Louis' POV
We lopen het politie bureau in. Mijn moeder vraagt waar we moeten zijn en we worden naar een kamertje verwezen.
Daar zit Harry met bloeddoorlopen ogen en een sippe uitdrukking. Hij lijkt me niet aan te durven kijken. Er zit een agente aan het bureau voor ons.
"Moet ik erbij zijn?" Vraagt mijn moeder.
"Nu nog even niet. Ik ga eerst met hun tweeën praten." Mijn moeder knikt en loopt de kamer uit. Ik ga voorzichtig naast Harry in een stoel zitten.
"Wat is er aan de hand?" Vraag ik zacht.
"Wil je het zelf uitleggen, Styles?" Vraagt de vrouw streng.
Harry kijkt nog steeds naar beneden en schudt zijn hoofd. Ik frons. Wat zou er kunnen zijn? De agente zucht.
"Goed, nou ja, Harry is opgepakt en krijgt een taakstraf van 40 uur. Niet een hele grote straf dus." Zegt ze. Mijn ogen worden groot.
"Hazz, wat heb je gedaan?" Vraag ik, maar ik krijg geen antwoord.
"Hij heeft drugs gedeald." Ik kijk de agente geschrokken aan.
"Je hebt wat!?" Vraag ik hard. "Hazz, waarom weet ik hier niks van!?" Harry durft me eindelijk aan te kijken en ik zie hoe er een traan over zijn wang loopt.
"S-sorry. Ik m-moest." Fluistert hij. Ik frons en kijk naar de agente.
"Hij vertelde dat hij werd gedwongen. Maar hij wilt niet vertellen door wie, want anders komt hij, zoals hij het zei: in de problemen."
"Harry. Wie heeft je dat laten doen? Je weet wat de gevolgen ervan zijn, toch?" Hij knikt langzaam.
Ik hurk voor hem neer en ik zie hoe de agente de ruimte verlaat. Waarschijnlijk om ons wat privacy te geven.
"Wie heeft je dat laten doen, baby?" Vraag ik nog een keer. Harry slikt en reageert niet.
Ik trek hem in een knuffel en wrijf over zijn hoofd. Ik voel hoe zijn schouders schokken. Wie heeft hem zo ver gekregen om drugs te dealen?
"Het spijt me." Snikt hij. Ik sus hem tot stilte voor ik antwoord geef. "Verlaat me niet." Fluistert hij.
"Dat doe ik niet, baby." Ik laat hem los en kijk hem aan. "Vertel het me alsjeblieft, wij kunnen je helpen. Hij zal je niks doen als je onder bescherming van de politie staat."
"L-Luke." Fluistert hij.
"Wie is dat?" Harry slikt.
"Een oude vriend van me. Hij kwam me ineens opzoeken en dwong me zijn drugs door te verkopen, omdat hij geld nodig had en het zelf niet kon doen."
De agente komt binnen gelopen. Ik leg een vinger op mijn lippen als teken dat ze stil moet zijn. Ze begrijpt het en luistert naar Harry's verhaal.
"Ik zei eerst natuurlijk nee, maar hij begon te dreigen." Hij laat een trillende zucht en kijkt me even aan.
"Waarmee begon hij te dreigen, Harry?" Vraagt de agente.
"Hij zei dat als ik het niet zou doen hij mijn zus iets aan zou doen." Hij is even stil. "En jou." Fluistert hij er daarna achter aan.
"Mij? Hoe weet hij dat ik besta dan?" Vraag ik verward.
"Ik denk dat iemand dat gezegd heeft. Hij schold me ook uit voor homo. Hij zei dat ik niet goed in mijn hoofd ben omdat ik eerst de grootste homofoob was die er rond liep en nu zelf homo ben." Hij lijkt boos te worden. "Ik ben godverdomme ook fucking dom!"
Ik loop een stukje naar achter en vloek zacht. De vrouw wilt wat zeggen maar ik gebaar dat ze niks mag zeggen als ze niet wilt dat hij een woede aanval krijgt. Gelukkig begrijpt ze het en blijft ze stil.
"IK ZOU GEEN HOMO MOETEN ZIJN!" Hij slaat op de tafel. Ik zucht.
"Gaan we nu dit weer krijgen?" Mompel ik. Harry kijkt me boos aan. "Harry, accepteer verdomme eens dat je wel homo bent! Zie je dan niet in dat het me pijn doet als je dat zegt!?" Roep ik terwijl er tranen in mijn ogen staan. Harry kijkt naar beneden. "Als je geen homo bent en niet wil zijn zoals je bent, weet ik niet wat ik hier nog doe!"
De vrouw kijkt ons verward en toch geamuseerd aan. Het is vast ook amuserend om een stel hier ruzie te zien maken.
Ik wil weg lopen, maar mijn hand wordt vast gepakt. Ik draai me om en kijk in de betraande ogen van Harry. Ik trek mijn hand los en kijk hem aan met een blik van 'wat moet je'.
"Alsjeblieft, niet weg gaan." Fluistert hij. "Het spijt me. Ik hou van je, Lou. Ik accepteer het alleen niet."
"Bel me maar als je het wel accepteert." Zeg ik kort af en loop de kamer uit.
Ik hoor geschreeuw uit de kamer komen. Er kijken agenten me raar aan wanneer ik huilend en woedend de kamer uit storm.
Ik loop op mijn moeder af. Ze staat meteen op en kijkt me vragend aan.
"We gaan." Zeg ik kortaf.
"Wat is er gebeurd, honey?" Ik negeer haar vraag en loop het gebouw uit. Mijn moeder komt achter me aan gehobbeld.
——
Gvd, Harry wtf doe je nou weer!?🤦🏽♀️Vergeet niet te stemmen! Xx
Love you.
X KaylinStylesx
JE LEEST
I don't know. Larry stylinson✔️ (DUTCH)
FanfictionLouis wordt al lange tijd gepest-omdat hij gay is-op school. Dat is dan ook de reden dat hij nu naar een andere school gaat. Daar ontmoet hij Niall. Ze worden goede vrienden. Dan is er nog Harry Styles en zijn vrienden; Zayn Malik en Liam Payne, de...