Tap. Tap. Tap.
Bunyi tepukan yang agak kuat itu menggamit mata mata melihat ke arah seorang perempuan yang lengkap berpakaian seperti seorang student dan terdapat sedikit koyakan di lengan baju perempuan itu.
"Wow. Wow. Wow. Tengok siapa dekat sini!" Nurfa tergeleng geleng kepalanya. Dia turut menyertakan senyuman sinis. Matanya sempat menangkap tunangnya sedang meleraikan pegangan tangan.
"Lelaki yang saya sanjung selama ni tengah bersulam cinta depan orang ramai. What a lovebird!" Suara nurfa bertukar keras. Dia sedang menggenggam erat tangannya sendiri. Takut sekiranya dia akan mencederakan salah seorang daripada dua syaiton di depannya.
"Baby. Relax okay? It is not like what you see, ini just salah faham " Rafi cuba meraih tangan nurfa tetapi dia lebih tangkas menepis.
"Baby? Babi kau la! I'm done with you Rafiq. What a shameless man you are! Bertunang dengan orang lain tapi menggatal dengan perempuan lain. Padanlah bila aku call tak angkat! Kau ingat aku tunggul ke hah?! Patung kau tuk kau sesuka hati pungut bila nak , campak bila dah tak nak?!" Suara nurfa naik seoktaf. Dia tidak kira pandangan orang. Dia hanya mahu melepaskan marahnya.
"Stop it , Nurfahanis! Show you respect to me! I dah cakap ni salah faham! Susah sangat ke nak dengar explanation I?!" Rafi turut sama bangun. Dia sama marah. Kedua dua mereka merupakan kepala angin.
Dia tidak kisah jika perempuan lain yang datang menyerang tapi bukan tunangnya. Nurfa tiada hak untuk bersikap biadab dihadapannya.
"Kau tu memang tak sedar dek untung. Dah dapat perempuan baik, dengan jalang juga yang kau pilih." Berdesing telinganya apabila di perli sebegitu sekali. Dia menangkap wajah Jasmine yang mula mampir ke hadapan.
"Kau jangan masuk campur dalam urusan kitaorang!" Dia sedar bahawa manis sudah ketakutan jika dia meneruskan perbalahan.
"Im sorry, but what? Urusan you all? I ni bestie dia so whatever involve her, same to me! " Melawan Jasmine bukannya benda yang Rafi mahu lakukan. Dia tidak akan pernah menang dengan orang yang tinggal beberapa langkah sahaja lagi sebelum menjadi lawyer.
"Saya akan bagitahu parents you yang kita putus tunang." Itulah bicara terakhir nurfa sebelum berlalu pergi bersama lilingan air mata.
"No. Please …" tangan Rafi ditepis dengan kuat oleh Jasmine yang berdiri tegak menghadapnya.
"One more step you take, I'll make a police report" Rafi merengus kasar. Dia tahu bahawa Jasmine bukan cakap kosong , lima tahun usia perkenalan dia dengan nurfa samalah usia dia mengenali bagaimana sikap Jasmine yang sentiasa kotakan kata katanya.
"Aku tahu kau yang bagitahu nurfa aku di sini." Rafi berdesis marah. Dia mahu membelasah perempuan itu tetapi dia masih punya akal yang waras.
"Dan kau tahu aku sayangkan kawan aku. Aku takkan biarkan kau buat dia sesuka hati."
Fazira yang jadi pemerhati sedari tadi mula tertawa kecil. Matanya berbentuk senyuman. "What a strong girl"
"Why are still here?" Sapaan itu ibarat angin lalu. Dia tidak terkejut melihat Khalid di situ. Kurang satu jam tadi , mereka bertemu di situ.
"Hi, darling." Fazira menghadiahkan satu ciuman di tepi bibir Khalid. Khalid buat muka tiada perasaan. Kakinya terus melangkah , menuju ke pintu lif.
Sebentar tadi , dia melihat perempuan pilihannya sedang bergaduh dengan lelaki yang menjadi pekerja di syarikat dia.
Walaupun hanya beberapa bulan menerajui syarikat itu, dia dapat mengecam seratus pekerjanya.
"Won't you be home with me tonight? My husband out station " fazira berbisik di tepi telinga Khalid dalam nada menggoda.
Perempuan english-look itu memang pandai bermain dengan kata. Khalid terus memberhentikan niatnya untuk tidur di hotel tersebut. Bayaran yang sudah dibuat tetapi permintaan fazira lebih penting.
Everything about her, he'll make sure do it.
"We have a long night" khalid mengukir secubit senyuman lalu mencium dahi perempuan itu.
"You need to sleep. So you will be pretty. " Khalid bercanda dalam nada serius. Dia membiarkan tangan itu merayap sekitar tubuh belakangnya.
"Nice butt!"
YOU ARE READING
Khalid Dhaliah [ COMPLETE ]
RomanceAMARAN TERGEMPAR : JANGAN BACA. TAKUT KENA HEART ATTACK SEBAB STRESS SANGAT. 1.12.18 #1inCerpen #1inRomance Thank you 🤗