah kau." Ucap Hoseok lalu menghulurkan satu sampul kepada Seokjin.

"Tak perlu lah Hoseok. Aku ikhlas bagi kau tinggal dekat sini walaupun aku selalu membebel dekat kau. Nampaknya kau bertuah sebab bapak kau dah ubah fikiran untuk kau balik ke rumah." Balas Seokjin sambil tersenyum.

"Ambil je." Kata Hoseok memaksa sambil meletakkan sampul itu di tangan Seokjin.

"Ish degil betul kau ni." Marah Seokjin.

"Aku pergi dulu hyung." Kata Hoseok lalu membuka langkah untuk menuju ke kereta peribadinya.

"Hoseok!" Jerit Seokjin.

Hoseok menoleh.

"Aku harap kau fikir baik-baik. Bercerai.. takkan selesaikan apa-apa masalah. Dahye perempuan yang baik." Ucap Seokjin lalu mengetap bibirnya.

Hoseok hanya tersenyum hambar. Dia kembali mengatur langkah. Dia terpaksa. Bukan sengaja.


ㆁㆁㆁ


"Betul ke Dahye nak pergi ke Amerika? Nanti mesti rumah ni sunyi tanpa Dahye." Kata Puan Jung kecewa.

"Jangan risau lah mama. Kan Hoseok balik hari ni. Rumah ni takkan sunyi. Percayalah. Dan jangan risau tentang Dahye. Dahye dan Jimin akan jaga diri bila dekat sana." Balas Dahye sambil memegang erat tangan Puan Jung.

Kemudian, mereka berdua serentak memandang ke arah Tuan Jung yang sedang berbincang sesuatu bersama pembantu peribadinya. Sesekali, Tuan Jung meraup kasar wajahnya. Mungkin ianya perbincangan yang amat serius.

"Dahye pergi sana berapa lama?" Soal Puan Jung.

"Tak lama pun mama. 1 tahun je." Balas Dahye.

"1 tahun?! Ya ampunnnn! Kenapa lama sangat Dahye?! Kalau sehari tanpa Dahye pun mama boleh jadi separuh gila, apatah lagi 1 tahun!" Puan Jung mula merengek dan cuba menahan tangisnya.

"Mama. Dahye ni cuma menantu. Hoseok anak kandung mama. Patutnya mama perlu risaukan Hoseok dan bukannya Dahye." Ucap Dahye lalu mengeluh perlahan.

"Hoseok dah balik."

Puan Jung, Tuan Jung, Encik Yoo serta Dahye serentak memandang ke arah pintu. Hoseok memandang ke arah Tuan Jung sekilas sebelum dia memandang ke arah Puan Jung. Dan akhirnya, Hoseok dan Dahye saling berpandangan.

Setelah 1 minit mereka saling berpandangan, masing-masing mengalihkan pandangan ke arah lain. Kekok. Itulah apa yang dirasai oleh pasangan suami isteri itu.

Hoseok mengatur langkah untuk menuju ke arah Tuan Jung. Sebaik saja dia tiba di hadapan Tuan Jung...

'Panggg!'

Dahye dan Puan Jung tersentak lalu berlari ke arah Tuan Jung.

"Apa yang awak buat ni?!" Marah Puan Jung.

"Awak patut tanya dia sendiri!" Balas Tuan Jung dengan tengkingan.

Puan Jung memandang ke arah Encik Yoo yang sedang memegang satu sampul surat di tangannya. Lalu Puan Jung ambil dan membaca segala isi kandungan di atas kertas itu.

Manakala Dahye pula sedang memandang ke arah Hoseok yang masih lagi menunduk memandang ke arah lantai. Dia risau. Pasti Hoseok telah melakukan sesuatu yang teruk sekali lagi. Hatinya mula berasa tidak senang.

[C] Change ➽ jhsWhere stories live. Discover now