ㆁㆁㆁ
"Awak pergilah mandi dulu. Sekejap lagi kita nak pergi rumah mama." Ujar Jimin ketika mengemas katil biliknya itu."Mana ibu awak?" Soal Dahye.
"Pergi beli barang dapur, mungkin? Saya pun tak tahu." Jawab Jimin.
"Saya nak bancuh air sekejap. Nanti awak boleh lah minum masa saya tengah bersiap." Ujar Dahye lalu berjalan keluar.
Setibanya Dahye di dapur, satu jag air diambil lalu diisi dengan air panas. Dia akan buatkan kopi panas sebelum mandi dan bersiap. Bukan Dahye tidak tahu Jimin akan mencari kopi untuk diminum.
Saat dia sedang mengacau air untuk membuatkan gula larut, tiba-tiba saja seseorang memeluknya dari belakang. Dahye berkerut lalu perut si dia disiku oleh Dahye.
"Awak jangan mengada-ngada boleh tak Jung Hoseok? Saya tengah bancuhkan kopi untuk mama ni." Marah Dahye.
"Ala. Bukan selalu. Kalau dekat kolej, awak bukan nak keluar rehat atau study sama-sama dengan saya." Rungut Hoseok ketika meletakkan dagunya di bahu Dahye.
"Awak tahu kan yang saya tak nak awak diejek? Yelah. Saya ni tak secantik perempuan lain. Kalau lah mereka tahu rahsia kita, pasti awak akan diejek setiap hari." Balas Dahye lalu melepaskan keluhan.
"Kalau awak nak tahu, saya tak kisah pun. Kita boleh pindah kolej kalau hal tu terjadi. Yang penting, awak ada bersama saya sebagai teman wanita." Hoseok tersengih lebar.
"Sudah-sudahlah tu nak buat saya cair. Bukan saya tak tahu. Awak mesti nak sesuatu kan?" Soal Dahye sambil menaikkan sedikit keningnya.
"Hehe. Nak coklat panas. Boleh lah sayang." Rayu Hoseok.
"Ehh tak ada. Awak bancuhlah. Saya nak bersiap pergi kolej dan jumpa Jimin." Dahye mula membuka langkah.
Belum sempat dia ingin ke ruang tamu, dia ditarik semula oleh Hoseok. Dahye berkerut.
"Ish yelah. Tapi saya nak awak pergi mandi dulu. Kalau awak tak mandi, saya takkan buatkan coklat panas untuk awak." Ugut Dahye.
"Terima kasih! Muah!" Ucap Hoseok lalu memberikan satu flying kiss kepada Dahye.
"Tch. Kuda mana lah yang handsome sangat ni." Dahye menggelengkan kepalanya sambil tersenyum.
"Dahye?"
Dahye akhirnya tersedar dari lamunannya. Dia menoleh. Jimin sedang memeluknya.
"Apa awak buat ni? Lepaslah. Saya busuk ni." Marah Dahye.
"Taknak. Awak wangi." Balas Jimin sambil tersengih seperti kerang busuk.
"Ehh mengada-ngada betul." Dahye hanya membiarkannya.
"Saya dah siap bancuh kopi ni. Awak minum lah sementara saya tengah bersiap." Ujar Dahye setelah melepaskan tangan Jimin dari terus melingkar di pinggangnya.
"Jangan lama-lama tau. Saya tak suka sorang-sorang." Pesan Jimin.
"Saya perempuan, Jimin. Dan perempuan akan bersiap lambat. Jadi, pandai-pandai lah tunggu ya." Balas Dahye lalu ketawa dan berlari meninggalkan Jimin di dapur.
Apabila Dahye sudah mengunci pintu biliknya, Dahye mula menanggalkan bajunya satu persatu. Tuala diambil lalu dililit di tubuhnya. Bantal yang berada di atas lantai diambil oleh Dahye.
Kemudian, sekeping gambar jatuh ke atas lantai. Dahye membongkok untuk mengutipnya. Ianya gambarnya bersama Hoseok dan Jimin. Gambar yang diambil sehari sebelum kemalangan.
YOU ARE READING
[C] Change ➽ jhs
Fiksi Penggemar━when you try to change yourself into a better person, that doesn't mean you have to change your feeling too. " Jangan pernah berharap yang aku akan jadi macam dulu. " " Tolonglah Dahye. Aku rindukan kau yang dulu. " ━×━×━ beautiful arts by; JaeNale...