"Encik? Encik Kim?". Aku memanggil namanya tetapi tidak disahut.
Beberapa minit tadi, dia menyuruh aku membuat secawan kopi panas dan dia sedang duduk di atas sofa. Sekarang, dia tiba-tiba hilang entah ke mana.
"Dia kat dalam bilik kot.." Kataku sendirian.
Aku berjalan menuju ke biliknya dengan membawa secawan kopi untuknya.
Aku mengetuk pintunya, "Encik?~". Kataku dengan perlahan. Aku berdiri di sini selama beberapa saat.
Krik...
Krik...
Krik...
Krik...
Aku mengeluh.
"Bapak ah.. aku berdiri kat sini macam tunggu jodoh nak datang meminang aku"
Aku mengambil keputusan untuk membuka pintu ini tanpa kebenaran dari Encik. Namun, aku cuba berhati-hati supaya aku tidak terlihat benda lain.
Aku menjeling sedikit keadaan di dalam bilik Encik.
Sunyi sepi.
Aku sempat melihat ke arah lain dan ternampak Encik Kim sedang duduk di sebuah kerusi yang terletak di balkoni. Dia sedang termenung tanpa membuat ekspresi wajah.
Dia seperti amat kecewa.
Aku masuk ke dalam kamarnya lalu menutup pintu ini dengan rapat.
"Kopi dah siap~". Kataku dengan senyuman.
Encik Kim terperanjat dan menoleh kepalanya untuk melihat ke belakang. Dia ternampak aku dan hanya diam lalu memandang ke hadapan semula.
"Fuh.. nasib baik tak marah"
Aku berasa semakin hairan. "Letak je kat atas meja ni". Katanya. Aku mendekati Encik dan meletakkan secawan kopinya di atas meja kecil ini.
"Ada apa-apa yang Encik nak lagi?". Soalku.
Encik Kim masih berkeras muka dan menggelengkan kepala.
"Tak ada". Jawabnya ringkas.
Aku hanya senyum kecil, "Baiklah.. saya pergi dulu--"
"Tunggu". Katanya dan memegang tanganku.
"Huh?.."
"Tolong temankan saya kat sini malam ni". Katanya.
"Em.. ok". Kataku ringkas.
Disebabkan aku kasihan melihat keadaannya maka, aku menemaninya. Dia melepaskan tangannya dan duduk di atas kerusi yang bersebelahan dengan Encik Kim.
YOU ARE READING
unwanted love • k.th [C]
Fanfiction• pertemuan yang tak disangka dan timbul perasaan yang tidak sepatutnya dirasai antara dua pihak • • taehyung × readers •