"I think we should start our agreement" nurfa tersentak. Dia melihat Khalid yang baru saja keluar dari bilik air. Tak, bukannya macam imaginasi perempuan lain yang lelaki keluar pakai towel and nampak badan and V line yang akan buatkan suasana menjadi panas.
Khalid memakai bathrobe dan lengkap memakai seluar sport panjang. Gayanya sungguh santai. Dia menyikat rambutnya kebelakang.
Bad boy looked
"Huh?" Nurfa tidak terasa malu tetapi teruja untuk meneruskan hidup sebagai Mrs.Khalid.
"I mean this." Khalid menolak nurfa jatuh terlentang di atas katil. Tubuhnya berada di atas nurfa.
He kinda hot. Damn sexy!
Matanya bagai di gam. Nurfa berguling di atas katil. Saat tangan naik ke tempat sebelah, ternyata tempat itu kosong.
Nurfa duduk bersandar di kepala katil. Dia menghela nafas berat. Segala yang terjadi beberapa jam lepas ibaratkan satu mimpi. Mimpi indah.
Dia tidak menyangka hubungan intim suatu benda yang membuat dia berasa begitu teruja. Dia bagaikan terlihat syurga dunia. Jika dia tahu, selembut dan sehebat itu perasaan selepas berkahwin , dia pasti akan terima tawaran bekas teman kekasihnya dulu yang mengajaknya berkahwin.
"Haa!" Nurfa meregangkan ototnya. Khalid sudah hilang dari pandangannya. Entah mengapa, muncul perasaan rindu pada suaminya itu.
Sudah dua hari dia di sini , sejadah lansung dia tidak sentuh. Dan paling dia nampak, dia lansung sejadah tersangkut di mana mana.
"Khalid tidak solat ke?" Nurfa bertanya pada dirinya sendiri dengan nada kecewa. Air matanya cepat saja mengalir sejak kebelakangan ini.
"Shuu." Nurfa terkejut. Badannya dipeluk daripada belakang. Terus kejang tubuhnya. Baru dia perasan, dia sedang dibaluti baju t-shirt yang dua kali besar daripada tubuhnya. Dan baunya sungguh mengasyikkan.
Nurfa tersenyum. Hatinya sedang berbunga. Tangan itu mengeratkan lagi pelukan. Dia dengar dengan jelas hembusan nafas Khalid.
"Why?" Sekali lagi nurfa terkejut. Nasib baik dia takde sakit jantung. Melihat kerutan di dahi Nurfa , Khalid bertanya sekali lagi tetapi lebih jelas.
"Why you are crying? You are not happy? Regret for giving me your virgin? " pipi nurfa terus bertukar rona. Dia malu bila diingatkan kembali kisah itu.
"No. I'm happy. I'm glad I give it to you. I just... miss you" Nurfa dapat rasakan Khalid sedang tersenyum. Dia mahu menoleh, mahu melihat bagaimanakah wajah Khalid ketika senyum. Makin bertambahkah kekacakannya?
"I know I can prove her that she was wrong. I can make you happy. " Hati nurfa bagai dihempas ke lantai. Bisikan Khalid sebentar tadi menusuk ke jantungnya. Khalid berdendam?
Pelukan dilepaskan. Nurfa dapat melihat wajah Khalid yang beriak kosong. Matanya sedingin ais. Tiada secalit senyuman di bibir Khalid. Dia terlalu serius. Nurfa tidak dapat membaca apa yang berada di fikiran Khalid. Dia bagaikan ada tembok yang tak mungkin sesiapa pecahkan.
Tan Sri Rey Walker menghirup air kopi yang sudah suam kuku itu. Mulutnya baru saja mahu mencecah kaca cawan, tetapi di rampas dengan kuat jauh dari tangannya.
Mata Rey membuntang. Dia menelan air liur yang tetiba sukar untuk di telan. Dia menyaksikan wajah Fazira yang menerung dia dengan tajam.
"What mistake i done now?" Soalannya selamba. Dia menuang air dalam teko pada cawan yang lain. Tangannya mahu mencapai cawan itu tetapi sekali lagi dirampas dan lebih kasar dari tadi sehingga bunyi kaca pecah.
Rey tercengang. Fazira berdiri dengan wajah menyinga. Dia melipat tangan ke dada. Wajahnya memerah seperti tomato.
"You know what happen right now. But you seem relax without try doing anything? It is all you fault. He got this kind of attitude because of you! He force an innocent girl to marry her! Just like you! " Rey buat muka tak bersalah. Dia siap anggukan kepala bila Fazira tunjuk ke arahnya. Lansung tidak terkesan dengan amukan fazira. Baginya, kemarahan fazira akan reda sebentar lagi.
"Of course. He is my son. " fazira ketap gigi. Matanya mencerlung. Geram tahap maksimum. Dia mengipas wajahnya. Tiba tiba rasa panas.
Tanpa amaran , fazira menhenyak punggungnya dengan kasar di atas peha suaminya. Dia meneguk secawan penuh air kopi dengan satu tegukan.
"Auww!" Badan Rey terangkat. Matanya membuntang. Perempuan yang beratnya 62 kg menghimpit dirinya.
"You need to be glad because I didn't smack you down! " Fazira memberi peringatan. Dia terus bangun lalu menuju ke luar dining room.
"Where you want to go? " Rey bertanya dalam nada concern. Sekali lagi dirinya diberi jelingan maut.
Rey tergelak.
Isterinya masih kebudak budakkan. Isterinya hanya akan tunjuk dirinya dewasa depan orang lain tapi bukan pada dirinya.
"No morning kiss?"
Fazira merengus kasar. Dia abaikan jeritan Rey. Hatinya masih sakit apabila rasa hatinya di buat main oleh Rey.
"Why I'm marrying that stupid old man? "
YOU ARE READING
Khalid Dhaliah [ COMPLETE ]
RomanceAMARAN TERGEMPAR : JANGAN BACA. TAKUT KENA HEART ATTACK SEBAB STRESS SANGAT. 1.12.18 #1inCerpen #1inRomance Thank you 🤗