≠4

7.2K 331 7
                                    

Jam dikerling sekilas. Haaa, sudah ! Lambat 5 minit . Masak aku dengan daddy kejap lagi . Baju , aku kemaskan. Tak nak menjatuhkan saham sendiri , anak CEO okey. Pintu bilik meeting aku buka perlahan. Nafas dihembus . Cool, Asyraf cool !

Mata - mata client yang hadir , tertumpu kepada aku yang sedang berdiri tegak dipintu. Daddy memandang aku tajam.

"Sorry, Adam lambat. " aku menundukkan badan sedikit.

"Eh, tak ape. Uncle faham. Duduk cepat. Meeting baru nak mula. " ujar salah seorang client daddy. Aku tersenyum , lega. Laju aku mengambil tempat disebelah daddy.

Selama 2 jam meeting tersebut berlangsung. Fuh, penat betul. Client - client yang hadir semua telah beransur - ansur pulang. Tinggal aku , daddy dan PA daddy je dalam bilik ini. Ini yang lebih aku takut sebenarnya.

"Aira, you boleh lunch sekarang. " arah Tengku Ahmad. Aira hanya mengangguk dan mula keluar dari bilik meeting.

Sebenarnya aku berketurunan Tengku. Tapi, tiada siapa yang tahu kecuali pekerja dan client daddy . Ya, nama aku Tengku Adam Asyraf.

"Adam Asyraf, you own me explanation " tegas Tengku Ahmad . Anaknya ditenung tajam. Bukan tak faham sangat dengan perangai liar Asyraf diluar. Perempuan sana , perempuan sini . Haih , menurun siapa pun , dirinya tidak pasti.

"Asyraf terlajak tidur pagi tadi daddy . Sorry ." Asyraf sendiri terkejut apabila dirinya bangun dari tidur. Tak pernah - pernah dia bangun selewat pagi tadi tau !

"Terlajak bangun? Asy pergi mana semalam?" sinis Tengku Ahmad bertanya.

"Err.. Keluar lepak dengan kawan - kawan Asy je daddy ." perlahan Asyraf menjawab. Pen ditangannya , diramas - ramas.

"Kawan - kawan ?" Tengku Ahmad tergelak sinis. Nak menipu daddy , agak - agak la.

"Ya ." Asyraf seperti cacing kepanasan. Tak senang duduk. Rasa macam punggungnya panas semacam.

"Don't ever try lie daddy , Asy . Lagi sekali Asy buat macam ni, jawatan CEO ni, never jadi milik Asy ! " Tengku Ahmad bangun . Kakinya terus meninggalkan Asyraf tergamam sendiri. Si Asyraf ni, ugut baru dia takut, kalau tak asyik benda sama sahaja yang Asyraf akan ulangi .

Rambut Asyraf kusutkan . Geram betul, dengan daddy ni. Ugut orang nombor satu !

Bunyi deringan dari Iphone X nya , mengejutkannya . Haih, siapa pulak berani kacau aku time marah ni !

Rania :
You busy tak ? Kalau tak busy temankan i lunch baby .

Tersenyum senget Asyraf membaca text dari Rania. Ni lah perempuan materialistik , bab - bab mengikis duit orang kaya nombor satu ! Disebabkan stress , Asyraf melayan . Nombor Rania didail.

Panggilannya diangkat . Suara Rania disana menyapanya .

"Hello , baby "

"Hello , Rania ."

"So, you setuju ke nak keluar dengan i ? Hm?"

"Get ready . Around 1 p.m. , i ambil you dekat office . Lambat i cancel ! "

"Thanks baby !"

Asyraf mematikan talian. Rambutnya yang kusut, dibetulkan . Laju kakinya keluar dari bilik meeting tersebut . Officenya dituju . Nak habiskan kerja cepat - cepat . Nak lepaskan stress kejap lagi .

*****

Rania yang sedang menghampiri kereta mewahnya dipandang sekilas. Pintu dibahagian penumpang dibukanya. Gentleman okey ! Bibirnya tak henti tersenyum.

"Thanks baby. " Rania mengenyit matanya nakal. Asyraf hanya mengangguk. Pintu tersebut ditutup. Laju kakinya menuju ke bahagian pemandu.

Mall yang berdekatan dengan office Rania ditujunya. Keretanya diparkir dikawasan parkir kereta VIP. Pintu dibahagian penumpang dibuka. Rania tak henti - henti menggeletis. Lengan aku, Rania peluk. Aku hanya membiarkan.

"You nak makan dulu? " soal aku setelah kaki kami tiada hala tuju. Kaki aku dah naik lenguh. Si Rania ni bahagia sebab boleh berdamping dengan orang hensem dan kaya macam aku. Hensem dan kaya? Mestilah. Plus muda pula tu .

"You ni mengelamun apa? " tanya Rania. Bibirnya tersengih nakal.

Ahh, sudah ! Kenapa pulak sengih - sengih macam tu !

"Fikir pasal i eh ?" selamba Rania berkata.

Aku menahan gelak . Perasan gila minah ni . Agak - agak kalau dia tahu yang aku kutuk dia tadi , apa reaksi dia ?

"Errrr ... Ya kot ." aku menggaru dibelakang kepala yang tidak gatal. Iyakan je la .

"Aduhh !"

haaa , cash bala untuk kau Asyraf cakap menipu ! Siapa pulak berani langgar aku ni ? Aku menggangkat sedikit kepala , figura wanita dihadapan aku buat aku terkejut ! Takkan minah ni lagi ?

"Awak ?" ujar Safiya . Terkejut . Tergamam .

"Kau ?" kasar Asyraf menyoal . Balik - balik minah ni je yang nak langgar aku !

"Baby you kenal ke perempuan ni ?" Rania membantu aku untuk bangun. Debu dibahagian punggung aku tepuk kasar . Panas hati betul dengan si minah yang langgar aku !

" kenal sangat . Mybe dia dengki kut yang you keluar dengan lelaki kaya dan muda macam i . Dia ? Sugar daddy yang tua je mampu kikis ." sindir Asyraf kasar . Puas hati aku !

"Hah ?" Asylif cakap aku dengki ? Sugar daddy ? Apa yang dia nak cakap sebenarnya ?

"Lain kali , suruh sugar daddy kau bawak pergi klinik . Check mata kau ! Jangan tahu langgar orang je . Kotor baju mahal aku tahu tak ! " marah Asyraf lagi . Kecil besar kecil besar je tengok minah ni buat innocent macam tu ! Buat - buat tak faham pulak .

"Apa yang kau merepek ni , Asylif ? " nada suara Safiya naikkan . Apa yang jantan bongkak ni merepek pun dia tak faham . Sugar daddy ? Tapi kenapa ?

"Asyraf . Tak payah acah tak faham . Nampak hodoh muka kau yang memang dah hodoh tu ." kutuk Asyraf sebelum menarik Rania pergi jauh dari Safiya . Panas hatinya belum reda .

Safiya malu . Asyraf mengutuknya dikhalayak ramai ! Aku akan buat kau menyesal Asyraf , tekad Safiya di dalam hati.

______

Keep vote n comment for new update

Cinta Lelaki Bongkak !Where stories live. Discover now