23 ; Mimpi ngeri

235 50 11
                                    

ㆁㆁㆁ


Ianya sebuah kemalangan yang tak dirancang...

Oleh kerana hujan lebat...

Penglihatan aku jadi kabur...

Aku cuba mengelak...

Tapi aku gagal...

4 nyawa yang tidak bersalah mati begitu saja akibat kemalangan...

..yang dibuat oleh aku secara tidak sengaja.

Hoseok mula berpeluh semasa sedang tidur. Sesekali dia berkerut. Mimpi ngeri.


ㆁㆁㆁ


Malam yang benar-benar sejuk dan jalan tar dihiasi dengan titisan air hujan yang sungguh lebat. Hoseok berjalan terhuyung-hayang menuju ke arah keretanya.

"Hoseok! Jumpa esok!" Jerit seorang lelaki.

Hoseok hanya membalasnya dengan satu lambaian tangan. Hoseok masuk ke dalam kereta dalam keadaan sedikit mabuk. Di sebelah tempat pemandu, seorang perempuan memandang tajam ke arah Hoseok.

"Saya nak pesan berapa kali?! Jangan minum sampai mabuk boleh tak?! Saya datang ke sini sebab mama awak risau! Kalau tak—"

"Awak ni membebel je Dahye. Sakit telinga saya." Balas Hoseok sambil menjuihkan bibirnya.

"Awaklah kawan dan teman lelaki saya yang paling menyusahkan. Kalau Jimin ada, pasti dia akan marah awak juga." Dahye menjeling Hoseok.

"Mari tukar tempat duduk. Biar saya yang pandu. Awak mabuk."

"Tak perlu. Saya mana mabuk lah. Hehe." Balas Hoseok sambil tersengih seperti kerang busuk.

"Aish! Saya boleh bau soju dari mulut awak!" Marah Dahye.

Belum sempat Dahye ingin keluar daripada kereta, Hoseok terlebih dahulu mengunci pintu dan menghidupkan enjin kereta. Kerutan di dahi Dahye mula kelihatan.

"Yah Jung Hoseok. Awak jangan degil boleh tak?! Biar saya yang pandu! Bahaya lah! Tengah hujan lebat ni!"

Di sudut yang lain pula, seorang lelaki bersama seorang perempuan berusia 40-an sedang mencari Dahye. Si lelaki memandu perlahan sambil melihat kiri dan kanan.

"Mak ada nampak Dahye dekat mana-mana tak? Setahu Daehan, dia pergi ke sini untuk ambil Hoseok. Tak mungkin dia pergi jauh." Gumam Daehan setelah menyoal Puan Lee yang berada di tempat duduk penumpang.

"Tak. Mak langsung tak nampak. Hujan lebat sangat." Rungut Puan Lee.

Dia bimbang jika ada sesuatu yang berlaku pada Dahye ketika ini. Sesekali Puan Lee menjenguk tempat duduk penumpang di belakang. Kelihatan 2 orang kanak-kanak lelaki sedang tidur. Puan Lee mengeluh.

Lee Daehan ialah abang kepada Dahye yang berumur 26 tahun. Lee Daehyung dan Lee Daehwi adalah adik kembar Dahye yang berusia 14 tahun.

"Mak teruskan tengok. Mungkin Dahye ada dekat sini."

Di sudut Dahye dan Hoseok pula, mereka masih lagi bertengkar.

"Hoseok! Awak dah gila ke?! Bawa perlahan sikit!" Jerit Dahye.

Oleh kerana Hoseok terlampau mabuk, setiap kata-kata Dahye adalah berlawanan baginya. Semakin diarah untuk perlahan, semakin laju kereta yang dipandu Hoseok itu.

[C] Change ➽ jhsWhere stories live. Discover now