never be alone

7.5K 133 2
                                    

"It was extremely far from my imagination. I thought as a rich people, they just need to sit on a chair and sign everything, " Khai menelan air liurnya yang terasa pahit. Perempuan cantik di hadapannya menyerahkan dua gunung kertas kerja selama setahun lebih perempuan itu menggalas tangungjawab.

"Not at all. If money can come easily why they need to trying their best? " Nurfa bertanya kembali kepada Khai. Dia menyelak beberapa helaian bercetak dengan wajah seriusnya.

"Why so serious? " Khai bertanya prihatin. Sejak pertama kali dia berjumpa dengan perempuan itu , tak pernah sekalipun terlukis senyuman manis pada bibir itu selain tawa sinis dan senyum sinis.

Bagaimana dia boleh berkahwin dengan perempuan beku sebegini?

"I can be happy if you take over all my responsible as soon as possible. I give you two weeks to memories at least three in sixty reported. " Khai tercengang. Tak mungkin orang boleh ingat.

"But... "

"I learn two language in three month while doing my best to pay my employees, " Khai terdiam. Cool gila perempuan itu!

Perjanjian mereka ialah Khai akan tinggal selama tiga bulan bersama Nurfa dan ikut segala perintah Nurfa , jika tidak , Khai boleh dihantar sebagai pelarian ataupun cafe tempat dia bekerja di bakar.

Keji sungguh permainan perempuan itu.

Mata mereka bertembung untuk seketika.

"I tired Khalid. I just want a peace. There is so many thing I need to handle when you're gone. I need to control my feeling. My emotion. My priority. My fisical and mentally, " Nurfa meluahkan perasaannya melalui pandangan mata. Tetapi dia sedar , rasa sakit yang dia rasakan tidak seteruk apa yang keluarga suaminya rasakan.

I miss you.

"So , now. Apa kata kita lupakan segala kerja yang menyemakkan mata ni dengan jalankan tanggungjawab kita sebagai suami isteri?" Khai bertanya dalam nada mengusik. Dia sengaja tayang senyum manis yang menggoda.

Nurfa seakan terpaku. Selama ini , lelaki dihadapannya lah yang dia kejar , yang dia tangisan berbulan lamanya. Nurfa mengalihkan matanya. Hatinya sudah tak kuat , bertahan demi cinta bertepuk sebelah tangan takkan ke mana-mana.

"Awak tahu Khalid... Kali terakhir saya jumpa awak , awak berpaling daripada saya," Khai tercengang. Apa yang perempuan ini merepek?

"Kau nak cakap yang aku curang?" Kening Khai berkerut rapat. Dia seakan faham disebalik kesedihan yang perempuan itu tutup.

"Tak. Sebab daripada awal lagi saya takde dalam hati awak," Nurfa mengumpulkan semangatkan agar tidak tunjuk rasa sedihnya ketika itu.

"I promise you, this is last time you will see my face... If in one days there is no news from me, please give it to Dollas. He will help you to lead your new life. I wish you will ready for change, "

Sekali lagi Nurfa menghela nafas berat. Dia perlu berubah , dia perlu jadi lebih kuat untuk bergandingan dengan lelaki sehebat Khalid. Dan sekarang bukan masanya.

"Aku tak faham. Kita kahwin tanpa cinta? Macam dalam cerita kahwin paksa? Atas desakan ibu bapa? Sebab tu? Dan aku sebenarnya ada girlfriend lain lepastu aku tinggalkan kau?" Khai bertanya dalam satu nafas. Nampak sangat dia terlampau ingin tahu.

Nurfa tersenyum.

"Kisah cinta kita takdelah se conflict mana pun," Kemudian dia tertawa kecil. Khai seakan terpegun melihat keindahan di hadapannya itu.

"You look beautiful when you smile, " Terus saja wajah nurfa memerah. Dia mengembungkan pipinya.

"Kalaulah semua ni berlaku dua tahun lepas," Nurfa bercakap di bawah nafasnya. Dia kekalkan senyum coolnya.

Nurfa bangkit dari duduk bersandar lalu meninggalkan Khai berseorangan dalam bilik kerja itu.

"Mulai harini awak tinggal di sini selama tiga bulan. Dan selama dua minggu ni saya tak de. Ada kerja lain yang perlu saya urusan,"

Nurfa meninggalkan Khai berseorangan tanpa Khai sempat balas apa apa jawapan.

Khai merungut kecil. "Beku betul.!"

...

Khai menolak tubuh Nurfa sehingga jatuh terlentang di atas katil. Dia tidak mengambil masa yang lama untuk berada di atas Nurfa.

Nurfa tersentak. Matanya membuntang.

"Aw...wak nak buat apa ni?" Khai tarik senyum sinis. Dia mendekatkan wajahnya dengan Nurfa lalu mencium bau haruman Nurfa yang baru saja selesai mana.

"Kenapa? Tak boleh?" Khai bersuara sensual. Nafasnya menampar leher Nurfa. Bulu roma nurfa meremang. Dia tergamam dengan tindakan Khai.

Khai tak ubah seperti bad boy bila dia smirk.

Khai menjilat leher jinjing Nurfa.

"Ahh," Nurfa mengeluh. Matanya terpejam rapat. Khai menjilat , menggigit lehernya dengan kuat. Dia menyedut di tempat sama.

"Awak.. hmm," Tubuh Nurfa turut sama naik. Dia mencapai tangan Khai lalu di letakkan di atas buah dadanya yang hanya berbalut tuala nipis.

Khalid Dhaliah [ COMPLETE ]Where stories live. Discover now