Fira 3/3

212 24 3
                                    

Lance procházel lesní pěšinkou, tentokrát už bez žádného křoví, které by cestu blokovalo. Přibyly stromy se spoustou vzdušných kořenů, všude rostl mech a husté větve sklánějící se k zemi chránily zemi před sluncem. Lance si uměl představit, jak lesní zajíci, srnky a další zvěř se právě sem utíkají schovat před predátory. Rozhlížel se kolem sebe a obdivoval tenhle kus krajiny tak moc, že si nevšiml, že sešel ze stezky...

"Ááá!"

Náhle ho něco popadlo za nohu. Lance uklouzl, spadl a vyneslo ho to do výšky. Původní šok opadl a teď se jen tak houpal mezi větvemi hlavou dolů jako nějaký netopýr. Pak si všiml, že se chytil do klasické pytlácké pasti, udělaná stylem lano a očko.

Páni, kdo ještě používá takovou past? pomyslel si Lance, zatímco vytáhl nůž. Rozhoupal se, aby se mohl chytit provazu, který držel jeho nohu a začal se pomalu odřezávat. Byl sice trochu vysoko, ale byl si jist, že kromě pár odřenin by se mu nemělo nic stát, až spadne. Už byl nožem v půlce provazu, když se náhle zvedl prudký vítr. Tak prudký, že to rozhodně nemohl být normální vítr, ani vítr, který dělá nějaký drak. Zmateně se rozhlížel a pokoušel se zjisti, co je jeho zdrojem. A téměř okamžitě ho objevil. Pár metrů od něho se objevil fialový portál o velikosti člověka. Vítr sílil a sílil a mířil přímo do portálu. Všechno, co pevně nedrželo, jehličí, spadané větve, šišky, se vzneslo a bylo stáhnuto do portálu, kde to nenávratně zmizelo. Větev se naklonila směrem k portálu a společně s ní i Lance. Chytil provaz v místě, kde předtím řezal a držel se ze všech sil. Klátil se sem a tam, vlasy mu zacnívaly ve výhledu a pořádně nemohl dýchat, ale na to teď vůbec nepomyslel. Přál si jen, aby ho provaz udržel. Kmen stromu byl moc daleko, a tak se ho chytit nemohl. Vítr nepřestával a začal vyvracet menší stromky. Lance pomalu, ale jistě opouštěly síly. Navíc cítil, že provaz se trhá. Za chvilku se přetrhne a on bude muset čelit strašlivému osudu, a to vysání. A to doufal, že jednou bude mít důstojnou smrt. Nadavál si pro sebe, že provaz začal vůbec řezat, teď se díky tomu určitě ocitne ve chřtánu zákeřného portálu. Držel se ze všech sil. Nesmí se přetrhnout, prostě nesmí! Náhle vítr ustal. Lance se jak na houpačce zhoupl zpátky, to gravitace konečně zvítězila a chtěla ho mít zpátky svisle, narazil do kmene stromu, pak provaz praskl a on spadl dolů na zem a praštil se do hlavy. Chvíli jen tak ležel rozvalený na zemi, pak se otřepal, odhrnul si vlasy z očí a posadil se. Fialový portál nezmizel a pomalu se točil kolem své osy. Lance přemýšlel, jestli mu o tom Luke někdy nevyprávěl. Chtěl stát, ale jeho pozornost upoutalo něco červeného, co z portálu doslova vystřelilo a narazilo do stromu vedle něj. Portál se pak začal zmenšovat a zmenšovat až nakonec zmizel úplně. Lance se ohlédl po té červené věci, která teď ležela na zemi. Ono to vlastně nebyla věc, ale pták. Krásný rudý hubený pták s esovitým tělem, malou kulatou hlavu se špendlíkovýma očima a tenkým ostrým zobákem. Na hlavě měl korunku jako páv. Jeho ocas byl stejně dlouhý jako jeho tělo, tedy přibližně jeden metr a byl tvořen třemi dlouhými červenými péry. Jeho křídla byla dlouhá a tenká a z jednotlivých per šlehal oheň. Ačkoliv pták byl evidentně zraněný a špinavý, přesto z něj vyzařovala jakási krása a elegance. Tím stylem, jakým ležel na zemi, jak měl položená křídla, jak nevinný měl výraz. Byl to nádherný a zároveň velmi smutný pohled.

Pták pomalu otevřel oči. Jakmile však spatřily Lance, vyhlásily tělu sos. Pták se bleskurychle postavil na nohy a couval zpátky. Přitom se snažil použít křídla a odletět, ale to se mu nepodařilo z důvodu zlomeného pravého křídla. Lance uslyšel hlas, který bezpochybně patřil tomu ptákovi. Nijak se tomu nedivil, čekal, že takové stvoření denně nelítá po světě. Hlas výrazně křičel:

"Jdi ode mě pryč! No tak, nech mě být, nepřibližuj se ke mně!" Ten hlas byl zvláštní. Když ho slyšel, první, co se mu vybavilo, bylo oheň.

Neboj se, já ti neublížím. Máš zlomené křídlo, prosím, nech mě ti ho ošetřit.

"Jdi pryč!" pokračoval pták v křičení. "Pomoc, pomoc! Od člověka nemůžem očekávat nic dobrého!"

Ale to, že jsem člověk, ještě neznamená, že jsem špatný. Ano, souhlasím, někteří natropili dost špatné věci, ale jsou to právě lidi, kteří takové špatnosti zastaví." Pták přestal křičet, zastavil se a s otevřeným zobákem na něj zíral. Lance nevěděl, co to má znamenat, ani co má dělat, a proto zůstal stát také.

"Ty mi rozumíš?" zeptal se po chvíli pták.

No, ano. Něco špatně?

"Jezdec," kývl pták. "Ale lidi ani jezdci mi nemají rozumět, to dokážou jen opravdoví kouzelníci." Oba dva byli v šoku a nedokázali nic jiného než na toho druhého upřeně zírat. Po chvíli se Lance vzpamatoval, přikročil k ptákovi a opatrně se dotkl jeho křídla. Pak se z výšky ozval další hlas. Byl to Hanz letící na Stanleym.

"Lanci!"

Snesli se dolů s Felixem a Vivy s Elenou hned v závěsu. Pták mezitím vyšplhal Lancovi na rameno. Na Hanzovi bylo vidět překvapení a rozrušení, přesto však ani trošku hlas nezvýšil.

"Nevím, jak jsi toto stvoření našel, ale musíte se teď hned vrátit do tábora. Taková zvířata tady nemají co dělat. Vaše hra by stejně skončila, protože jste se rozdělili." Felix se skrčil, aby Lance mohl v pohodě nastoupit.

Mimochodem, jsem Lance. A ty?

"Fira."

Vrátili se do tábora a Hanz okamžitě vyrazil za Lukem a Lance do svého týpí. Všichni se na něj divně dívali, bodejť by ne, každý přece běhá s velkým rudým ptákem na rameni. Fira se celá klepala strachem. Lance byl rád, když konečně zmizel ve svém týpí a nechal ji, aby se drápy zaryla do stolu a obvázal ji křídlo. Felix zůstal venku a nakukoval čumákem dovnitř. Lance pak došel do jídelny pro misku s trochou zrní a Felix Firu mezitím pohlídal.

Dáš si trochu? zeptal se.

"Jsem snad nějaká hloupá slepice?" odsekla. "Ale pro jednou mi to neublíží." Z jejího hlasu byl pořád cítit strach. Lance položil misku tak, aby na ní Fira dosáhla a vyšel ven.

"Jak jsi ho našel?" vyptával se hned Felix. "Cítil jsem, že je s tebou něco špatně, a tak jsem hned letěl za Hanzem."

Počkej, budu to všechno vysvětlovat u Luka, odbyl ho Lance. Jo a je to kdyžtak samička a jmenuje se Fira.

Dračí poselstvíKde žijí příběhy. Začni objevovat