Harry's POV
Ik loop rustig naar mijn vrienden op het schoolplein toe. Ik sla een arm om Zayn heen, ik voel dat hij schrikt. Hij draait zich geschrokken om.
"Jeez, Hazz. Ik schrok me dood." Lacht hij.
"Ja, dat zag ik." Lach ik. "Waar is Liam?" Vraag ik als ik geen Liam zie.
"Ziek." Ik knik. "Zullen we naar binnen?" Ik knik weer en samen lopen we naar binnen, de andere achterlatend.
"Zayn, ik moet nog effe wat vragen aan die man bij het hokje." Zayn lacht en knikt. Ik weet nooit hoe die mensen heten die altijd de 'te laat briefjes' en de 'uitstuur formulieren' regelen.
Ik loop naar het hokje toe. Er staat nog een iets kleinere jongen voor mij te praten met de man. Ik bekijk hem. Ik ken hem niet? Is hij nieuw? Ik heb wel zo iets gehoord, over een nieuwe jongen op school.
Hij is na een paar minuten klaar en wilt weg lopen, maar inplaats van gewoon weglopen, loopt hij tegen me aan. Ik pak hem bij zijn schouders wanneer hij bijna valt. Ik laat hem los en kijk hem ongemakkelijk aan, omdat hij staart. Ik kuch en hij ontwaakt uit zijn trans. Hij wordt rood en loopt snel weg.
"Homo." Mompel ik. Ik loop naar het hokje toe en vraag wat ik wilde vragen.
Ik loop terug naar Zayn. "Yoo, bijna al onze lessen zijn opeens uitgevallen. We hebben nu alleen nog bio en wiskunde." Zegt hij op een zeurderig toontje. Ik zucht.
"Zullen we gewoon weggaan? En wat leukers gaan doen?" Hij knikt meteen. We lopen de kantine uit onderweg naar buiten, net voor ik naar buiten wil lopen, botst er iemand tegen me aan. Ik zie dat het de jongen is van net. "Kijk uit waar je loopt, homo." Zeg ik. Hij kijkt verschrikt.
"S-sorry." Zegt hij snel en loopt naar een paar jongens. Ik zie Niall er tussen staan. De jongen zegt wat en dan kijkt Niall naar me. Hij rolt zijn ogen naar me en slaat een arm om de jongen. Wat een jankerd.
"Ik snap niet dat Niall zulke kneusjes heeft gekregen als vrienden." Mompel Zayn wanneer ik weer naast hem loop. Ik maak een instemmend geluidje. "Ik bedoel, kijk naar ze, het zijn allemaal van die broekies." Ik knik.
"Ach, het is zijn keus geweest. Dan moet 'ie de gevolgen accepteren ook." Zayn knikt.
Niall, Zayn, Liam en ik waren vroeger hele goede vrienden. Maar Niall vond het pesten en alles niet meer leuk. Hij wilde dat we stopten, maar wij echt niet. Hij vond dat ook homo's mochten zijn wie ze zijn. Maar homo's zijn gewoon ranzig. Het hoort niet, het is fout. Dat zei mijn vader ook altijd. Maar die is er nu niet meer. En ik hou me aan zijn woorden. Ik val sowieso ook niet op jongens. Bah. Niall is er dus, soort van, uitgestapt en nu heeft hij nieuwe vrienden. Maar ja, moet 'ie zelf weten.
Zayn en ik lopen richting mijn huis. We hebben besloten dat we bij mij wat gaan chillen. "Weet je, Hazz." Begint Zayn. Ik kijk hem vragend aan. "Soms word ik dat pesten ook wel beu." Mompelt hij, maar ik kan het goed verstaan. Ik zucht.
"Ga jij nou ook al zo janken. Als je het niet wil ga je maar weg, net als Niall." Hij kijkt me aan.
"Dat zeg ik niet. Ik vind het soms gewoon zielig voor die kinderen. Ze hebben niks gedaan en zijn meestal heel onzeker." Ik zucht weer.
"We praten er thuis verder over." Mompel ik.
De rest van de tijd is het stil. Het enige wat je hoort is onze ademhaling. Onze voetstappen. De auto's die af en toe voorbij rijden. De vogeltjes die fluiten. Een fijne rustige stilte, die woord verstoort door Zayn's kalme stem.
"Gelukkig zijn we al bij je huis, het is echt koud." Ik grinnik en knik. Ik steek mijn sleutel in het sleutelgat en open de houten deur.
Ik loop de keuken binnen. "Wat te drinken!?" Roep ik naar Zayn die alvast in de woonkamer is gaan zitten. Ik hoor een vage 'cola' en schenk het voor hem in.
"Thanks." Zegt hij als ik hem zijn drinken aan geef. Zelf heb ik geen dorst en ga dus zonder drinken op de bank zitten. Ik kuch even.
"Ik snap wel wat je bedoelt." Zeg ik. Zayn kijkt me vragend aan. "Over net, buiten." Hij denkt even na waarna hij een ohja-dat gezicht trekt "maar het is wel leuk." Zeg ik. Zayn zucht.
"Het kan leuk zijn, ja. Maar ik vind het al een tijdje niet meer leuk." Mompelt hij. Ik zucht geërgerd.
"Luister, als je niet meer wilt, donder je maar op." Zeg ik. Hij zucht.
"Gaan we naar boven?" Ik haal mijn schouders op en knik. We lopen naar boven, gaan op mijn bed zitten en ik zet de tv aan.
Als Zayn wilt stoppen met pesten, dan doet hij dat lekker. Maar ik ga niet stoppen. En bovendien, ik pest alleen homo's. Die verdienen dat gewoon. Ranzig gewoon, bah!
———
Homo's zijn natuurlijk niet vies, he! Ik hou van homo's😂🤷🏽♀️ ze zijn altijd zo grappig en gay, tja, logisch😂Wat vind je van dit boek tot nu?
Vergeet niet te stemmen !
Love you.
X KaylinStylesx
JE LEEST
I don't know. Larry stylinson✔️ (DUTCH)
FanfictionLouis wordt al lange tijd gepest-omdat hij gay is-op school. Dat is dan ook de reden dat hij nu naar een andere school gaat. Daar ontmoet hij Niall. Ze worden goede vrienden. Dan is er nog Harry Styles en zijn vrienden; Zayn Malik en Liam Payne, de...