Hoofdstuk 2.

3.2K 108 7
                                    

Louis' POV

Ik open de deur en stap naar binnen.

"Ben thuis!" Roep ik. Ik hoor gelijk allemaal voetstappen overal vandaag komen. Ik grinnik als uiteindelijk iedereen voor me staat.

"En? Hoe is het gegaan?" Vraagt mijn moeder nieuwsgierig. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht.

"Nou, ik heb vrienden gemaakt.." mijn moeder geeft me een knuffel.

"Ik ben blij voor je, Lou." Ik grinnik als iedereen me een knuffel geeft.

Ik loop na het eten naar boven. Ik plof op mijn bed en blijf een tijdje stil liggen.

Vandaag was een goede dag. Ik heb vrienden gemaakt. Niemand hoeft het over mij te weten, alleen Niall dan, maar ik heb gezegd dat ik het geheim wilde houden. Gelukkig begreep hij het.

Ik schrik op door mijn telefoon dat af gaat. Het is Niall. We hadden nummers uitgewisseld in de pauze. Ik neem op.

"Hey, Niall."

"Hey, Lou. Wat doe je?" Vraagt hij.

"Niks bijzonders." Antwoord ik.

"Heb je zin om even langs te komen?" Ik glimlach.

"Ja, is goed." Zeg ik zo normaal mogelijk.

"Oké! Ik stuur je het adres door." Zegt hij blij. Ik lach.

"Oké, zie ik je zo."

"Tot zo, Lou." Hij hangt op en een paar seconde later krijg ik zijn locatie door gestuurd. Ik sta vrolijk op van mijn bed. Ik loop de trap af.

"Ik ga even naar een vriend toe!" Roep ik. Meteen staat iedereen voor me. Ik lach. Ik zie al aan hun blikken wat ze willen. Ik lach. "Hij heet Niall, hij is heel lief en schattig, blond haar en blauwe ogen." Zeg ik. Ze knikken tevreden.

"Ook knap?" Vraagt Fizzy. Ik lach.

"Ja. Maar hij is niet mijn type." Zeg ik. Ze grinniken en knikken. "Maar goed, ik ben dus weg." Zeg ik wanneer ik, na mijn schoenen, mijn jas aantrek. "Ik ben 10 uur thuis!" Roep ik nog voor ik de deur uitloop.

Ik zoek Niall's locatie op. Ach, maar 7 minuutjes lopen.

*skip wandeling*

Ik bel aan bij, als het goed is, het goede huis. De deur word geopend door een klein, schattig jongetje. Ik schat hem 4, hij lijkt op Niall. Is het zijn broertje? Ik glimlach.

"Is Niall er ook?" Vraag ik dan maar. Het jongetje knikt vriendelijk. Hij opent de deur wat verder zodat ik naar binnen kan.

"Niall!" Roept hij. Ik grinnik. "Ik ben Theo! Ben jij Niall's vriend?" Ik knik.

"Hey, Theo. Ik ben Louis." Theo lacht blij als Niall eraan komt. Niall lacht naar me en loopt naar me toe.

"Hey, Lou." Zegt hij terwijl hij me een knuffel geeft. Ik glimlach. We lopen naar de woonkamer nadat Niall me wat te drinken aanbood. Ik zie daar, waarschijnlijk, zijn ouders en nog wat mensen zitten. Ik glimlach wat ongemakkelijk. "Dit is Louis. Hij is nieuw op school." Stelt Niall me voor. Iedereen stelt zich voor.

Ik knik en glimlach waarna ik achter Niall aanloop de keuken in.

"Is Theo je broertje of zo?" Vraag ik. Hij schud zijn hoofd.

"Mijn neefje." Ik knik.

"Hij is echt schattig." Niall knikt.

We lopen naar boven wanneer ons drinken op is. Hij heeft een ruime, nette kamer. Niall klopt op zijn bed als teken dat ik kan zitten.

"Wat wil je doen?" Vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. "Ik weet wat. We stellen vragen aan elkaar en die moeten we eerlijk beantwoorden. Dan kunnen we elkaar beter leren kennen." Legt hij uit. Ik knik. "Oke. Jij mag beginnen." Ik denk na.

"Uhmmm..." Niall grinnikt. "Wat is je lievelings kleur?"

"Blauw, denk ik." Ik knik lachend.

"Nu jij."

"Oke, Uhm. Waarvoor kwam je naar deze school?" Vraagt hij. Mijn gezicht betrekt en ik kijk naar de, oh zo interessante, vloer. "Je hoeft het niet te vertellen, hoor." Zegt hij snel. Ik schud mijn hoofd. Ik moet het toch wel vertellen.

"Ik uh, ik werd gepest." Zeg ik zacht.

"Ahw, hoezo?" Ik haal mijn schouders op.

"Omdat ik klein, breekbaar, kwetsbaar ben. En homo." Dat laatste fluister ik meer. Niall legt een hand op mijn schouder.

"Dat wist ik al, Lou." Hij grinnikt waardoor ik moet glimlachen.

We gaan nog een tijdje door met dit spel tot ik weer naar huis moet. Ik heb in tijden niet meer zo gelachen met een vriend. Het voelt goed. Ik geef Niall een knuffel.

"Doei, Nialler!" Niall moet lachen door de bijnaam.

"Doei, Lou!"

Ik loop naar huis toe. Het is best koud buiten. Rookwolkjes ontstaan door mijn warme ademhaling. Mijn voetstappen klinken door de straten van Engeland. Nog een paar minuutjes, dan ben ik weer thuis.

Ik open de deur, loop naar binnen, begroet iedereen en loop naar boven. Ik doe mijn avond routine en stap in mijn warme bedje. Ik val meteen in slaap, denkend aan vandaag.

———
Vergeet niet te stemmen !

Love you.

X KaylinStylesx

I don't know. Larry stylinson✔️ (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu