" no tears left to cry ,"

11.5K 242 2
                                    

Dua puluh dua...

Fazira jatuh terduduk. Berita yang baru di dengarinya ibaratkan sebuah mimpi ngeri baginya. Dia hanya mampu melihat menantunya meraung apabila di khabarkan tentang kematian suaminya.

Fazira bersandar di tepi pintu. Sebuah van masuk ke perkarangan rumahnya dan keluar beberapa pengawal peribadi yang hampir kesemua cedera parah, mereka sudah diberikan rawatan dan bersegera pulang ke rumah itu.

"Puan Sri..." Mwe menerpa ke arah Fazira. Dia memeluk bahu Fazira dengan erat.

"Are you okay?" Mwe bertanya. Tetapi tiada sahutan. "I'll take care of their body. You need to rest Puan Sri. Tuan Sri also must be sad if you look like this,"

Fazira mengangguk kepalanya. Dia berdiri lalu menuju ke lift. Kakinya terarah ke bilik tidurnya.

"Angel! Please tell me the truth! My husband do not die! He still alive! " lengan Fazira dikoncang dengan kuat. Nurfa menarik narik tubuh Fazira yang berdiri kaku dihadapan pintu lift yang terbuka.

"If you love him, pray for him," tubuh nurfa di tarik ke tepi. Mwe menarik tubuh nurfa ketepi. Sebelah tangannya yang bersimen tidak dia hiraukan.

Tugasnya sebagai pembantu peribadi keluarga Tan Sri Rey mengatasi rasa sakitnya.

Huang memapah Gabriel dan NewK. Mereka sepatutnya ditahan dalam wad tetapi doktor tidak berani menegah mereka dari keluar dari hospital.

"Puan... Puan!" Gabriel terhenjut henjut masuk ke dalam rumah. Dia tidak pandang lansung pada nurfa yang menangis.

"My brother Gaby! He died!! Help me Mrs. Rey!! " Gabriel mengetuk pintu bilik Fazira bertalu talu. Dia menjerit jerit di luar bilik Fazira.

Fazira melurut jatuh dengan perlahan. Seluruh tubuh badannya menggigil.

Matanya tertacap pada gambar perkahwinan mereka yang ke-23 tahun. Gambar yang di ambil semasa di Forest Park.

"Rey..." Dia mengensot ke depan.

"Why you leave me Rey? You promised me to not leave me alone! " Fazira marah. Dia bangkit dari duduk di atas permaidani lalu menuju ke bilik air.

Dia mengambil ubat gigi dan berus gigi. Dipicitnya sedikit lalu menggosok gigi. Apabila dia mengangkat wajahnya.

Fazira tersentak. Dia memegang pipinya yang sembab kerana air matanya yang mengalir tanpa henti.

Fazira gelak. Tetapi gelaknya kedengaran sumbang. Dia menarik tisu lalu mengelapnya tetapi air matanya tidak mahu berhenti.

"You are strong , Fazira! I know you are," Dia mencuci wajahnya. Namun tidak seindah yang disangka , kakinya mula goyah.

Namun otaknya mula berputar ligat. Mengingati sesuatu yang amat penting.

Fazira memalingkan wajahnya. Dia membongkokkan tubuhnya pada bawah singki.

Terdapat satu butang hitam disebalik tiang dan dinding bawah singki. Dia menekan butang itu.

Psttt...

Bunyi pintu yang lama tidak di buka kuat kedengaran. Fazira berdiri dan ternyata benda itu berada depan matanya.

Pintu yang membawanya kepada kenangan silam.

"Stop all the thing you've planed!" Rey menggenggam tangan Fazira dengan kuat. Matanya mencerlung pada Fazira.

"Do you think you can stop me? Ive planed this since nine years ago! No one can stop me including you! You are nothing but tools for me. Do you realise? I never loved you! Not at once, " Genggaman di tangan Fazira mula longgar. Dirinya bagai ditampar dengan satu kenyataan yang menyakitkan. Betul kata abangnya Harond, dia terlalu buta kerana cinta sampai salah menilai.

"You won't win against him, " Rey bersuara tegas. Dia kenal Harond bagaimana. Tiada siapa boleh memintas jalannya. Namun fikirannya membeku apabila dia dengar tawa hilai Fazira.

"Hahahahaha..." Wajahnya memerah kerana terlalu banyak tertawa. Dia menarik senyum senget sebaik saja tawanya reda.

"Do you think I'm that stupid not to aware with any kind of danger if I against him? Did he thought he was a God? Everyone need to listen to him? He get too bossy. So I will get rid of him, " Fazira menentang mata Rey dengan penuh keberanian. Tidak wujud rasa gentar dalam kamus hidupnya.

"Even he might kill us?" Rey bersuara sayu. Dia mengambil satu langkah kebelakang. Dia pasti dengan jawapan yang bakal dia dengar akan mengecewakan dirinya.

"I don't care about us. I has nothing to do with you and your one-night-stand child, " Rey memejam matanya dengan rapat. Dia menggenggam tangannya sendiri. Cuba mencari kekuatan untuk diri sendiri.

"Do whatever you want. I will always stand next to you. I will protect you from him, " Katanya dengan tenang.

Fazira kelihatan tersentak. Dia memalingkan wajahnya daripada Rey.

"You are so annoying. Don't bother me anymore. I feel stress when look at your face, " Fazira berkata dalam nada yang sungguh menyakitkan. Kata katanya menghiris setiap inci hati Rey.

"I won't give up on you. I always love you no matter what, " Rey berkata dengan tegas. Matanya penuh dengan rasa kecewa dan sedih. Hatinya berdarah tetapi dia ialah seorang suami yang begitu cintakan isterinya walau seteruk manapun isterinya itu.

"You are so shameless Rey! Don't you see how much I hate both of you?! Can't you just get lost from my sight? You make me sick! " Fazira menjerit. Dia berjalan pantas , mahu keluar dari bilik itu.

Tubuhnya berpeluh peluh kerana bahang yang panas memerangkap dirinya.

"I don't care how much you hate me, fazira. Because in deep of your heart, there is a place for me and our son, " Fazira menggigit bibirnya. Dia berhenti melangkah.

Lelaki itu tak pernah kenal erti penatkan? Tak penatkah cuba merebut hatinya hampir sedekat lamanya?

"Do you still support me even you need to kill your own blood? "

Fazira yakin. Lelaki itu akan mengalah. Mana mungkin Rey sanggup berpaling dari satu satunya keluarga yang dia ada.

"I will protect you from Harond, "

Rey memandang belakang tubuh Fazira.

"You are crazy. Just don't let me see your face again, "

Fazira mengangkat sebuah kotak besar yang menutup timbunan kertas.

"This is my last fight , husband. " Fazira mengeluarkan dokumen serta gambar gambar bukti , coretan kertas, recorder 02 dan keratan surat khabar lama.

Dia mengambil telefon bimbit yang sudah termati. Dia meng-on kan kembali telefon itu.

Dia membuka log panggilan. Dan ternyata hanya satu saja panggilan yang pernah di buat. Nombor itu didail.

Tidak sampai satu deringan. Panggilan terjawab seolah orang di sana sedang menunggu dirinya.

"Dollas," Nama seorang lelaki yang berpengaruh dalam undang undang negara. Seorang peguam dan kemudiannya menjadi hakim dalam jenayah terbesar di negara. Kes pembunuh dan rasuah.

"I've waiting for this time but before that I had bad news for you, "

Mereka berdua senyap.

"All of us found your son, "

Dollas mengeluh. Dia masih tidak mendengar sebarang jawapan.

"He found your son first, "

Prang!

Handphone itu terlepas dari pegangannya.






....

Korang tak happy tapi ku happy 😂😂😂

Happy 50k views!

Khalid Dhaliah [ COMPLETE ]Where stories live. Discover now