"THANKS, awak." ucap Dania sebelum meluru keluar dari perut kereta BMW 10 Series putih itu.
Tangan Danial hendak memutar stereng kereta apabila terperasan akan buku rujukan yang dibawa Dania tertinggal di dashboard kereta.
"Hesy, perempuan ni. Bukan nak check dulu barang dia. Pakai blah aje." Danial memarkirkan BMW 10 Series putih itu di bahu jalan. Dia mencapai buku rujukan Sains tadi seraya keluar dari kereta.
Perlahan dia mengayun langkah ke pondok pengawal keselamatan sekolah menengah itu. Pengawas perempuan yang bertugas mengambil nama pelajar lewat terkesima melihat seorang jejaka bertubuh tegap memasuki kawasan sekolah mengarah ke pondok pengawal keselamatan tersebut. Walaupun hanya berpakaian ringkas, namun cukup membuatkan mata terpana melihatnya.
"Wehh, Lisa.. Handsomenya mamat tu!" Pengawas perempuan itu menyiku lengan rakannya yang bernama Lisa yang duduk bersebelahan dengannya.
"Kann... dah la tinggi, sado pulak tu. Sebijik macam Fattah Amin la!"
"Wehh.. dia buat aku melt la.. Aduhh, handsomenya.. Cairnya.. Someone please help mee..." Ingin saja perempuan itu menjerit di situ. Tapi, nanti kena cop perempuan gatal pulak. Tak fasal-fasal kena reject!
"Dah, jangan nak drama sangat la, Ariana. Alief kau nak letak mana?" soal Lisa. Mati terus perasaan fangirling Ariana.
"Alah kau, Fattah Amin konon. Ali kau nak campak mana?" tukas Ariana pula.
"Aaa biar la nak curang sehari takkan tak boleh.. Bukan selalu pun dapat peluang.."
"Kan, kan.." Mata mereka berdua kembali tertancap ke arah Danial yang sedang berbual dengan pengawal keselamatan sekolah itu.
Beberapa saat kemudian, dia membawa kakinya masuk ke dalam bangunan sekolah itu. Ariana terpandang akan buku rujukan Sains SPM yang dipegang Danial.
"Hmm, ni mesti budak form 4 or form 5 punya bapak ni.."
Lisa yang terdengar segera memukul lengan Ariana.
"Agak-agak sikit la bapak orang. Kau ni punn.. Abang la.."
"Mana la tauu..."
Mereka terus memandang sehingga kelibat Danial hilang dari pandangan.
*****
PINTU kelas 5 Artistic diketuk seseorang dari luar. Guru perempuan muda yang berada di dalam berhenti menulis pada papan putih dan pandangannya ditala ke pintu kelas. Sebahagian pelajar turut memandang gerangan yang datang ke kelas mereka manakala sebahagian lagi meneruskan kerja mereka tanpa menghiraukan gangguan tersebut termasuk Dania. Guru muda itu menapak ke arah pintu kelas.
"Ya, encik? Ada apa yang boleh saya bantu?" Guru perempuan muda yang memakai tag nama Dina itu bertanya dengan nada lembut. Dalam hatinya memuji kekacakan paras Danial. Alahai, segaknya lelaki ni!
"Err.. ni kelas 5 Artistic, kan?"
"Ya, saya."
"Saya nak jumpa dengan Dania Aqira sekejap."
"Ada apa ya?" Eh, eh. Minah ni. Suka hati aku la nak jumpa dengan dia pun. Banyak tanya apesal? Sumpah Danial dalam hati.
"Hal keluarga." Danial menekankan perkataan keluarga itu. Faham-faham sendiri lah. Lepas ni tanya lagi, aku tak nak layan.
Guru muda itu hanya mengangguk faham seraya memanggil Dania.
"Dania Aqira. Ada orang nak jumpa dengan awak." Guru perempuan muda itu turut kembali menulis pada papan putih. Dania sedikit tersentak, namun tetap bangkit menuju ke pintu kelas itu. Danial menggamit Dania agar mereka berbual di luar kelas, bukan berhadapan pintu kelas tersebut.
YOU ARE READING
Sayang Separuh Nyawa
RomanceBEST ROMANCE OF BESTIES 2019 ✨ DANIA AQIRA, prinsipnya hanya satu. Just do what makes me happy! Oleh itu, dia langsung tidak peduli sama ada Danial mencintainya atau tidak walaupun mereka berstatus suami isteri. Namun, di luaran memang dia nampak ti...