pp zaka
Sou, ik wil dat je niks zegt, ik wil dat je alleen luistert, je mag me niet onderbreken oke, het is al moeilijk genoeg.'' Ze knikte.
''Wat jij net hebt gezien, dat was echt, ik weet ook niet wat mij bezielde ik weet alleen dat Saara een speciaal plaatsje in me hart heeft en daar ben ik net pas achtergekomen. Ssssht, laat me uitpraten. Luister Sou, ik ken Saara al bijna mijn hele leven wij hebben samen veel, heel veel meegemaakt, maar ik heb in haar nooit het meisje gezien met wie ik wou trouwen, toen ik jou ontmoette was ik meteen weg van jou, sou ik hou van jou ik heb niet tegen je gelogen ik hou echt van jou en van dat mooie lieve onschuldige kindje van ons dat in jouw buik groeit, maar voor Saara voel ik ook iets heel speciaals en dat heb ik altijd al zo gevoeld, maar ik weet het nu pas echt zeker. Ik weet het ook niet sou... het staat vast dat ik Saara moet vergeten, zij gaat nu trouwen, zij gaat ook verder met haar leven, maar ik kan haar op 1 of andere manier niet loslaten. Wat lust was, werd liefde, begrijp je dat? Ik weet zelf ook niet wat ik jou en mezelf en haar allemaal aandoe, maar ik weet wel dat ik een eerste klas klootzakk ben. Ik zal nu maar meteen alles opbiechten, toen ik jou net leerde kennen heb ik ook contact met Saara gehouden, toen ik verloofd met jou was heb ik ook contact met Saara gehouden. Wij wisten alle2 van elkaar dat we een ander hadden, maar ja, het liep gewoon zo... Ik bleef het altijd ontkennen tegenover mezelf dat ik meer voor Saara voelde dan gewoon maar een vriendinnetje, maar dat is niet zo Sou. Al die verhaaltjes die jij over mij hebt gehoord toendertijd, die waren niet allemaal verzonnen, ongetwijfeld zullen veel dingen die je hebt gehoord wel waar zijn geweest. Sou, ik had mij zelf voorgenomen het contact met Saara te verbreken zodra ik het meisje ontmoette met wie ik mijn leven wou delen, ik kon het niet..
Ik nam mij voor het contact te verbreken zodra wij verloofd waren, dat kon ik niet.. Ik nam mij voor het contact te verbeken nadat wij getrouwd waren, dat kon ik ook niet! Ik heb de grens steeds verder gelegd, ik ben vandaag hier naartoe gegaan om definitief afscheid te nemen van Saara en verder te gaan met jou en met het kindje in jouw buik, met ons gezin... En nu is het zo gelopen, deze kus die jij hebt gezien, die was onverwacht, ik had het ook niet allemaal zo gewild...''
We reden op de snelweg, ik bleef maar doorrijden met mijn ogen op de weg gericht, Sou die naast mij zat hoorde ik snikken.
''Ik hou van je Sou, je moet je niet bedrogen voelen, maar ik begrijp het wel als je je zo voelt, ik ben je niet trouw gebleven nee, als ik het terugkon draaien had ik het allemaal anders gedaan, maar dat kan niet. Het staat zo geschreven hnd Allah, dat heb ik te accepteren........''
Weer een stilte.. ''Wie weet hier allemaal van?'' was het eerste en het enige wat zij vroeg.
''Wie? Veel... Mo, saara's zus, vriendinnen van saara vast ook wel en niet te vergeten nadia mijn zusje. Kijk Sou iedereen, iedereen weet dat Saara en ik iets hebben gehad in het verleden, dat wist jij ook, maar er zijn maar weinig mensen die precies weten wat er allemaal gaande is en gebeurd is.. Ik wist het zelf ook niet, totdat ik net daar met haar was en jij alles zag gebeuren, toen pas werd alles duidelijk voor mij. Het doet mij ook pijn Sou, ik wil jou niet zien lijden ik wil haar ook niet zien lijden, ik hou van jou... maar ik hou ook van haar.....En ik weet het allemaal ook niet meer. Ik heb je nu alles verteld, ik heb alles eerlijk opgebiecht en als ik zo naar mezelf luister vind ik me wahd mietje van de bovenste plank, maar het is nou eenmaal gebeurd.''
We waren bij ons huis aangekomen. Ik bracht de auto tot stilstand, sou stapte uit en opende de deur van het huis. Ik stapte ook uit en liep haar langzaam achterna. Ik sloot de deur achter mij dicht. Ze had nog geen woord tegen mij gezegd, ik wou haar in mijn armen houden en troosten, troosten voor het verdriet dat ik haar heb aangedaan, maar ik kon het niet. Ik liep de huismaker in en ging op bed liggen, Sou was naar boven gelopen ik hoorde haar boven rommelen. Ik hoorde haar de badkamer ingaan en ik hoorde haar de douche aanzetten. Ik sloot mijn ogen en dacht aan alles wat er was gebeurd, dit was het laatste maar dan ook echt het allerlaatste wat ik had verwacht had dat zou gebeuren.
''Zaka,'' Ik opende mijn ogen en zag Sou in de deuropening van de huiskamer staan. Ze had een djelebba aangetrokken. Ik keek haar vragend aan. ''Ik ga bij je weg.. ik heb een paar spullen gepakt en vertrek naar mijn ouders om over alles rustig na te denken.'' Ik wou haar tegenhouden, ik wou haar smeken om te blijven, maar ik deed het niet... Ik knikte... ''Elhoub wa Elkdoub, zakaria, niets anders dan dat...'' Ze draaide zich om, ik hoorde haar de deur achter zich dichtgooien en ze ging................