"is there a secret?"

18.6K 291 21
                                    

Lima belas..

Khalid berjalan di belakang Fazira dan di ikuti tujuh orang lelaki berbadan sasa di tiga penjuru jalan. Kesemuanya lengkap berpakaian formal baju kemeja serta dilengkapi senjata api di bahagian dalam baju coat.

Setiap telinga kiri mereka di pakaian sebuah recorder dan alat pengesan sebenar 0.9 cm. Orang yang lalu lalang memandang mereka dengan pelik.

Khalid menyeluk saku seluarnya. Dia berjalan tenang di belakang Fazira.

Dia rasakan dia sedang lakukan sesuatu yang bodoh apabila berkejar di tempat yang beribu batu jauhnya hanya untuk memastikan keselamatan Fazira sedangkan sudah terang lagi bersuluh , keempat empat pengawal peribadi Fazira merupakan ahli terlatih dalam pelbagai bidang pertahanan diri.

Peluang untuk mendekati Fazira amatlah tipis.

"You will get lost if you keep walking, " Setelah hampir dua puluh minit berdiam diri , Khalid mula bersuara. Tetapi tiada sahutan.

Wajah Fazira masam mencuka. Dia fikir sekiranya dia ke situ , hatinya akan menjadi tenang. Nampaknya semua rancanganya untuk menjauhi lelaki itu gagal sama sekali.

Tiba - tiba matanya terpandang tiga orang lelaki yang berpakaian putih. Matanya lebih tertarik pada si pemandu kereta sport yang berhenti tidak jauh daripadanya kerana lampu isyarat menandakan berhenti.

Walaupun dari wajahnya seperti beragak berusia tetapi wajahnya tetap kacak dan menarik perhatian. Secara serentak , tubuhnya terasa melayang.

Apa yang dia dengar buat kali terakhir ialah jeritan Khalid yang memanggil namanya.

◇◇◇◇

"Rey... Rey..." Khalid terjaga dari tidur yang beralaskan lengannya. Telinganya menangkap suara halus fazira yang meracau nama Rey.

"Fazira... Wake up," dia mengusap rambut ikal mayang Fazira. Tubuh Fazira basah dengan peluh walaupun cuaca tidak panas. Fazira tidak membuka mata tetapi tidak lama selepas itu Fazira meracau lagi nama Rey dengan mata yang tertutup. Dia berada dalam keadaan gelisah.

Oleh kerana terlampau risau , Khalid 'mencemar duli' untuk menelefon Rey dan sepertinya Rey menantikan panggilan seseorang. Tidak sampai satu deringan , Rey sudah menjawab panggilan.

"It feel like dreaming. Im surprise when you finally call me, " Khalid mengetap giginya dengan kuat sehingga terdengar bunyi 'ketap'. Dia merasakan egonya dipotak katikkan oleh bapanya sendiri.

"I dont need any argument to call you, right? Or you will 'that' again ?" Khalid menyindir dalam nada beku. Manakala Rey berpura-pura tidak terkesan dengan kata sinis anaknya.

"I want you to come here, " Khalid menyatakan apa yang dia mahukan tanpa berbasa basi.

"For what? I don't have any business there, " Khalid gelak. Sinis. Dia tarik senyum senget. Suara Rey sepertinya tidak dengar apa apa berita daripada bodyguard upahannya. Dan benda itu mustahil .

"She need you now. " tiba tiba dia rasakan handphonenya di rampas dengan kasar oleh orang di belakangnya. Sebaik saja dia berpaling , panggilan itu sudah ditamatkan.

"Who are you to tell him that I need him? " Soalan itu kasar dan keras. Khalid terkedu. Bayangan budak kecil yang ketakutan apabila ditengking di hadapan orang ramai terlayar di matanya. Tubuhnya membeku dan mengeras.

"Baby," suara termasuk ke dalam. Belum sempat dia memikirkan apa yang terjadi , tubuh Fazira melayang ke hadapan.

Sama seperti tadi , Khalid tangkas menyambut tubuh langsing Fazira.

"Hasta dinlendikten sonra iyi olacak," Khalid tarik senyum nipis. Dirinya selalu berada dalam kebingungan. Kenapa selepas kemalangan itu , Fazira kerap jatuh pengsan?

Dan walau kemana jua hospital yang dia pergi. Mereka tiada sebab munasabah. Fazira tidak mempunyai sebarang penyakit berbahaya.

"I want to see you true self again. But why I feel afraid of you? " Khalid bangun dari duduk di sebelah katil Fazira. Dia meninggalkan wad V.I.P itu.

Kakinya melangkah ke arah tingkap yang menghadap taman.

"I know the fact that you lie to me dad. I want to know the truth from her mouth, "

Khalid menghembus nafasnya. Dia tahu dirinya di tipu. Tapi kenapa dia takut akan kebenaran tentang kewujudan dirinya?

"You must want to know why she doesn't approve you as her son right? " Khalid bungkam. Kenapa bapanya selalu menembak soalan yang buatkan Khalid sesak nafas.

"I... "

"We were engaged before I meet her family. The day when she agree to bring me home, she was sick all of sudden. I brought her to hospital. Of course I was worrying about her. I love her so much. I'm afraid if she got sick because of me. And that time, we found out that we were having a baby. At the same day, I met her father and told him that I want to marry his daughter. But, he didn't agree. The last chance I had, told him that his daughter was carrying my baby. He threw us away. I never knew that it would be that bad when my mother in-law passed away after listen to this shock news. "

Rey menarik nafas berat.

"She blame me. She blame you as well. She hate her self the most. She tried to kill her self several time. I remembered what she said 'God didn't love me because I'm such a bitch! I can't even die. World never accept me. God also didn't accept me'. I cried. And one day, she suddenly told me that she wanted me to be her groom. I felt happy. I thought she finally accept you but I was wrong. She never accept us in her life, "

"Stop talking bullshit! Nonsense! If she hate me, she will push me away! " Khalid menumbuk wajah bapanya. Khalid berang. Wajah Rey di tumbuk berkali kali.

"She already did it. She gave you to me, " Mata Khalid terbuntang. Dia terjatuh ke tepi.

"She never treat you like her son, didn't she? "

"I wish she would never treat me as her son, " Khalid menyebak rambutnya kebelakang.

Dia tahu. Ada rahsia lain disebalik cerita yang diceritakan oleh Rey. Mustahil dirinya dibenci sewaktu dia kecil hanya kerana neneknya meninggal dunia.



















…………………………

Minggu depan dah exam. Lepastu satu ayat pun belum baca. Maybe bulan ni pointer turun 😂. So , last update untuk bulan lima. 💔

Nak tanya , nak team #fazira or #nurfa. Team #cintatakmengenalusia #cintaorangmuda ?

Confius.

Khalid Dhaliah [ COMPLETE ]Where stories live. Discover now