Wajah bersih Safiya , dielus lembut . Tidur pun cantik . Haih , bila je time awak tak cantik ni sayang ? Beruntung badan beristerikan awak . Sempurna serba serbi . Menyesal jadi acah sombong plus bongkak masa first time jumpa .
Tak sangka si pencuri hati ini , anak seorang business man seperti daddy . Cuma yang berbeza , Safiya tidak meminati bidang bisnes dan tidak menyambung warisi abahnya . Malah , dia menguruskan hospital mewah yang sememangnya menjadi pilihan orang yang berduit .
"Oh my .. Pukul berapa ni abang ? ," serak basah si isteri bertanya . Terkejut mungkin kerana terlajak tidur .
Aku tersenyum . Haih , seksi pulak dengar suara Safiya baru bangun tidur ni .
"Aww ! ," jeritku , bahu dikuntil oleh Safiya.
"Gatal lagi , " desis Safiya . Asyraf dijeling . Orang tanya boleh pulak dia sengih gatal macam tu .
"Mana ada ," nafi Asyraf . Pinggang Safiya dipeluknya .
"Dah , dah . Saya nak bangun . Nak buat breakfast . Awak punya pasal lah ,kita kena breakfast lambat ," lengan Asyraf ditepuk lembut dan cuba menrungkaikan pelukan .
"Abang just bagi sayang pahala je . Lagipun boleh kurangkan bilangan syaitan yang ada tau tak . And for our AsyFiya junior ," perut kempis Safiya diusap . Tak sabarnya .
Safiya tersenyum. Dalam pada itu juga timbul takut dibenaknya . Kalau aku tak boleh mengandung macam mana ?
Mati terus senyuman diwajahnya. Ya allah , terseksanya rasa macam ni .
"Are you okey , sayang ? ," risau Asyraf bertanya. Murung sahaja wajah Safiya .
"Macam mana kalau Safiya –––– tak dapat kabulkan permintaan abang ? ," wajah menunduk merenung cincin dijari Asyraf.
"Sayang ––– , baru first time kita do it . Its okey , kalau our kerja keras kita tak works . Kita masih banyak masa . Mybe not now , but nanti ? Allah best planners . Don't worry too much . " dahi Safiya dikucup sayang . Sorry , make sayang risau .
"Promise , if jadi apa pun never left me ? ," redup matanya memandang tepat pada mata si suami .
"Insyallah . Kita sama - sama doa for our happiness till heavens . Abang just need sayang for my life . Always trust abang , okey ? ," badan Safiya didakapnya . Safiya mengangguk laju .
"Okey , lets take bath and make breakfast together ," ceria Asyraf . Safiya dicepung ke bilik air mereka.
"Abang ! ," jerit Safiya terkejut apabila diangkat tiba - tiba oleh Asyraf .
***
"Abang , Fiya nak singgah rumah lama Fiya after balik kerja . Nak pack barang bawak datang sini . Can i ? ," tie Asyraf dibetulkan .
"We do together . Harini , pergi kerja dengan abang . And tidur dekat sana ajelah . Teringin juga nak tidur rumah sayang ," usul Asyraf pula . Safiya mengangguk .
"Our house ," Safiya membetulkan sebutan . Yelah dah kahwin , semua miliknya , milik Asyraf juga.
Asyraf tersenyum simpul . Glad that Safiya my wife .
"Done ! Lets go ! ," beg kerja Asyraf digapai.
Belum sempat Safiya melangkah , Asyraf memegang pergelangan tangannya .
"Yes ? ,"
Cup !
Cup !
Cup !
Tiga kali bibir Safiya dikucupnya .
"Apa ni ? ," marah Safiya , manja . Sempat lagi mengatal . Haih . Suami siapa lah ni ?
"Morning kiss . Nanti dekat hospital tak boleh cium , so baik sekarang je . "
"Oh ya . Kalau sayang nak ubah fikiran tak nak pergi kerja , boleh je . Abang pun rasa panas semacam . Lagipun kita boss right? Why not ? ," usik Asyraf . Safiya memerah . Gatal nya !
"Tak nak pergi sudah . Bye ! ," laju Safiya berjalan keluar . Layan gatal dia ni , tak akan pernah habis .
Asyraf ketawa . Lucu betul tengok reaksi Safiya .
****
Short update.
Not too late kan nak ucap selamat hari raya maaf zahir dan batin too all my love readers!
Sorry lambat update, busy lately.
Will try update lju² .
Oky bye tq; )
YOU ARE READING
Cinta Lelaki Bongkak !
ChickLitSecond Romance by Keerul Sarah. Setiap kali bertemu empat mata, ada sahaja yang tidak kena. Berbalas mulut bagi mereka biasa. Dua - dua keras kepala ! Identiti Safiya yang tidak diketahui oleh Asyraf membuatkan Asyraf memandang hina Safiya. Ada sa...