Khalid 16 years old
Khalid sedar akan perubahan fazira dengan bapanya , Rey. Dah yang paling ketara, Rey ambil keputusan untuk tinggal di Malaysia , tanah air fazira. Mereka sudah hampir tiga tahun tidak bertemu.
Dalam kecewa fazira, khalid mengambil kesempatan. Dia mahukan daddy bercerai dengan fazira. Tetapi , segala usahanya tidak berhasil bahkan hatinya sakit setiap kali fazira memanggil rey dalam tidurnya.
"Slurp.. Slurp.." Khalid merasakan tidurnya terganggu. Dia menghela nafas berat. Memang dia sengaja tidak memakai baju. Tubuhnya dibiarkan telanjang bulat tanpa ditutup dengan selimut. Pintu biliknya juga sengaja dia tinggalkan dalam keadaan terbuka.
Khalid tersengih. Batangnya mula mengembang. Sejak daripada hubungam terlarang mereka terjalin , mereka sering bersetubuh. Tapi hanya atas permintaan fazira semata mata.
"Are you hungry?" khalid menongkat kepalanya dengan bantal. Dia membetulkan kedudukan , dia mahu melihat lebih jelas perempuan yang lengkap berpakaian kerja itu.
"Hum.." Fazira bergumam. Matanya tidak mahu dilarikan daripada melihat batang itu yang sudah diselaputi air liurnya.
khalid duduk , dia menolak fazira ke sebelahnya sehingga fazira terpaksa menghentikan hisapan. Khalid duduk di atas perut fazira, tangannya tangkas membuka butang baju. Ciuman di hadapannya di bahagian dada fazira yang tiada alas. Tangannya menyeluk ke belakang tubuh fazira , jarinya bekerja keras mahu membuka cangkuk bra.
Khalid menghisap punting pink itu manakala tangan sebelah kanannya menggentel punting itu. Dia meramas dengan kuat. Tangannya menguli nenen fazira yang mula tegang.
"Urh.!" Badan fazira terliuk lentok. Dia memegang kepala khalid. Jari khalid turun ke bahagian bawah.
Ting. Tong.
Dengar saja bunyi loceng rumah , fazira menolak wajah khalid menjauhinya. Fazira memakai semula bajunya dan di butangkan dengan segera.
"Baby ," Khalid mahu memegang tangan fazira tetapi ditepis dengan kuat. Fazira memberi satu jelingan maut dan tinggalkan khalid dalam keadaan terpinga pinga.
" I thought you never come," sebaik saja dengar suara sinis fazira, khalid bersegera memakai baju. Dia keluar dari bilik.
Fazira perasan kehadirannya. "Stay," fazira memberi arahan. Khalid kaku di hadapan pintu biliknya.
Mood fazira tengah tak baik.
Sliding door di tutup. Langsir juga di tarik. Khalid tidak boleh lagi mendengar butir bicara mereka.
Yang dia nampak , seorang lelaki lingkungan umur fazira memegang fail dengan wajah serius.
"No! Please..." Khalid berlari ke arah sliding door sebaik saja terdengar jeritan fazira.
Tarik saja pintu, dia melihat fazira lari ke luar kawasan rumah menuju ke jalan raya .
Dum! Bang!
Sekelip mata , tubuh fazira melayang ke udara. Tubuhnya terhentak pada cermin kereta dan berguling di atas jalan raya.
Tut.. tut .. tut..
Talian hayat fazira memenuhi ruang bilik. Tiga bulan kejadian ngeri itu berlaku dan bermakna tiga bulan fazira di alam koma. Khalid memegang tangan fazira. Hatinya rawan
"We are sorry for your lose..."
Our baby
Dia tidak sempat merasai kehadiran anak dia dan fazira. Anak mereka tidak sempat merasai keindahan dunia
Sejak daripada hari itu, Khalid mula jadi pendiam. Dia mula asingkan diri dari kawan kawannya. Rutin hariannya hanyalah kesekolah , pergi hospital dan cuci tubuh badan fazira.
"Son.." Wajah Khalid menjadi tegang. Dia amat kenal dengan suara itu. Masuk hari itu , genap tiga tahun dia tidak berjumpa dengan lelaki yang mengangkat dirinya sebagai bapa kandungnya.
"What are you doing here? Go!" Khalid bersuara keras. Dia lansung tidak mahu memandang wajah lelaki tua itu.
Rey meletakkan bungkusan makanan yang di belinya di atas meja. Dia mendekati tubuh kaku isterinya lalu menghadiahkan ciuman singkat di bibir pucat itu.
Khalid mengeram. Tangannya mula menimbulkan urat-urat. Mata cukup tajam memanah mata Rey.
"You do love her, huh?" Rey bertanya spontan. Dia mengambil tempat duduk di sebelah katil fazira.
"What do you mean?" Khalid angkat wajahnya seiring dengan wajah bapanya.
"She was carrying your child." Statement itu menyentak hati Khalid. Dia tak akan pelik apabila Rey tahu kewujudan anaknya.
"Yes. She was. And she will again. " Khalid tarik senyum sinis. Mula terasa bahang panas sekitar bilik itu.
"You must want to know why she doesn't approve you as her son right? " Khalid bungkam. Kenapa bapanya selalu menembak soalan yang buatkan Khalid sesak nafas.
"I... "
"We were engaged before I meet her family. The day when she agree to bring me home, she was sick all of sudden. I brought her to hospital. Of course I was worrying about her. I love her so much. I'm afraid if she got sick because of me. And that time, we found out that we were having a baby. At the same day, I met her father and told him that I want to marry his daughter. But, he didn't agree. The last chance I had, told him that his daughter was carrying my baby. He threw us away. I never knew that it would be that bad when my mother in-law passed away after listen to this shock news. "
Rey menarik nafas berat.
"She blame me. She blame you as well. She hate her self the most. She tried to kill her self several time. I remembered what she said 'God didn't love me because I'm such a bitch! I can't even die. World never accept me. God also didn't accept me'. I cried. And one day, she suddenly told me that she wanted me to be her groom. I felt happy. I thought she finally accept you but I was wrong. She never accept us in her life, "
"Stop talking bullshit! Nonsense! If she hate me, she will push me away! " Khalid menumbuk wajah bapanya. Khalid berang. Wajah Rey di tumbuk berkali kali.
"She already did it. She gave you to me, " Mata Khalid terbuntang. Dia terjatuh ke tepi.
"She never treat you like her son, didn't she? "
Soalan itu.
Fazira selalu memarahinya. Fazira selalu memukul tubuhnya setiap kali dia melakukan kesalahan. Fazira selalu memandangnya penuh kebencian.
"I hate her... " perkataan itu tidak dapat dari hatinya. Tapi dari perasaannya yang sedang kecewa. Khalid menghempas pintu bilik wad. Dia berlari keluar dengan lilangan air mata.
YOU ARE READING
Khalid Dhaliah [ COMPLETE ]
RomanceAMARAN TERGEMPAR : JANGAN BACA. TAKUT KENA HEART ATTACK SEBAB STRESS SANGAT. 1.12.18 #1inCerpen #1inRomance Thank you 🤗