Za devatero horami a devatero řekami, devatero městy a devatero domy, devatero tržištěmi a devatero latrínami...no prostě hodně daleko. A proč zrovna devatero? Proč ne desatero? Nebo osmitero? No, mě se neptejte. Prostě hodně daleko. Na naší Zemi toto místo nehledejte. Tohle je země jménem Calderia.
Za lesem, blízko města Lulicox, leží statek. A v jedné z mnoha ohrad tohoto neobyčejného statku běhá malý hnědovlasý kluk. Může mu být tak pět. A náramně se baví. Proč? Honí jednorožce. Tady, v Calderii, se s těmito stvořeními můžete setkat. Ale i tak, statek s jednorožci nenajdete na každém kroku. Jednorožci jsou tvorové mnohem vznešenější, klidnější a rychlejší než obyčejní koně. A navíc svým rohem umí čarovat. To ale neznamená, že si vykouzlí stáj a vám tolik peněz, kolik budete chtít. Jednorožčí magie má svá pravidla. A jednorožci ji stejně většinou používají jenom proto, aby se bránili, protože normálně žijí divoce. Jejich péče se ale dá přirovnat k obyčejným koním.
Kluka brzo hra na honěnou omrzela. Oproti jednorožcům neměl žádnou rychlost a ti se bavili jeho zatrpčením, když nemohl chytit ani jednoho z nich. Otočil se a běžel k vysokému, svalnatému, černovlasému muži, který šel přes louku k krásným, tmavě hnědým jednorožcem na vodítku.
"Tatí!" vykřikl.
"Ahoj Lanci," odpověděl mu jeho táta a rukou mu naznačil, aby se zastavil a zklidnil se. Lance si prohlédl jednorožce a spatřilnervozitu v jeho očích.
"Ty jdeš řezat roh?" zeptal se.
"Ano."
"A mohl bych jít s tebou? Prosííím! Já budu hodný," kňučel Lance.
"Už jsem ti snad vysvětloval, že nezáleží na tom, jak budeš nebo nebudeš hodný. Jednorožčí kouzla ti můžou něco udělat."
"Ale už jsem dost velký a stačím se vždy schovat a vůbec...tak prosím!"
"Tak dobře," svolil táta. Lancovému škemrání se nedalo odolat, byl to tak rozkošný chlapec. "Ale měj se na pozoru, jasný?"
"Jupí! Díky!" pištěl Lance tak, až se mu podařilo zneklidnit již tak rozrušeného jednorožce. Ten zařehtal a nervózně zahrabal kopyty. Táta opět rukou naznačil Lancovi, aby se uklidnil.
"Tak pojď, aspoň ti při tom něco povím," dodal ještě.
ČTEŠ
Dračí poselství
FantasíaPříběh o klukovi, kterému jeden "obyčejný" kámen změní život... Lance je obyčejný kluk na neobyčejné farmě. Jako malý najde záhadný kámen, ze kterého se vyklube dračí mládě. A tak Lance vyroste spolu s dráčkem, který se stane jeho nejbližším přítele...