Dua puluh satu...
Sebaik saja langsir ditarik , nurfa pantas menarik comforter menutupi wajahnya. Dia masih mahu bermalasan di atas katil empuk itu.
Namun impiannya terganggu dek tarikan yang Khalid lakukan. "Hey , wake up . Already 7.40 a.m you know,"
Nurfa bergumam sebelum terbalikkan badannya menghadap pintu bilik.
Khalid melihat jam di pergelangan tangannya. Dia akan terlewat untuk meeting pada pukul lapan nanti. Dia perlu tahu hal terperinci segala yang berlaku di Jakarta nanti.
Senyap. Matanya membulat apabila melihat isterinya yang tidur meniarap. Lansung tidak peduli dengan bebelannya. Dia memandang tubuh belakang nurfa yang tiada alas menutup tubuh itu.
"Are you sure you doesn't want to wake up in a minute? " Sekali lagi soalan diajukan namun masih tiada sahutan. Khalid tarik senyum sinis.
How dare you to ignore me!
Khalid menunduk di antara celahan kaki nurfa. Gaya nurfa tidur , tak de lansung ciri ciri perempuan. Dengan telangkupnya , dengan serabainya , dengan terkangkangnya.
"I wonder who's wife is this, " Selamba saja dia mengata nurfa namun perempuan itu masih nyenyak tidur.
"I wonder who's husband bother her beautiful wife on early morning, " Nurfa menjawab dalam separa sedar.
Khalid menghemburkan tawanya. Dia mengusap pipi mulut itu dengan lembut.
"Really? So I'm glad having you as my wife, messy girl, " Nurfa menekup wajahnya dengan bantal. Dia benar benar malas untuk bangun. Khalid tersenyum nipis. Dia tahu perempuan itu kepenatan tetapi sudah menjadi rutin harian dia untuk membangunkan nurfa sebelum ke tempat kerja.
Lebih-lebih lagi dia perlu ke luar negara dan mengambil masa yang agak lama.
"I'm going if you say.. you love me, " Khalid nampak bahawa nurfa sedang bermain dengannya. Dia tahu bahawa nurfa sedang tersengih di sebalik bantal.
Walaupun dia tahu nurfa hanya bergurau tetapi ini soal hati dan perasaan. Otaknya mula mencerna , bila kali terakhir dia rasakan perasaan sebegini.
"I'm not playing your game but I promise you, no one can replace you as Mrs.Khalid ,"
Baru saja nurfa berpaling , bilik mereka di ceroboh yang wajah cemas Romy. Khalid merengus kasar. Dia bangun dari berada di atas tubuh nurfa.
"Don't you learn any manner? Knock before enter, " Khalid bersuara tanpa nada. Romy tidak menunjukkan riak bersalah , malah menghampiri Khalid lalu mengheret Khalid keluar dari bilik itu.
"What?"
"Mrs. Walker is here! " Kening Khalid bercantum menjadi satu. Keningnya berkerut.
"Of course she is here. She is my wife, " Romy mengetuk dahinya apabila melihat kebodohan yang jarang ditunjukkan oleh Khalid.
"I mean Puan Sri," Hilang terus riak bersahajanya. Wajahnya pudar tanpa reaksi. Punyalah lama dia berharap untuk bertemu dengan perempuan itu , kenapa masa dia sedang diulit perasaan bahagia perempuan itu perlu hadir untuk hancurkannya?
"Ask her to wait at library, " Khalid memberi arahan. Tetapi Romy tidak berganjak. Dia seakan terpaku di tempat dia berdiri.
"Romy!"
"There is no need to wait at there, " sebuah jawapan daripada mulut asing itu menyebabkan Khalid berpusing 180°.
Fazira berdiri teguh di depan pintu lift , bertentangan dengan tangga. Perempuan itu masih sama seperti kali terakhir dia lihat. Khalid mengeluh lemah , matanya meneliti setiap inci tubuh Fazira yang cuma berbalut sebuah dress labuh tanpa lengan.
"Don't you miss your momma? " Fazira bertanya berserta sebuah senyuman manis. Mereka nampak terlalu janggal bila bersama. Fazira mendekati Khalid apabila anak muda itu tidak memberi sebarang reaksi terhadapnya.
Fazira memeluk tubuh tegap itu dan melingkar di leher Khalid.
Khalid mula bereaksi apabila terasa sesuatu yang sejuk di lehernya. Sebaik saja pelukan itu terungkai , tangan Khalid memegang lehernya.
Tangannya mengangkat benda itu naik. Apa yang dia lihat ialah seutas rantai yang diperbuat daripada tali dan terdapat loket kecil yang ikut sama tergantung.
"Khalid R. Walker, " Khalid berdesis perlahan. Matanya tertacap pada lambang dan coretan kecil yang tertulis namanya dalam tulisan Italia.
"What do you mean?" Khalid bertanya dengan lemah. Dia mula terasa seperti tiada semangat untuk terus berhadapan dengan Fazira.
"Last day, your father ask me some stupid question and I really hate it. But I realize, I can't lie anymore. You need to know the truth, "
Anak mata mereka bertembung. Khalid mengambil beberapa langkah ke belakang.
"The truth... I was not your mother-" Khalid mengangkat tangannya tanda menyuruh Fazira berhenti bercakap.
"When will you satisfied? You broke my heart into a pieces. You keep telling me I was wrong! I loved my own biological mother and now you comes again to tell me you're not? Are you insane? How many times you need to make me suffer for loving you? Why can't you stop... Just now.. Please, " Khalid bersuara lemah. Air matanya dipaksa supaya tidak mengalir di depan perempuan itu lagi.
Hati Fazira turut hancur. "I'm sorry. I'm sorry for break you down... " Mata Fazira membulat tatkala Khalid : lelaki yang penuh dengan keegoaan melutut di depannya.
"Please stay away from me, I begging you, "
Fazira rasakan bagai sebuah devaju. Segalanya bagai di ulang tayang.
"fare attenzione a mio figlio prediletto. Ho sempre Love You," Fazira memegang kedua dua bahu Khalid.
Dia melangkah pergi dengan hati yang sebak.
"potremmo essere soddisfare per l'ultima volta. essere salvare il mio figlio." Dia menghempus nafas yang berat.
Khalid berdiri. Tangannya pantas menggapai tangan perempuan itu. Fazira terkejut sehingga kaki melangkah beberapa tapak ke belakang.
Khalid menggengam tangan itu. Dia sama sama berdiri di depan pintu pift. "I would never let go ... your hand, I mean, "
Fazira melebarkan sayap senyumannya.
They are really look alike.
Nurfa keluar dari balik pintu. Wajahnya sembab menahan tangisan. Dia memandang mereka berdua yang tidak peduli kehadirannya di situ.
"And again. I was lost, "
YOU ARE READING
Khalid Dhaliah [ COMPLETE ]
RomanceAMARAN TERGEMPAR : JANGAN BACA. TAKUT KENA HEART ATTACK SEBAB STRESS SANGAT. 1.12.18 #1inCerpen #1inRomance Thank you 🤗