Vy si nedáte? zeptal se Lance Heatfora, který jako jediný nejedl a místo toho je pozoroval.
"Už jsem měl, dejte si tu třetí srnu vy. Potřebujete ji více než já."
Ale není to trochu blbé? Jen si dejte s námi.
"Když jinak nedáš..." Heatfor sklonil hlavu a opatrně uchopil srnu do zubů. Poté natáhl krk směrem k obloze a srnu prostě spolkl, jako kdyby Lance spolkl velký knedlík. Lance vytřeštil oči.
"Zajímalo by mě, kolik toho musí sežrat takový drak jako ty," zajíkal se Felix.
"O moc víc než vy toho nepotřebuji. Samozřejmě, že nějaký rozdíl to je, ale tak drastické to není." Mezitím, co večeřeli, na celou oblast se začala snášet tma. Když se Lance cítil dostatečně nasycen a zbytek srny nechal Felixovi, Heatfor je vyzval, aby se přemístili do jeskyně a přenocovali tam. Přenesli oheň na kraj jeskyně a šli se schovat. Lance si vybalil pár kusů svého oblečení, dal si je za sebe, opřel se o stěnu jeskyně a pozoroval střídavě oheň a noční oblohu. Felix ležel na druhé straně přitulený k Heatforovi, který byl teď velký asi jako Frisk a nevypadal už tak hrozivě jako předtím. Felix bombardoval Heatfora jednou otázkou za druhou a ten mu na ně s úsměvem odpovídal. Heatfor vyprávěl o všem možném. O sobě, o době, ve které žil a dalším. Vyprávěl o své dračí rodině, která ho vychovala, protože celý jeho rod díky závažné nemoci zemřel, o jeho rozhodnutí cestovat, o jeho největších zážitcích, o setkání se společností a boji proti Percivalovi, o jeho seznámení s Viktorií...o ní povídal hodně a ani by k tomu nepotřeboval Felixovo pobízení. Vyprávěl o její kráse, eleganci, síle a čestnosti. Felix s nadšením hltal každé jeho slovo. Heatfor ji popisoval jako nejúžasnější dračici, jakou si drak i jezdec dokázal představit. Přestože si také nikdy nevybrala svého jezdce, byla k nim hodně otevřená, příjemná a nikdy se nad nikoho nevyvyšovala. Její čisté srdce pomáhalo, kde se dalo a tvrdě na sobě dřela, aby svou silou mohla ostatní chránit. Byla jen trošku tvrdohlavá a občas si nedávala říct a měla tendence Heatfora bránit. Což bylo trošku směšné díky tomu, jak moc jí Heatfor výškově převyšoval. Felix se tomu upřímně smál. Lance poslouchal Heatforovu vyprávění, poté se však zadíval do noční oblohy a z jeho slov a Felixového smíchu se stal jen šum. Z nějakého důvodu mu bylo strašně smutno. Chtělo se mu brečet, ale když svým očím dal volný průběh, nic se nedělo. Je to kvůli Lukovi? Ano, stále to bolelo, ale tohle bylo jiné, horší...
Žárlíš, uvědomil si po chvíli. Podíval se na Felixe, který skotačil vedle Heatfora a smál se na něj. Normálně se smál na něho. Jen a jen na něho. A teď ho úplně ignoroval. I kdyby se teď sebral a odešel do tmy, ti dva by si toho vůbec nevšimli. Měl chuť si nafackovat. Felix má poprvé v životě možnost poznat svého rodiče, je jasné, že je z toho nadšený, tak proč mu nedopřát ten kousek štěstí? Felix se takhle musel cítit celou dobu, co byli doma. A on je z toho špatný a to jsou s Heatforem sotva pár hodin. Posunul si oblečení a lehl si na zem. Zadíval se do plápolajících plamenů a vyskakujících jisker a v periferním vidění pozoroval rozmazaného Heatfora s Felixem. Pokusil se ještě zachytit něco z Heatforových slov, ale nedařilo se mu to. Přestože mu pořád bylo smutno, hřál ho teplý oheň a jeho uklidňující slova a oči se mu rychle klížily.
Žárlíme, a proto milujeme.
Když se Lance ráno probudil, slunce již bylo vysoko nad obzorem. Protáhl se a ucítil mírnou bolest v zádech. Ovšemže se v noci vrtěl a ze svého oblečení sklouzl a spal na tvrdých kamenech. Z vyhaslých kousků dřeva se lehce kouřilo a Felix ležel schoulený u Heatfora, který ho přikryl svým křídlem. Opět ho přepadla žárlivost, ale rychle si za to vynadal. Vzal své oblečení, oklepal z něj prach, složil ho do batohu a vyšel ven. Nemohlo být tak pozdě, ve vzduchu byla cítit rosa. Chvilku jen nepřítomně civěl do vzduchu, nepřemýšlející o ničem. Pak se oklepal a vrátil se do jeskyně. Měli by jít, už je dávno čekají někde jinde. Opatrně probudil draky a mezitím, co ti se protahovali, Lance balil zbytek věcí a snídal zabalené ovoce.
ČTEŠ
Dračí poselství
FantasyPříběh o klukovi, kterému jeden "obyčejný" kámen změní život... Lance je obyčejný kluk na neobyčejné farmě. Jako malý najde záhadný kámen, ze kterého se vyklube dračí mládě. A tak Lance vyroste spolu s dráčkem, který se stane jeho nejbližším přítele...