34 ; Trauma

206 33 4
                                    

ㆁㆁㆁ


"Malam ni kita akan pergi ke taman sakura. Orang Jepun kata tempat tu cantik waktu malam. Awak nak ikut tak?" Soal Jimin sambil mengeringkan rambutnya yang basah dengan menggunakan tuala.

"Saya ikut je." Jawab Dahye ringkas kerana sibuk mengemas beg Jimin yang bersepah.

"Tapi saya tak pergi tau. Saya ada hal pula dengan papa." Ujar Jimin.

"Hal apa pula? Takkan saya nak pergi dengan mama je?" Dahye sudah mula mencebik.

"Saya pun tak pasti. Tapi saya rasa hal syarikat mungkin. Mungkin papa nak ajar saya beberapa perkara penting. Nope. Awak akan pergi dengan mama dan Hoseok." Jelas Jimin.

"Haih. Saya malas nak pergilah kalau macam ni." Ujar Dahye dengan nada perlahan dan kedengaran seperti sedang kecewa.

"Pergi je lah. Nanti mama kecewa pula awak tak ikut sama. Awak kan bekas menantu yang mama sayang. Takkan awak nak kecewakan mama hanya disebabkan saya tak ada?" Soal Jimin sambil menaikkan sedikit keningnya.

Dahye hanya diam tanpa memberikan sebarang jawapan kepada Jimin. Bukan kerana dia kecewa. Dahye cuma tidak mahu keluar berdua-duaan bersama Hoseok walaupun Puan Jung berada bersamanya.

Percutian ini bagaikan satu rancangan di mana Hoseok boleh mendapatkan dia semula. Dahye berasa tidak selesa apabila Hoseok kerap memandangnya lebih daripada Park Jebon iaitu ahli BTS.

"Tak apa lah kalau macam tu. Biar saya beritahu ma—"

"Saya pergi."

"Ya?"

"Saya pergi. Saya cuma.. tak mahu mama kecewa. Tu je." Jawab Dahye dengan nada perlahan.

"Macam tu lah tunang saya. Muah!" Ucap Jimin lalu memberikan satu ciuman di dahi Dahye.

"Hey! Apa cium-cium ni?!" Marah Dahye lalu memukul lengan Jimin perlahan.

"Hehehe. Kenapa? Nak rasa yang lebih hangat ke?" Soal Jimin dengan nada sinis.

"Ish! Gatal!"

Sementara mereka bertengkar dan bergurau di dalam bilik hotel itu, Hoseok yang berada di hadapan pintu hanya mendengar perbualan mereka. Dia cemburu. Benar-benar cemburu.

Niatnya hendak memberikan Jimin sehelai baju sejuk agar Jimin dapat memanaskan dirinya sewaktu keluar bersama bapanya. Tetapi, ianya menjadi sebaliknya. Dia hanya kaku di hadapan pintu bilik hotel itu sambil mendengar gelak tawa bahagia mereka berdua.

Baju sejuk yang tebal dan hangat itu dilipat lalu diletakkan di hadapan pintu. Kemudian, Hoseok beredar dengan mata yang berkaca.

"Saya pergi dulu ya? Kalau ada apa-apa hal penting atau kecemasan, awak telefon saya." Pesan Jimin lalu mencapai telefon bimbitnya yang berada di atas katil.

"Baiklah." Ucap Dahye ringkas tanda akur dengan pesanan yang diberikan oleh Jimin.

Rambut Dahye diusap kasar oleh Jimin sehingga membuatkan rambutnya menjadi serabut.

"Ada juga yang saya campak dari tingkat 13 ni nanti." Kata Dahye dengan nada yang rendah, dingin dan menakutkan.

"HAHAHAHAHA! Maaf!" Ucap Jimin lalu segera keluar daripada biliknya bersama Dahye.

'Bukk!'

Jimin jatuh tersungkur dengan tiba-tiba setelah melanggar sesuatu. Jimin memandang ke arah kakinya. Ianya sehelai baju sejuk. Nafas ditarik sedalam-dalamnya. Dia menahan geram.

Kerana baju sejuk itu, dia jatuh tersungkur. Baju itu dilipat dengan kemas semula lalu diletak kembali di hadapan pintu. Dia sudah lewat itu berjumpa dengan Tuan Jung. Tiada masa untuk memakai baju sejuk. Jimin pantas berjalan menuju ke arah lif dan turun ke lobi.

[C] Change ➽ jhsWhere stories live. Discover now