Jalan yang mereka tuju , di lengkapi dengan jutaan pokok besar. Lampu di setiap 500 meter. Walaupun sudah malam , Nurfa bukan mudah lupa jalan pulang.
Kepalanya terkalih ke kiri yang menempatkan Dollas , satu satunya ketua dia. "Where are we going? "
"Buckham Palace," mata Nurfa membulat. Setahunya dia tak punya apa-apa perjumpaan ketika itu.
"What?!"
"The Prince want to meet you," Tenang Dollas memberi jawapan hanya membuatkan Nurfa naik angin. Dia mengepal penumbuknya.
"I'm not your toy, Dollas! You can't order my around with all you want! " Matanya terkalih pada pengawalnya dan pemandu kereta.
"Really?" Dollas bertanya dalam nada selamba. Dia menerung jam tangannya. Sebentar lagi jam menunjukkan angkap lapan.
Mereka tiba di perkarangan pintu gerbang besar yang bercorak unik serta lambang di raja berada serata tempat.
"You are not far from that man, Dollas. You make everyone listen to you for you own advantage, " Nurfa tarik senyum sinis. Dia keluar dari kereta menggunakan tangannya sendiri. Pengawalnya berhenti berjalan sebaik saja tangan Nurfa naik.
"You are fired! Go back to your hometown, trash!" Tak guna ada orang seperti itu disamping dirinya. Dasar lelaki tak guna!
"But..." Lelaki itu kelihatan terkebil kebil.
"I don't want to see your face. Get out from my way! " Sekali jeritan Nurfa , menggamit pengawal istana itu menghalang lelaki itu mendekatinya.
"Miss Darl !" Jeritan itu berulang kali sehinggalah mereka menjauh.
Nurfa kaku di tempatnya. Dia cuba menenangkan dirinya.
"Kau boleh buat aku macam boneka , Dollas. Kau boleh jadikan aku pengganti Angel. Tapi , aku akan pastikan impian keji kau takkan berhasil. " Nurfa berbisik pada dirinya sendiri.
Dendam yang mula subur kerana mereka sering mengambil kesempatan daripada kebaikan yang dia beri.
Dia mungkin lemah di luar , tetapi tak bermakna dia boleh di tindas. Satu ketika nanti , lelaki itu akan sedar bahawa langit itu tinggi atau rendah.
Kedatangannya di tempat yang mencecah puluhan billion untuk menciptanya sedang berdiri gah di hadapannya.
Sewaktu dia cuma anak yatim piatu , dia sangkakan setiap rumah orang kaya ialah istana. Apabila jejak di muzium istana , rasa bangga itu menyelinap di kalbunya dan dia sentiasa berharap agar menjadi antara satu daripadnya.
Tetapi , hujan emas di negeri orang , hujan batu di negeri sendiri , lebih baik di negeri sendiri.
Kini , rasa itu kosong . Apa yang dia harapkan ialah hidupnya sebagai seorang pelajar universiti sebelum dia mengenal bekas tunangnya dan lelaki itu.
Walaupun hidupnya sukar apabila siang ke kelas dan malam ke tempat kerja sambilan tetapi di situ , dia bertemu dengan ramai orang yang penyayang. Mereka tidak memandang pangkat dan darjat sama sekali. Di situ , semua orang sama.
"Affar ! Where are you going?! " Terdengar kelam kabut dari atas. Suara perempuan tua menghapuskan sunyi itu. Nurfa masuk berdiri di depan pintu gerbang yang terbuka luas.
Dia melihat langkah laju lelaki berpakaian seragam putih dan banyak warna keemasan di bajunya.
"Stop my grandson , now!" Satu arahan di terima . Bergegas puluhan lelaki yang bercoat hitam mengejar lelaki itu dari semua arah.
Kening Nurfa berkerut , dia cuba memproses apa yang berlaku tatkala dia rasakan tubuhnya di dakap dari belakang dan deruan nafas yang tidak teratur menampar pipinya.
Tangan kekar kanan lelaki yang tidak dikenali itu melingkar di pinggangnnya sekali gus menghalang tangannya dari bergerak. Mata Nurfa menjeling lelaki di belakangnya.
"Sorry," ucap lelaki itu ditepi telingannya. Masa itu juga dia sedar bahawa dia dijadikan tahanan lelaki itu.
"Affair don't do stupid thing! She is our guest! " Orang tua itu muncul di depannya. Nurfa hanya berdiam diri. Dia sempat menangkap pandangan Dollas kepadanya.
Lelaki itu memang tidak berniat untuk membantunya.
"Just let me go home , grandma, " setapak demi setapak lelaki itu menarik Nurfa mengikut langkahnya.
"This is your home! " Perempuan itu jawab dalam nada tegas. Manakala lelaki di belakangnya terus degil.
"Lets go home," kali ini Nurfa sedar yang lelaki itu sedang mengangkutnya sekali ke kereta malah pegangan di pinggangnya tidak terlepas selagi Nurfa tidak masuk ke dalam keretanya.
Lelaki itu menekan punat dan kereta terus terstart. Dia menekan pedal minyak ke dalam lalu membuat drift di depan halaman yang besar itu.
Degupan jantung Nurfa mula tidak stabil bila lelaki itu buat sekeloh tajam. Dia segera memakai tali pinggang keledar.
"Who are you?" Sebuah soalan diajukan kepada Nurfa.
"I'm the one who should ask you, lelaki gila" sengaja dia bercakap dalam bahasa melayu kerana dia yakin lelaki itu tak faham bahasanya.
"Hahahaha... Sorry.. Harith Muzhaffar. Sorry again for mess I made, " Lelaki yang menggelar dirinya Harith tergelak besar. Dia mula memandu dengan tenang.
"Nurfahanis," Nurfa meninjau wajah lelaki itu dari pantulan cermin sisi. Lelaki kacak itu tidak ada lansung wajah Arab tetapi kenapa namanya seperti lelaki islam yang duduk di padang pasir begitu.
"Where is your house, fahanis? I can send you home, " Harith membuat tawaran padahal memang tanggungjawabnya kerana 'menculik' Nurfa.
"I don't have any in here. Could you please drop me at there, " Nurfa menunjuk pondok menunggu bas.
Harith tersenyum nipis.
"So you don't believe me? " Nurfa mengangguk. Dia takkan sesenang hati beri alamat hotelnya pada orang yang tidak dikenali.
"If you say so. Then I'll bring you to my penthouse near here," Mata Nurfa membuntang apabila Harith betul betul membawanya pulang ke rumah lelaki itu.
"No way," Nurfa menjerit kerana terkejut dengan lelaki yang dia baru jumpa tak sampai tiga puluh minit.
"I'm the one who drive the car. Of course I can, " Nurfa tercengang mendengar jawapan gila Harith.
Tak pernah dia jumpa lelaki 'mental' macam itu.
"I know I'm handsome but please close your mouth, " Kurang dari sejam , dua kali dia dengar lelaki itu tertawa bebas.
Fikirannya sempat terlintas pada Khalid.
Kalaulah Khalid juga orang yang open mind, mesti dia dapat rasai bahagia perkahwinan.
Sejujurnya Nurfa juga tamak , dia tamakkan perhatian Khalid sehingga dia tak sedar , sifat pentingkan dirinya buatkan dia hilang Khalid selama dua tahun dan mungkin untuk selama lamanya.
Harith menerung wajah perempuan itu untuk beberapa detik. Terlarak satu senyuman yang hanya dia saja faham.
YOU ARE READING
Khalid Dhaliah [ COMPLETE ]
RomanceAMARAN TERGEMPAR : JANGAN BACA. TAKUT KENA HEART ATTACK SEBAB STRESS SANGAT. 1.12.18 #1inCerpen #1inRomance Thank you 🤗