''Mevrouw, mevrouw'' Ik schrok wakker. ''Mevrouw wilt u uw gordel vastmaken we gaan de landing inzetten''.
Ik zag dat Zaka ook in slaap was gevallen, ''Zaka......ZAKA!! Nod mn nhas (wakker worden)'' ''Huh? waar? Ooh!'' Hahaha ''Zet je gordel goed, we gaan landen.'' ''Wa nu al? Hoelang heb ik geslapen schat?'' ''Weet ik niet lieverd, ik was zelf ook in slaap gevallen.''
Een klein halfuurtje later stonden we bij de lopende band te wachten op onze bagage. Je voelde de hitte van buiten al binnen. De mensen waren allemaal heel zomers gekleed, korte broeken en t-shirts, absoluut niet modebewust maar wel gekleed op lekker warm weer.
''Jaa daar zijn ze'' Zaka pakte behendig alle koffers en zette het op een Arubaans karretje.
Zo liepen we met zn 2en richting de aankomsthal. We volgden de borden ''Taxiplace''. Daar aangekomen stapten we een taxi in die ons naar het hotel zou brengen waar we 2 weken zouden verblijven. De taxi deed me denken aan een Marokkaanse taxi. Zo'n blauwe oude mercedesbak, waarvan alles aan alle kanten rammelde, ik vond het wel grappig, maar ik zag dat Zaka zich irriteerde aan de rijstyl van de chauffeur. ''Hij kan mij beter laten rijden, hij weet het verschil niet eens tussen de rem en het gaspedaal!!'' Ik legde mijn vingers op zijn lippen, ''Ssssht'' HIj sloeg zijn arm om mij heen en trok me dicht tegen hem aan.
''Congratulations misses and mister Khadafi (verzonnen achternaam), you are on your honneymoon I''ve heard. So let me take you 2 beautiful people to your room.'' Zei de portier tegen ons toen we aanwaren gekomen in het hotel. Ik veegde met mijn hand het zweet van mijn voorhoofd. Het was zeker sjie 35 graden! En dan 3 kwartier in een taxi zitten zonder airconditioning, is zeker geen pretje. De jongen tilde de koffers op en liep met ons mee naar de lift, die ons naar de 2e verdieping zou brengen waar onze suite zich bevond. Voor zover ik had kunnen zien, zag het hotel er prachtig uit, het was niet voor niets een 5-sterren hotel. De mensen om ons heen waren allemaal zo mooi bruin! Daar moest bij ons ook snel verandering in komen. ''PING' Ging het belletje van de lift. ''Please, come with me'' We liepen achter hem aan. Zaka pakte me hand en fluisterde in mijn oor: ''Wat wil je zo als eerst gaan doen schatje?'' ''Laten we nou maar eerst kijken hoe de kamer is en dan zien we wel verder'' De jongen keek ons aan alsof hij dacht dat we het over hem hadden : ''Is something wrong mylady?'' ''No no, off course not'', antwoordde ik hem terwijl hij de sleutel van de kamer omdraaide. Hij zwaaide uitnodigend de deur voor ons open en ik bleef met verbazing kijken naar de mooie kamer. Wow, het zag er zelfs nog mooier uit dan het hotel waar we in nederland 2 dagen waren gebleven.
De jongen zette onze koffers neer en bleef bij de deur staan. Zaka gaf hem een paar bankbiljetten en sloot de deur achter ons dicht.
Ik had de deuren geopend die naar het balkon leidde en was op het balkon gaan staan. We hadden uitzicht op een prachtige blauwe zee, net zo mooi als de middellandse zee die wij in tetouan gewend waren. Echt prachtig! Maar het mooiste van alles was dat het strand er heel rustig uitzag, hier en daar zag je iemand zwemmen of zonnen, maar het was lang niet zo druk als Zandvoort.
Plots voelde ik 2 handen om mijn middel en in 1 beweging draaide Zaka me om. Hij tilde mij op en ik sloeg mijn benen om zijn middel heen, net als dat ik vroeger bij mij vader had gedaan als hij mij optilde als klein meisje en vervolgend in de lucht gooide. Hij zette mij op bed neer en ging met zijn knieen op de grond zitten. Hij keek me aan en zei: ''Weet je nog dat ik je zo op dezelfde manier ten huwelijk heb gevraagd?'' ''Ja schatje, dat weet ik nog heel goed.'' Hij glimlachte en legde zijn hoofd op mijn schoot. ''Heb je er spijt van?'' Vroeg hij mij. ''Nee nooit!'' ''Gelukkig maar, ik hou van je souhaila dat mag je nooit vergeten.'' ''Ik hou ook van jou lieverd.''
Een uurtje later lagen we op het strand... ''Is dat een telefooncel oula?'' Hij wees naar een groene telefooncel die 100 meter verderop stond. ''ja volgens mij wel, alash? wie ga je bellen?'' ''Ik ga even bellen dat we goed aangekomen zijn, blijf jij hier, ik ben zo terug'' ''Wakha.''
Ik lag op mijn rug en sloot mijn ogen en genoot van de zon............