deel 18

781 33 0
                                    

pp souhaila

k was WOEDEND, nee niet woedend ik was ZIEDEND! Hoe haalde Zaka het in zijn hoofd om die Saara op te zoeken! Wat was hier in godsnaam aan de hand? En wanneer was dat geweest? Opeens vielen alle puzzelstukjes in elkaar. Na onze huwelijksnacht had Zaka zehma gebeld naar tarik om te vragen hoe het met iemand ging, wiens naam met een S, begon. Ik dacht aan Samir, maar dat was Saara geweest! En in Aruba toen Mo had gebeld, hadden ze het natuurlijk ook over Saara gehad! Zij was het meisje die in het ziekenhuis lag, en daarom wou hij natuurlijk niks zeggen!

Ik opende de deur, ''ZAkaaaaaaaaaaaaaaa!''.... Geen reactie... ''El haaaaaaaaaayl'' ...Geen reactie....

Ik stormde door naar de huiskamer waar alles netjes opgeruimd was, hier was hij niet. Ik rende de trap op en opende de slaapkamer, daar was hij ook niet. ''Zakaaaaaaaaa!!!!!!!!!!''.... Nog steeds geen reactie...

Oh wat dom! Hij was natuurlijk nog op zijn werk! Ik keek op mijn horloge, nee dat kon helemaal niet het was al 7 uur en hij was er nog niet. Ik besloot hem te bellen.

Tuuut tuuuuut, ''Ja hbiba'' nam hij op, ''waar ben je?'', zei ik kortaf, ''yek lebes? wat is er aan de hand dametje'', ik had geen zin in grapjes, ''ZAKA waar ben je!! kom nu naar huis!'', ''rustig rustig.. is er iets gebeurd wela?'' Ik ontplofte zowat! ''Jaa en of er wat is gebeurd! Je komt nu meteen hierheen, NU!'' Het was even stil aan de andere kant van de lijn, ''Ik kom eraan''. Ik gooide de telefoon woest op mijn bed en liep gelijk door naar de badkamer. Ik gooide een plens water in mijn gezicht en ging op bed liggen... zo viel ik in slaap.

''Sou?'' ... ''Sou!?'' Ik schrok wakker. ''Wat is er aan de hand schatje?'' Hij liep naar me toe en wou een arm om me heen slaan, ''behed minnie el hmar! (blijf bij me vandaan ezel)'' Hij keek me verbaasd aan, ''Ja doe maar niet alsof er niks aan de hand is a weld de souq, shnoe hed mandar zehma? Wat THE F*CK deed jij in Rotterdam en wat deed jij daar bij die sletje, ja bij die Saaara ja bij die goedkope ****!!!!!''

PATSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS . Hij had me geslagen! Hij had me godverdomme geslagen! Een klap in me gezicht, het was geen harde klap maar het ging om het principe! Uit reflex bracht ik mijn hand naar mijn wang, het gloeide een beetje, ik keek hem vol ongeloof aan, hij wist zich evenmin een houding te geven. ''sorry sorry schatje ik begrijp het niet , je belt me woedend op ik dacht er is shie noodgeval aan de hand zodra ik 1 voet in huis zet begin je me meteen uit te schelden, sorry sorry ik weet niet wat me bezielde.'' Hij bracht zijn handen naar zijn hoofd toe en ging op het bed zitten. Ik keek hem aan, ik voelde 1 en al minachting voor hem, en nog steeds had hij geen antwoord gegeven op mijn vraag.

''Nou.......... wat deed jij in Rotterdam?'' Zei ik op een ietwat rustigere toon. ''Kom alstjeblieft naast me zitten'', zei hij, en hij trok me naast zich op het bed, hij pakte mijn handen vast en bracht onze handen naar mijn buik. Zo bleef hij me aankijken, ''Sou, je maakt een drama om niks, ik ging gewoon met Mo langs op ziekenbezoek.'' Ik geloofde hem niet en zei: ''Med kdibshie (lieg niet!) '', ''Kijk als je zo gaat beginnen dan hoeft het helemaal niet meer,'' hij had gelijk ik moest hem ook zijn kant van het verhaal laten vertellen. ''Sou, ik zie dat meisje gewoon als een soort zusje van mij, je weet toch dat ze ook gewoon bij ons thuis over de vloer komt en ik ken haar al bijna mijn hele leven.'' Ik knipperde langzaam met mijn ogen en haalde diep adem. ''Schatje, ik weet dat je boos bent omdat ik niks heb gezegd, maar je zou het niet begrijpen, je zou je druk maken om helemaal niks omdat je weet dat ik wat met haar heb gehad vroeger.'' Ik knikte. ''Maar je moet weten dat dat helemaal niks heeft voorgesteld, alleen met jou ben ik serieus, anders zou ik niet met je getrouwd zijn, anders zou ik geen kindje van je willen, anders zou ik niet zoveel voor je over hebben!'' Op dat moment sloeg hij een arm om mij heen en trok me dicht tegen hem aan, ''Ik hou van je sou, je bent mijn vrouwtje.'' Ik leunde met mijn hoofd tegen zijn borst aan en sloot mijn ogen. ''Zaka,'' ''Ja schatje'', ''Ik wil dat je het contact met haar verbreekt.'' Hij was even stil, die stilte beviel mij niet. ''Wat jij wilt lieverd'', antwoordde hij mij en daarna viel ik in slaap in zijn armen. De emoties hadden mij uitgeput...........

elhoub wa el kdoeb (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu