≠28

6.2K 250 0
                                    

Shawl yang terlilit kemas dikepala , ditilik kembali . Nervous . Wajahnya disolek simple. Itu permintaannya . Rimas kalau tebal sangat. Lagipun wajahnya tetap cantik walaupun disolek biasa . Ceh !

"Ready ? ," soal seorang gadis yang bekerja di hotel tersebut . Senyuman dilempar gusar . Boleh tak kalau tak keluar ?

Cermin yang dikelilingi mentol itu , dipandang . Ya allah , nak tercabut rasa jantung ni . Takut gila ! Perlahan aku mengangguk , mengiyakan yang sudah bersedia .

Gadis itu menghulurkan tangannya . Aku hanya tersenyum hambar.  "Panggil mak saya boleh ? I need her " ujarku.  Gadis itu hanya mengangguk sebelum beredar keluar. 

"Masyaallah, anak Fatimah ke ni?  " soal Puan Fatimah apabila merapati anaknya . Serius tak cam yang itu Safiya .

"Err ––  , Tuan Saufi suruh saya bawakan Cik Safiya keluar sekarang . Atau Puan nak bawa dia ? " ujar gadis tadi tanpa menunggu lama .

"Its okey . Saya keluar dengan mak ." Balasku. Aku bangun berdiri sebelah mak , yang tak lepas - lepas pandang aku.  Ish , sebelum ni aku tak cantik ke ?

"Mak jomlah " ujarku pabila mak masih tenung aku. Geram pulak rasa .

"Haa , jom jom.  " lenganku dipeluk manja.  Berat betul gaun ni . Susah nak gerak . Berseret pulak tu . Nasib baik ada budak perempuan yang comel - comel tolong pegang . Kalau tak , comfirm baju ni seret semua sampah . Uncle ni pun satu , nak buat majlis megah - megah . Buat aku takut je .

"Safiya , fokus . Smile.  All people in this hotel , is your customer . " tegur emak bila sedar yang aku dah jauh dari sini . Berangan. 

Red carpet yang terbentang panjang sehingga ditempat Vvip , dikerling.  Mak aii , panjang betul.  And ramai gila orang datang.  Of course too banyak orang ternama yang hadir .

Nafas ditarik dan dihembus . Its okey , will be fine . Safiya you can do it ! Kaki dihayun perlahan diatas red carpet . Senyuman manis dilakar buat tetamu yang hadir.  Mak bukan main mesra lagi tau !

"Welcome to our new Ceo , Alanna Safiya Binti Dato' Khairul.  " dj mula bersuara . Riuh tepukan dari para tetamu.  Ada juga yang mengambil video .

Seketika , Safiya memandang tepat di figura lelaki yang dia terlebih kenal. Asyraf , gumamnya.  Macam mana dia boleh ada dekat sini ?

MEJA yang kosong dihujung dewan hotel tersebut didudukinya . Letihnya.  Agaknya kalau majlis kahwin confirm dua kali ganda.  Fuh ! Penat gila. Bestnya kalau boleh balik then tidur. 

"Hi," laju kepala menoleh kepada orang yang menegur.  Gulp . Two weeks tak jumpa tup tup jumpa dekat sini .

"Sejak bila jadi bisu ? " soalan yang dilempar agak sinis ditelinganya.  Mamat ni nak apa ? 

"Nothing to say " kaki dihayun untuk pergi jauh dari Asyraf . Semak je !

"Awak dah kenapa ? " soalku geram . Mana tak geram , dia pegang tangan aku bukan main kemas lagi . Sakit tahu !

"Aku cakap nicely , awak balas macam tu je . Takkan disebabkan aku luah perasaan dekat kau , kau nak larikan diri . Hina sangat ke aku dimata kau ? " lirih sahaja suara Asyraf . Rindu wey , 2 minggu tak jumpa last - last jumpa dekat sini . Lagi mengejutkan , Safiya pengurus besar dekat sini , kau rasa ?

Safiya hanya menunduk memandang heels yang dikenakan dikakinya.  Tak tahu nak balas apa . Lagipun dia langsung tak ada perasaan dekat Asyraf .

"Safiya , please say something.  Hm ? "

"Saya tak tahu nak cakap apa . Awak kena faham . " ujar Safiya , perlahan .

"Bukan ke mulut awak macam bertih jagung? Pot pet pot pet je selalu marahkan saya . Pasal 2 minggu lepas , just forget it.  Asalkan awak layan saya . But ––– saya tak boleh tahan cemburu if awak layan laki lain . Itu je.  "

" okey but –– sekali awak sebut pasal perasaan, saya tak akan jumpa dan akan buat awak macam orang asing. "

Asyraf tersengih . Kenapa macam comel je dengar Safiya cakap macam tu ? Pakej pulak , dengan pakaian yang Safiya pakai . Oh god , macam bidadari je depan dia . Kan best kalau –––  . Ahh stop it Asy , jangan jiwang kat sini tak pasal - pasal kejap lagi Safiya lari .

"Saya nak pergi bilik dulu.  Tired . " pamit Safiya . Asyraf mengangguk .

"Bye . Goodnight . Mimpikan saya ya ? " usik Asyraf. 

Safiya menjeling sebelum ketawa . " buang masa je . Okey . Nite . "

Asyraf mengeyit mata nakal .

Cinta Lelaki Bongkak !Where stories live. Discover now