deel 16

769 33 0
                                    

pp souhaila

Het ging heel goed tussen mij en Zaka we waren nu alweer 3 weken verder en we hadden allebei ons dagelijke leventje weer opgepakt. Ik werkte fulltime bij de bank en hij werkte fulltime bij een verzekeringskantoor waar hij ook stage had gelopen tijdens zijn studie. Ik had die dag afgesproken met mijn vriendin Loubna om te gaan winkelen dat had ik al een tijdje niet gedaan terwijl het toch mijn grootste hobby was.

''Pas die broek is Sou''. Loubna wees een hele mooie handbewerkte broek aan van D&G. We waren in magnaplaza bij velvet.

''Maar Sou, me buik wordt nu steeds dikker dat weet je toch.''

Ja ik was zwanger, mijn menstruatie was uitgebleven en ik had meteen de volgende dag een zwangerschapstest gehaald. POSITIEF wees de test uit. Zaka klopte de hele tijd op de badkamerdeur : ''Weet je het al? sou doe open! wat zegt de test? souuuuuuuuuu!'' Ik gooide de deur open en straalde. Hij keek me met grote ogen aan : ''EN EN EN????'' ''Jaaaaaaaaaa!'' Hij vloog mij letterljk om de hals ''we krijgen een kindje! wow ik krijg een kindje!'' Hij legde zijn hand op mijn buik, waar natuurlijk nog geen enkele vorming te zien was. Hij kust mij op mijn mond en nog is en nog is. Ik had hem nog nooit zo enthousiast gezien. Geweldig vond hij het, ook ik was natuurlijk superblij. Mijn ouders en schoonouders vonden het helemaal leuk voor ons. Ja het ging goed tussen ons, soms had ik het idee dat het zelfs een beetje te goed ging...

Loubna paste een truitje van goddes die haar heel mooi stond. Ze kocht hem en we liepen vrolijk de winkel uit opweg naar de Kalverstraat. Op de dam zag ik een meisje die mij heel bekend voor kwam. Ze liep alleen en ze was blijkbaar met iemand in gesprek want ze had een oordopje in haar oor en praatte in haar handsfreeset. Ze glimlachte naar me en ik knikte terug. Wie was dat meisje ook al weer?

We besloten wat te drinken bij la place bij V&D en we namen plaats. Hetzelfde meisje kwam weer binnenlopen, ze zag me dit keer niet, ze was samen met een ander meisje gaan zitten aan een tafeltje een paar meter van ons vandaan. ''Ik ga even naar de toilet, ben zo terug'' zei ik tegen Loubna.

Ik keek in de spiegel en ik pakte mijn lippenbalsem uit mijn tas. De deur van het toilet ging open en datzelfde meisje kwam weer binnen lopen. Ze zag er goed uit, ze had een broek aan die ik net bij velvet had zien hangen.

''Heeee'' zei ze verbaasd, ''uhmm hoi'' antwoordde ik ook verbaasd terug. Waar kende ik dit meisje nou van? ''He mag ik je misschien wat vragen'' ''Ja natuurlijk.'' ''Je komt me heel bekend voor maar ik kan me niet precies herinneren waarvan.'' Ze moest lachen, ''Ben je het vergeten meid, ik ben Laila weet je nog'' Nu herinnerde ik het me weer. Zij was het meisje geweest die samen met Mo ons was komen ophalen van Schiphol. ''Oooh ja, he sorry he, ik was het echt vergeten.'' ''Doenia henia a gtie (maakt niet uit), jij heette souhaila als ik mij niet vergis?'' ''Ja dat klopt ja.'' ''Hoe gaat het tussen jou en Zakaria?'' Zo, ze wist zelfs onze namen nog, ''ja gaat ook goed el hamdulah.'' ''Mooi, ik zag hem laatst nog.'' ''Oh ja? waar heb je hem gezien dan?'' ''Hij was samen met Mo ze kwamen van Rotterdam af en ze kwamen mij even oppikken." Ik was even verbaasd. ''ZE kwamen jou oppikken?'' ''Oh nee, begrijp me niet verkeerd, zakaria bracht mij en Mo ergens heen dat was alles.'' ''Aha oke.. ''

Ik dacht even na. Hij had mij niks hierover verteld wat natuurlijk ook niet hoefde, maar 1 ding verbaasde mij toch wel, hij had mij niks gezegd over een bezoekje aan Rotterdam.

''Laila, je zei Rotterdam toch?'' ''Ja dat klopt.'' ''heb je enig idee wat ze gingen doen in rotterdam?'' ''Jaa ze gingen een meisje opzoeken in het ziekenhuis, misschien ken je haar wel, ze heet Saara''. ''SAARA?''

Ik zei het verbaasd en geschrokken, snel zei ik: ''Oooh ja natuurlijk helemaal vergeten, he laila ik spreek je nog wel he rustig aan.'' Laila keek me raar na, ze zal wel denken, wat een rare reactie maar op dit moment kon dat me niks schelen. Snel liep ik de wc uit. Dus die Saara lag in het ziekenhuis. Als ze het over DE Saara had gehad, ging het over die ex van Zaka. Echt zo een sletje vond ik haar, ze zag er goed uit daar niet van, maar ik vond haar zo makkelijk in alles. Verder kende ik haar niet echt ik wist alleen dat ze een tijdje met Zaka om was gegaan voor mij, maar het schokte me wel dat Zaka en Mo haar waren opzoeken in het ziekenhuis en wel helemaal in Rotterdam! Wanneer zou dat geweest zijn? En waarom had hij niks verteld? Wat verborg hij allemaal nog meer voor mij? Ik nam me voor het er vanavond met hem over te hebben.........

elhoub wa el kdoeb (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu