pp souhaila
Zodra we de koffers van de lopende band hebben gehaald en op het karretje hadden gezet belde Zaka Mo om te vragen of hij er al was. ''Mo met mij, wash ben je er al?....... Oke, blijf daar, we komen eraan.......Kom schatje Mo komt ons ophalen.'' We liepen naar de aankomsthal en daar stond Mo al. Hij was samen met een meisje die ik nog nooit eerder had gezien. Het was een mooi meisje met een rond gezichtje en bruine krullen, ze zag er goed gekleed uit alleen ik kon uit haar uistraling opmaken dat ze zich daar ook wel heel bewust van was.
Hij groette Zaka met 2 kussen op de wang, wat dat betreft hielden de jongens zich erg vast aan de marokkaanse gewoontes. Hij gaf mij een hand, ''Zoo zoo jullie hebben een mooi kleurtje gekregen, maar de zon hebben jullie niet meegebracht het regent als een gek buiten.''
Ik groette het nog onbekende meisje met 4 kussen en stelde me voor : ''Souhaila'', ''Laila''.
We liepen met ze vieren naar de auto van Mo en de jongens tilden de bagage in de achterbak. Ik nam achterin plaats en het meisje kwam naast me zitten. ''Mo, kan je even me tas aangeven die ligt op de voorstoel.'' ''Ja tuurlijk schatje'', zei hij terug tegen haar. Mo startte de auto en zette muziek aan. ''Ik heb veel over je gehoord'' zei Laila tegen mij. ''Oh is dat zo? Wel positief hoop ik.'' Ze moest lachen, ''ja heel positief hoor.''
Ik zette mijn telefoon aan en belde naar huis toe, ''Hee hbiba met mij , we zijn net aangekomen geef je het even aan mama door, ik bel als ik thuis ben oke'' Ik had beloofd meteen te bellen als we aan zouden zijn gekomen. Want getrouwd of niet, mijn ouders zouden altijd bezorgd blijven.
Ik pakte de huissleutels uit mijn tasje en opende de deur. Het huis rook nog nieuw, naar verse meubels en verse verf. ''Pfffffff eindelijk thuis.'' Mo hielp ons even met de bagage naar binnen dragen en vertrok na 10 minuten weer met het meisje. Hij zou vanavond langskomen zei hij tegen Zaka.
Het was inderdaad koud terug in Nederland. Ik zette de verwarming op 21 graden en plofte neer op de bank. We hadden het goed voor elkaar, we hadden een leuk huurhuisje in Amsterdam kunnen krijgen en we hadden alles ingericht en wel. Ook woonden we dicht in de buurt bij onze ouders en dat was wel zo prettig.
''Souhaila, kom is naar boven'' Riep Zaka mij. Ik opende de slaapkamer deur en zag Zaka in ze boxer staan wat ik inmiddels al gewend was. ''Ja wat is er?'' ''Kom is kijken wat ik net van Mo heb gehad als huwelijkscadeau'' Hij had een cheque gekregen ter waarde van 450 Euro van een winkel waar ze alle dingen verkopen voor babies. ''Aah wat lief van hem ,wat een schatje, leuk idee zeg, heb je hem wel bedankt.'' ''Ja tuurlijk, maar ik zie nu pas waar het voor is.'' We moesten lachen.
''Sou'' ''Ja?'' ''Ik weet dat we het al over kinderen hebben gehad, en ik weet dat jij ermee wilt wachten, maar ik wil zo graag een kindje van je. Ik bedoel.. we zijn nu gesetteld en hebben alles voor elkaar, waarom zouden we nog wachten?'' Ik vloog hem om de hals! ''Maar natuurlijk wil ik jouw kindje dragen'' ''Maar Sou, ik bedoel nu al...'' Ik kuste hem op zijn mond en zei '' Zaka, ik wil niks liever dan een kindje van jou.''
Hij kuste mij terug en kleedde mij langzaam uit. Dat was de laatste dag dat ik de pil zou gaan slikken.............