Hoofdstuk 13

2.9K 112 48
                                    

Louis' POV

Ik loop doodsbang het schoolplein op. Het is inmiddels twee weken verder. Het pesten van Harry en Liam is erger dan ooit. Elk dag wordt ik van top tot teen in elkaar geramd. Zayn scheldt me alleen maar uit, zodat hij niet ook gepest wordt. Niemand weet dat ik Zayn bijles Frans geef.

Ik probeer te vergeten hoe lief en blij Harry tegen me deed. Want sinds de dag dat ik vroeg waarom, is hij weer volledig zichzelf. Helaas.

Niall staat me op te wachten bij de kluisjes. Hij probeert me altijd te beschermen, maar meestal lukt het niet.

"Hey, Lou." Zegt hij vrolijk. Ik glimlach en begroet hem terug. "Zullen we gaan?" Vraagt hij nadat ik alles heb gedaan wat ik moest doen. Ik knik.

We lopen snel richting ons lokaal. Ik zucht opgelucht als we er aankomen zonder Harry en Liam te hebben gezien.

We lopen naar binnen-wanneer de docent de deur heeft geopend-en gaan achterin zitten.

Harry en Liam lopen binnen. Liam kijkt me aan en maakt een kots geluidje, waarna Harry lacht en hem een highfive geeft. Ik zucht zacht.

De docent begint te les. De klas wordt stil en luistert naar wat de leeraar te vertellen heeft.

"Klas! We gaan beginnen met een project. Aangezien het thema van dit hoofdstuk 'hobby's' is, gaan jullie in tweetallen een project maken over wat je hobby's zijn." Legt hij uit.

Dat is nog wel leuk. Hij vertelt nog van alles en nog wat.

"Ik maak de tweetallen, en ik wil geen gezeik over de tweetallen!" Zegt hij streng. De hele klas zucht teleurgesteld en geïrriteerd.

Hij begint wat namen op te noemen. En zodra Niall met iemand-die geen Louis heet-wordt gezet-en de enige die nog over zijn, Harry, Liam en Zayn is-schiet ik in de stress.

Laat het Zayn zijn, laat het Zayn zijn. Pleaseeee.

"Liam met Zayn en Harry met Louis!"

"Wat!? Waarom?" Vraagt Harry.

"Omdat ik het zeg, verdomme! Allemaal naar jullie partners en begin te overleggen."

Ik zit bevroren op mijn stoel. Is dit karma of iets?

Niall staat op en geeft me een kneepje in mijn schouder. Ik negeer het en Niall loopt richting zijn partner.

Wanneer ik geen beweging maak, besluit Harry-zacht vloekend-naast me te komen zitten. Ik schiet onbewust verder van hem af, hij kijkt me aan maar went snel zijn blik weer af.

Ik begin de opdracht te lezen, op het blaadje dat de docent heeft uitgedeeld.

"W-Waar wil je h-het ov-ver doen?" Stotter ik. Hij haalt zijn schouders op. Ik durf niks te zeggen.

"Jullie moeten dit ook in jullie vrije tijd maken! Dus spreek af bij wie jullie het project kunnen maken, onder school tijd is hier geen tijd voor!" Brult de docent door de klas. Mijn hart begint nog harder te kloppen en even ben ik bang dat Harry het kan horen.

"Prima." Zucht Harry-nadat hij een discussie had met meneer Burgt over dat hij niet met me wilt samen werken. "We doen het bij jou." Mompelt hij. Ik knik.

"W-Wanneer?" Vraag ik zacht.

"Wanneer jij kan." Zegt hij eentonig.

"Ik kan niet o-op woensdag en vrijdag." Hij knikt.

"Dan op de andere dagen, ik wil het zo snel mogelijk af hebben." Ik knik.

Ik slik, het is nu dinsdag.

"V-vandaag ook?" Vraag ik bijna onverstaanbaar.

"Ja." Reageert hij kortaf. Ik knik.

Als de bel van het laatste uur eindelijk afgaat, weet ik niet hoe snel ik weg moet zijn. Niall rent achter me aan.

"Hey, sukkel!" Hoor ik Harry roepen. Ik slik en draai me om. "Wacht je niet even op mij!?" Ik knik snel.

"Lou.."

"Ga maar, Niall. Ik moet met hem naar mijn huis voor het project." Zeg ik. Hij aarzelt even.

"Maar.. wat als-"

"Ga maar. Ik red me wel." Glimlach ik.

Harry komt naast me staan. Ik glimlach geruststellend naar Niall. Hij geeft Harry een vieze blik en knikt dan naar mij.

"Prima." Zegt hij en kijkt nog een keer argwanend naar Harry waarna hij wegloopt.

"Loser." Mompelt Harry. "Gaan we?" Ik knik.

"Ik ben met de fiets." Mompel ik.

"Oh, ik met de auto. Kom maar gewoon met mij in de auto. Dan kan je morgen met Niall of zo mee rijden, en dan terug met je fiets." Ik knik en stap bij hem in.

De radio speelt zachtjes en Harry neuriet af en toe mee, maar voor de rest is de rit doodstil.

Ik open de deur, wanneer we zijn aangekomen en roep dat ik thuis ben. We lopen naar de woonkamer. Ik biedt Harry wat te drinken aan, maar hij wilt niet.

"Mam?" Roep ik, wanneer ik zie dat ze niet in woonkamer of keuken is. "Wacht even." Mompel ik.

Harry gaat zitten op de bank en ik ren naar boven. Ik loop alle kamers in, maar ze is nergens te bekennen. Ik haal mijn schouders op en loop naar beneden.

Ik app mijn moeder even snel om te vragen waar ze is en pak dan alle spullen. Ik pak een groot vel papier, voor ons project.

Je moet allemaal plaatjes en dingen opplakken van je hobby's.

Ik ga zitten op de bank schuin naast de bank waar Harry op zit. Ik leg het blad op tafel en zet mijn laptop aan. Harry volgt elke beweging die ik maak.

——
Vergeet niet te stemmen!

Love you.

X KaylinStylesx

I don't know. Larry stylinson✔️ (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu