Jawapan kepada Soalan

8K 99 17
                                    

S : Plot Khalid kemalangan hilang?

J : Wattpad buat hal. Actually da siap pasal Khalid kemalangan. Bila nak buat balik , idea terus hancur lebur.

Ringkasan :

Romy , Gaby dan Qin mati terbunuh. Jasad Rey terhumban (nanti ada explanation serba sedikit pasal ni dekat bab akan datang). Khalid dituduh mati rentung di tempat kejadian. Tapi sebenarnya ada lelaki yang diupah untuk menghantar tubuh Khalid jauh dari Malaysia. (Ke kota London. Rujuk dekat chapter Aiden dan Tante sebab watak baru muncul daripada bab 18).

S : Kenapa tak jawab comment?

J : Bukan tak nak jawab. Tapi masalahnya dan send lepastu still hilang. (Dah bagitahu dekat wall author)

S : Siapa heroin?

J : Nadirah (siapa yang tak baca daripada awal takkan tahu).

S : Kenapa tukar nama Khalid?

J : Sebab nama Khai tu Deeliza yang bagi. Nak soal lagi sila tunggu chapter akan datang kenapa Deeliza sorokkan nama sebenar Khalid. Dan sebab munasabah lagi satu : Khalid kan hilang ingatan. Apa yang orang panggil itulah yang dia tahu namanya.

S : Kenapa plot banyak hilang.

J :
1) nak cepat habis.
2) author rasa tak hilang pun kalau baca dengan teliti.
3) sebenarnya tak cerita secara detail.
4) kononnya nak reader tak bosan.
5) nak complicated kononnya.

S : Khalid dengan Fazira tak boleh bersama.

J : (tengah tahan geram)

1) Fazira bukan mak kandung Khalid.

2) Fazira bukan mak tiri Khalid. Sebab Khalid ni anak Rey dan 'ibu kandung' Khalid tanpa mereka bernikah.

3) Khalid cintakan Fazira sebelum dia masuk islam.

4) Tak salahpun cintakan perempuan yang lebih tua sebab Fazira punya muka bukan muka orang tua.

5) Cerita ni tiada unsur islamic (cuma sesetengah perkara seperti berkahwin). Jadi kalau libatkan agama dalam hubungan Khalid memang takkan jadi apa-apa.

Kalau cerita ni tak de clise macam novel melayu.

Kenyataan!

Mostly kisah ni berkisarkan kehidupan orang inggeris. Sebab author suka cerita kehidupan perempuan setelah suami dia curang (novel inggeris). Sebab tu lah tak ramai watak orang melayu melainkan nama islam dalam cerita ni.

Ada yang minta Nurfa jumpa hero baru.

Karang author buat. Ada yang tak puas hati. Nak Khalid pergi dekat Nurfa tapi suruh Nurfa pergi cari hero baru. Apa ni?

S : Deeliza ni siapa?
J : Anak Tante.

Cerita ni berhubung kait daripada awal sampai akhir. Jadi kalau dah tak faham daripada awal , rajinkanlah tangan tu baca komen atau tanya apa yang orang lain tak pernah tanya lagi.

Soalan lagi?

Khalid Dhaliah [ COMPLETE ]Where stories live. Discover now