"You will never be mine,"

17.2K 274 10
                                    

Tujuh belas...

"I'm sorry... Sorry for not being there with you, " Bangunnya Nurfa dari tidur yang panjang , tubuhnya diterpa dengan pelukan hangat Khalid.

Nurfa menangis. Dia rindukan Khalid yang baik dengannya. "Please don't do that again, " suaranya serak. Nurfa membalas pelukan Khalid. Wajahnya ditekup pada bahu Khalid.

"I promise 'she' won't hurt you again, " Nurfa bungkam. Dia mengangkat wajahnya. Khalid menyeka air mata di pipi mulut nurfa.

"What do yo mean?" Nurfa terpinga pinga. Khalid menarik nafas dalam. Dia rasakan beban dibahunya.

"Nothing. Just rest, alright? " Khalid mengusap rambut nurfa beberapa kali. Wajahnya beku tanpa senyuman tetapi masih manis dipandangan nurfa.

Khalid membalas pandangan itu. Sewaktu kali pertama mereka bertemu, Khalid sememangnya dapat mengagak segala yang berada di mata perempuan bernama nurfahanis.

Dan sebab itulah dia jadikan nurfa sebagai isterinya.

"Tunggu. Saya ada soalan nak tanya awak," nurfa menarik lengan Khalid. Dia masih tertanya tanya dan memandangkan Khalid sudah dalam keadaan sedia kala , dia mahu bertanyakan soalan itu.

"Apa dia?" Khalid berpusing. Dia berdiri di katil nurfa.

"Apa maksud awak dengan suami atas kertas sahaja?" Khalid berkerut dahi. Dia tidak pernah ungkapkan ayat sebegitu.

"You need some rest. I'll be back later, " Serentak dengan itu , Khalid hilang dari pandangan. Nurfa mengeluh lemah. Dia terasa dirinya sekarang bukan dirinya yang sebenar.

Bukan lagi perempuan yang berani dalam apa jua keadaan. Bukan lagi perempuan yang akan dapatkan apa jua yang dia kehendaki.

Dia lemah. Dia tidak berdaya apabila berhadapan dengan Tuan Khalid Dhaliah Tan Sri Rey Muhammad.

"Dua hari lepas , saya nampak dari mata awak yang hati awak kosong tanpa dia huni. Dan awak perlukan kasih sayang sampaikan saya tak sanggup melawan. Dan harini saya buka mata , saya terlihat dia tetap di situ dan tiada sikit ruang pun untuk saya mencelah," Nurfa memandang pintu yang tertutup ramai. Dia menghirup udara dalam bilik wad itu.

Wangi dan segar. Tingkapnya ada ruang udara untuk keluar dan masuk. Dilengkapi dengan penyaman udara serta aroma terapi.

Bilik itu dilengkapi dengan set sofa , meja kaca , televisyen dan almari pakaian serta ada peti kecil bersebelahan dengan bilik mandi. Nurfa tarik senyum senget , walaupun tidak semewah rumah Khalid yang dipenuhi dengan barang perhiasan mewah tetapi bilik pesakit itu serupa macam tinggal di hospital. Cuma drip water ni menyemakkan matanya. Tangannya turut terasa kebas.

Tidak sampai tiga puluh minit ,Lamborghini 177 meluncur masuk ke kawasan perumahan elit yang berharga rumahnya paling murah 2 juta lebih dan diketogorikan sebagai rumah agam.

Masuk saja ke dalam rumah itu , bilik yang paling hujung dia tujui. Satu satunya bilik yang menghubungkan taman mini dan rumah itu.

Dan tekaannya mengena. Perempuan yang di cari sedang duduk bersantai di situ. Perempuan itu mengangkat kepalanya.

That bitch.

Karen menyandar tubuhnya pada kerusi malas. Dia membuaikan dirinya sendiri sambil matanya tidak lepas dari memandang Khalid.

Mata mereka beradu.

Khalid menunjukkan marahnya melalui renungan tajam manakala Karen melihatnya seperti sesuatu yang membosankan.

"I warn you Karen. Don't fucking touch what is mine! " Khalid mengeram. Dia bernada kasar dan kesat. Suaranya masuk ke dalam. Menunjukkan betapa marahnya dia.

"I already teach her a lesson, she won't harm you again. " Khalid berpaling serta merta. Dia menghembus nafas lega.

Setiap mereka yang berkuasa pasti ada jua kelemahan. Dirinya akan lakukan apa saja demi Fazira manakala Karen mengawal sikap teruknya apabila dipantau oleh Malek.

Kerana Malek satu satunya orang yang paling berkuasa dalam keluarga Walker. Dia bukanlah ahli keluarga tetapi dia merupakan orang kanan datuknya. Dari usia muda, lelaki itu lebih tegas dan garang terhadap Karen.

Dia melihat kembali Karen. Mencari mata yang tidak pandai menipu. Khalid menghemburkan gelak sinis. Dia tahu Karen tidak mungkin akan berdiam diri melihat dia bahagia.

"Karen. Would you believe me if I say that I love her? " Kepala Karen terteleng. Dia memandang Khalid secara senget. Karen ketawa. Tawa lepas dan penuh kepura puraan.

"She's a sweet little girl. Very annoying and love to cry. She keep bothering me with her ugly face. Well yeah, she just like your taste. Like momma attitude after she lost her memories. So I won't be shock if you love her, "

Khalid merenung ke dalam anak mata Karen. Dia menghampiri perempuan itu lalu memegang kedua dua belah pipi Karen dengan tangannya. Itu sebuah tindakan drastik dan Karen tidak menunjukkan tanda terancam.

"You hurt her, witch. " lama kelamaan jari Khalid mencengkam wajah Karen. Malek yang berada di situ hanya menyilang tangan ke dada. Dia cuma akan hentikan apabila salah seorang daripada mereka hampir kehilangan nyawa.

"I wonder Khai. It must be you forgot about your past. You told me that I can do whatever I want to you about everyone you love, " Karen merasakan ngilu di wajahnya tetapi dia lebih pandai mengawal reaksi wajah berbanding Khalid.

Terlepas saja cengkaman , Karen tergelak. Dia mengusap wajahnya yang perit.

"When you don't have place to go, you come to me. Begging me to accept you. And in return, your life is mine ." Khalid bungkam.

Sewaktu Rey memberitahu hal sebenar, dia larikan diri dari rumah walaupun tiada hala tuju. Dia mengambil tiket untuk keluar dari kota London. Fikirannya benar benar kosong , dan kakinya hanya melangkah mengikut kata hati hinggalah dia sampai di kawasan tempat tinggal yang berkonsepkan bangunan zaman dahulu.

Kakinya berhenti menapak apabila berhenti di sebuah apartment lima tingkat. Tempat tinggal orang bujang yang bertaraf sederhana.

Dia mengeluarkan sekeping kertas yang bercoretkan alamat rumah milik seseorang. Khalid mengeluh lemah. Dia terpaksa memanjat tangga hingga ke tingkat lima.

Sampai saja di rumah 302 , dia mengetuk pintu yang bercat warna hitam.

Crak..

Hanya dengan sekali ketukan , pintu itu ditarik dari dalam. Dan terpampang seorang pelajar perempuan yang memiliki wajah sama dengannya.

"Hey, what are you doing here? In front of my house? " Karen bertanya dengan pelik. Keningnya berkerut seribu apabila tiba tiba saja Khalid melutut dihadapannya.

"Please let me stay with you. Im nowhere to go. I'm promise that I'll do anything for you! " Khalid berkata dengan bersungguh sungguh.

"Alright. I don't mind if you want to stay here. Forever . But your life is mine. So take it or leave it? " Karen senyum lebar.

"I take it, " Khalid tidak berfikir panjang terus saja bersetuju.

Karen tidak bertanya tentangnya dan punca dia datang ke situ. Dia ingatkan bahawa Karen menerimanya dengan hati yang terbuka.










Khalid Dhaliah [ COMPLETE ]Where stories live. Discover now