deel 5

1.2K 45 0
                                    


We beleefden 2 heerlijke dagen in het hotel. Het was perfect, ik was getrouwd en gelukkig had een kanjer van een mannetje, we hadden een huisje dat al helemaal ingericht was we hadden allebei een goeie baan en we zouden straks inchecken op Schiphol om 2 fantastische weken te moet te gaan. Ik leunde tegen Zaka aan, we zaten in een taxi die ons bracht naar Schiphol. Me vriendin, Loubna, had me net gebeld om te vragen of we er al bijna waren.

Zaka pakte een wagentje en stapelde al onze bagage erop. We zouden lang in het vliegtuig moeten zitten dus ik had me makkelijk gekleed. Een witte joggingbroek van champion met een wit vestje erop en blhrat eronder. ''Souhailaaaaaaaaa'' We draaiden ons om en daar stond iedereen. Me 2 vriendinnen, Loubna en Nadia, me ouders, me zusjes. En 2 broers van Zaka, 3 goeie vrienden van hem en zijn ouders waren natuurlijk ook aanwezig. ''Aah wat lief, komen ze ons allemaal uitzwaaien'' Zei ik tegen Zaka hij glimlachte en liet mijn hand los om vervolgens iedereen te groeten. Loubna en mijn zusje vlogen me om de hals alsof ik ze jaren niet gezien had. Mijn moeder keek heel gelukkig alsof ze wou zeggen: ik mag trots zijn op zo'n dochter. Mijn vader stond met mijn schoonvader te babbelen en ik zag dat Zaka druk in gesprek was met zijn matties.

Zaka was de eerste van hun vriendengroep die getrouwd was. Ik kende zijn vrienden maar al te goed, het waren hele lieve jongens hoor, maar ook echte bad boys. Een keertje bracht Mo mij naar huis omdat Zaka iets moest regelen en zijn telefoon ging elke minuut af en elke minuut was het weer een ander meisje. ''Eey mo beter zorg je ervoor dat Zaka niet zo is hoor'' had ik hem nog plagend gezegd, ''Nee gek, hij is serieus met jou'', had hij mij toen geantwoord. Maar toch maakte ik me soms zorgen als ze uitgingen of als ik van meisjes hoorde dat ze Zaka hadden gezien met meisjes. Ik geloofde het nooit, ik kon me gewoon niet voorstellen dat Zaka achter mijn rug om met iemand anders rommelde.

''Ewa a zine'' Hoorde ik iemand achter mij zeggen, het was zaka. ''Waar zit je met je gedachten schatje, kom neem afscheid we moeten inchecken.'' ''Oooh nu al?? Oke is goed'' Ik gaf mijn moeder een stevige knuffel en ze gaf me een bakje dat vroeger als Hertog-ijs-bakje gediend had waar Marokkaanse koekjes inzaten. ''Voor onderweg'' Zei mijn lieve moeder tegen mij. Ze wist maar al te goed dat het eten in het vliegtuig lang niet zo lekker was als de Marokkaanse keuken. Mijn vader keek een beetje sjacherijnig met zijn grote snor en vertrouwde mij de woorden :'' A benti, med 3milshie gek diengen ra fe Roeba'' Hij bedoelde natuurlijk Aruba, maar ik vond het lief dat hij dat zei, tegen Zaka zei hij: ''Thalla fieha''. En zaka gaf hem een kus op zijn hand uit respect, vervolgens pakte hij mijn hand en zei ''kom we moeten nu echt gaan''. Zo was Zaka, altijd ongeduldig en alles moest altijd perfect verlopen. We zwaaiden nog naar de groep die we achter ons zouden laten en liepen richting het land waar 2 weken lang de zon op onze huid zou schijnen.......


elhoub wa el kdoeb (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu