Hoofdstuk 23

2.8K 96 25
                                    

Louis' POV

Ik sta op van mijn bed. Ik zucht diep. Ik pak mijn telefoon en kijk of ik nog berichtjes heb. Ik heb, behalve die van Harry, geen berichtjes. Die van Harry lees ik niet eens en leg mijn telefoon terug.

Ik haal een hand door mijn haar. Ik besluit te gaan douchen en loop richting de badkamer. Ik zet de douche aan en geniet van de warmte tegen mijn lichaam.

"Hey, Lou." Zegt Fizzy wanneer ik beneden kom. Ik steek mijn hand op zonder haar een blik te geven. "Hoe voel je je?" Vraagt ze.

Ik pak wat te eten en ga aan tafel zitten, nog steeds geen blik gevend aan Fizzy. Ik neem een hap van mijn brood.

"Het gaat prima." Snauw ik. Fizzy zucht en staat op.

"Sassy." Ik rol mijn ogen en eet verder, terwijl ik naar het hout staar van de eettafel.

Het is zondag. Morgen weer naar school. Harry is niet naar school geweest afgelopen week. Niall en Zayn zeurden alleen maar omdat ze willen weten wat er gebeurd is. Ik heb ze genegeerd. Alleen Liam weet ervan.

Morgen moet ik Harry weer zien. Ik weet niet of ik het aan kan, hem te zien. Wat als hij me gewoon weer in elkaar slaat? Wat als hij me weer uitscheldt? Ik schud de gedachtes van me af en sta op.

Ik loop naar boven en plof neer op mijn bed. Net wanneer ik mijn telefoon wil pakken gaat hij over. Ik neem op zonder te kijken wie het is.

"Hey, Lou!" Ik hoor de stem van Niall vrolijk zeggen. Ik zucht.

"Hey." Mompel ik.

"Mag ik even langs komen?" Ik wrijf over mijn nek.

"Uh-"

"Mooi! Ik ben er over een kwartier." Ik zucht en hang op. Ik heb helemaal geen zin om sociaal te doen!

Niet veel later staat Niall in mijn kamer. Ik glimlach zwak naar hem en hij rent naar mijn bed, waarna hij er op springt. Ik ga langzaam naast hem zitten. Hij kijkt me bezorgd aan.

"Lou, wanneer ga je me vertellen wat er is gebeurd?" Ik hoor de wanhoop in zijn stem. Ik zucht. Ik zal het hem toch ooit moeten vertellen, dus waarom niet nu?

"W-We hebben ruzie gemaakt." Begin ik. Niall knikt. "Hij was klaar met werken en naar huis gegaan," Niall luistert aandachtig zonder me te onderbreken. "ik ben toen naar zijn huis gegaan, maar zijn zus wilde me niet binnen laten omdat Harry heel erg boos was. Ik ging uiteindelijk toch naar binnen." Ik slik even bij het terug denken van Harry's woedende gezicht. "Hij had een woede aanval of zo iets. Hij schreeuwde tegen me dat ik weg moest, dat h-het mijn s-schuld is." Ik haal mijn neus op. Niall wrijft over mijn rug. "Dat kon ik nog wel aan, ik zei dat ik niet weg wilde. Ik werd ook boos," Ik kijk naar mijn voeten. "tot hij iets zei wat ik nooit zal vergeten." Mompel ik.

"Wat hij zei hij?" Ik slik.

"Hij schreeuwde dat hij me gewoon dood had moeten slaan en dit alles dan niet gebeurd was." Ik haal mijn neus op en kijk naar Niall. Zijn mond valt open.

"Oh my God. Wat deed je toen?"

"Ik zei dat ik zo dom was te geloven dat hij het wilde proberen en dat dit kon werken. Ik zei dat ik hem nooit meer wilde zien en ben weggerend." Niall knikt. "Denk je dat ik misschien iets te overdreven reageerde?" Vraag ik zacht. Niall schudt zijn hoofd.

"Nee, ik snap je. Dat had hij niet moeten zeggen, hij meende het niet, maar hij had het gewoon voor zich moeten laten." Ik knik. "Maar dit is al een week gaande. Heeft hij nog sorry gezegd?"

"Ja, hij appt me de hele dag door, dat hij wilt praten en dat het hem spijt. Hij is aan de deur geweest, mijn zusje heeft open gedaan. Maar ik wilde hem niet zien."

"Hij geeft om je, Lou. Weet je dat?" Ik haal mijn schouders op.

"Dat lijkt er niet op." Ik kijk Niall even aan. "Iemand in elkaar slaan elke dag omdat je om diegene geeft is niet echt logisch, dan iets van 2 weken doen alsof je wel om diegene geeft en daarna weer vol uitbarsten. Ik begrijp het gewoon niet."

"Hij heeft altijd al woede problemen gehad. Hij werd er voor geholpen maar het hielp niet. Jij leek toch wel de enige te zijn die hem tot stand kon brengen." Ik lach sarcastisch.

"Ja, door me in elkaar te slaan elke dag."

"Nee, daarna, tot nu dan." Zucht Niall.

Het is een tijdje stil, beide weten we niet wat we moeten zeggen. We kijken slechts voor ons uit, na te denken en te verwerken waar we net over hebben gepraat.

"Uh, zullen we een film kijken?" Verbreekt Niall de stilte. Ik knik.

We gaan tegen de hoofdleuning van mijn bed zitten en ik zet mijn tv aan. Na een tijdje zoeken hebben we een film uitgekozen. Ik pak wat snacks en drinken en dan beginnen we de film te kijken.

——
Wat vind je van dit boek tot nu toe?
Laat het me even weten, niet negeren alsjeblieft, dan kan ik weten wat ik goed en/of fout doe. Tips zijn altijd welkom. xx

Ik heb ook een ander boek; can't choose. Een 1D fanfic. Misschien leuk om ook te bekijken?

Vergeet niet te stemmen! Xx

Love you.

X KaylinStylesx

I don't know. Larry stylinson✔️ (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu