51!

11.1K 911 542
                                    

Can ellerini pantolonun ceplerine koyarak komutanın karşısına diklerek yüzüne bakmaya başladı.

"Arabaya geçin lütfen!"diyen komutana tek kaşını kaldırarak alay eder gibi baktı.

can'ın cevap vermeyeceğini anlayan Murat,"komutan!" diyerek araya girmek istedi.
komutan Murat'a elini kaldırarak durması gerektiğini belirtti;"sen karışma Murat,"dedi.

Murat tam tekrar araya girecekti ki Jandarma arabasını gördüğünden beri arabasında  bekleyen aşiretin  yaşlılarından olan Hewal ağa  arabadan inerek Murat'a baktığında  göz göze geldi. 
Hewal ağa bastonunu havaya kaldırarak orada olanların birçok insanın dikkatini  çekti,

"Onur komutan!"diyerek Can ağanın önünde duran adama seslendi.

Komutan başını çevirerek tanıdık siması olan adama baktı.

"Can ağa'yı ne  sebepten karakola çekersin komutan."diyerek konuştuğun da  sesinin gittiği herkes gerekli mesajı almıştı.

Komutanın buraya geldiğinden beri tanışıp görüştüğü ağlardan  olan Hawel ağaya bakarak;

"Her şey ortada değil mi?"diyerek komutan mezarlığı gösterdi.

Hewal  ağa," bu kadar kişinin önünde hiçbir suçu olmadığı halde bu aşiretin ağasını ne  sebepten hangi cesaret ile  karakola götüreceksin komutan? ne olmuş ki burada; cenazemiz vardı,kaldırdık"dedi "

"Hewal ağa!"diyerek kaşlarını çattı.

"Baş sağlığına eve gelinir komutan mezarlığa değil!"

Hewal ağanın lafına bakıp görevini ihmal etmeyecekti  Onur komutan bu vatan için,adalet için nefes alıyordu.

Canın hala ne tepki vermediğini fark eden komutan cebindeki Kelepçeleri çıkartarak,"bunlara gerek kalmadan,zorluk çıkartmadan arabaya gelseniz iyi olur."

"Hata yapıyorsun komutan!"diyerek Hewal ağa tekrar konuştu.

Komutan" sınırdan  haber geldi,Hawel ağa işime karışma zorluk çıkarmayın."

"Bu işleri sen benden daha iyi bilirsin komutan şahit yok kanıt yok o halde suçluda Yok,"

Komutan,yutkundu. Hawel ağa kanunlardan  bahsetmişti. Şimdi yakalayıp götürmeye kalksa çatışma çıkar hiç suçu olmayan insanlar ölebilirdi.

Karakola götürse ne olurdu ki delil Yok diye hemen serbest bırakırlardı.

Can'a sakallarını sıvazlayarak Askerin duruşunu sinirsel bir  gülümsemeyle izledi.

Can'a sorsa yaptın mı? Dese Can adalet urganını kendi elleriyle geçirirdi boynuna ama izlemekten kendini alamıyordu. Ağaların,aşiretin neler yapacağını nereye kadar gideceklerini herkesten çok merak ediyordu.

komutan Hewal ağa'ya dönerek bir kaç adım attığında Can çalan telefonunu çıkarak Arama ekranında gördüğü Asaf'ın adıyla gerilirken  girdiği hırs çukurundan yeni yeni çıkıyordu.

Asaf'ın aramasını cevaplayıp Pekmez'in yoğun bakıma alındığı haberi ile gerilirken arabalara ve adamlarına baktı.

Babasının arabası girince görüş alanına Mezarlığa bakmaktan alamadı kendini.

Mezarın başındaki Babasının iki dizinin üstüne çökmüş  olduğunu gördü. Abisi Ferhat ve Rıza da yanlarındaydı.

CAN AĞA bir deli rüzgâr ...(bitti!)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin