13;

2.9K 265 11
                                    

Kami berdua berjalan menuju ke ruang tamu dan duduk di atas sofa itu. "Bila aku cakap.. kau jangan terkejut". Katanya dengan muka tenang.

"Apa dia?". Soalku.








Flashback

"Ada apa nuna panggil saya datang rumah?". Soal Taehyung pada kakaknya.

"Kamu dah tahu ke apa perlu kamu buat?". Kata kakaknya.

"Entahlah.. saya rasa buntu sekarang ni! Saya tak tahu macam mana nak berhadapan dengan orang ramai kat luar sana. Saya tak nak kehilangkan kerjaya saya nuna.." Kata Taehyung dengan perasaan kecewa.

"Takkan kamu langsung tak terfikir untuk berterus-terang pada orang luar tentang hal yang sebenar?". Kata kakaknya.

"Bukan senang nak cakap macam tu nuna.. mereka akan tanya saya soalan bertubi-tubi. Saya tak suka semua tu!". Kata Taehyung lagi.

Kakaknya mengeluh dan pening untuk membantu menyelesaikan masalah adiknya.

"T-Tapi.. tadi Jungkook ada beri cadangan yang agak mengarut pada saya". Kata Taehyung.

"Apa cadangan tu?". Kata kakaknya.

"Dia suruh saya kahwin dengan Seolmin supaya masalah ini serta-merta selesai.." Kata Taehyung.

"Betul juga idea Jungkook tu--"

"Nuna! Takkan nuna pun setuju dengan cadangan Jungkook tu?? Saya tak sukakan Seolmin lah. Saya belum bersedia nak berkahwin dengan sesiapa sekarang ni. Ini melibatkan soal perasaan tau? Lagipun, dia cuma orang gaji saya je!". Kata Taehyung dengan membantah cadangan itu.

"Taehyung-ah, awak sendiri cakap yang awak dah tak tau nak buat apa kan? Jadi, lebih baik kau kahwin dengan Seolmin?. Semua fitnah dan spekulasi yang orang lain katakan tu akan perlahan-lahan lenyap. Mereka akan faham dengan keadaan awak nanti. Lepas tu, kerjaya kamu juga akan kekal stabil". Kata kakaknya..

"Nuna.. perlukah saya buat perkara tu? Kalau Seolmin tolak macam mana? Dia mesti bencikan saya juga sebab saya ni boss dia. Lagipun, dia masih muda dan tak faham". Kata Taehyung.

"Awak boleh jelaskan satu-persatu pada dia dengan elok. Jangan risau Taehyung, saya akan sokong awak. Inilah cadangan terbaik untuk kamu berdua. Daripada kamu terus berdua-duaan di rumah lebih kamu berdua kahwin, tak elok tau berduaan lama-lama". Kata kakaknya.

"Tapi, saya tak cintakan dia!--"

"Lama-kelamaan, awak akan cintakan dia juga Taehyung. Percayalah cakap saya. Sebab dulu sebelum saya kahwin, saya tak sukakan suami saya pun. Itupun dipaksa kahwin oleh omma dan appa. Lama-lama saya cintakan dia sampai sekarang". Kata kakaknya sambil senyum.

Taehyung mengeluh, "Betulkah?". Soalnya.

"Ya, Taehyung". Katanya.

Taehyung diam seketika dan berdiam sejenak.

"Nuna akan cuba bincangkan hal ni dengan omma dan appa--"

"Eh jangan!". Kata Taehyung.

"Kenapa?". Soal kakaknya dengan hairan.

"Seolmin kan anak yatim piatu dan dia dibuang oleh keluarganya sendiri. Takkan omma dan appa setuju?". Kata Taehyung.

"Kita boleh pertimbangkan hal tu dengan mereka ya? Saya yakin mereka akan faham dengan keadaan kamu berdua". Katanya.

Taehyung hanya menganggukkan kepalanya dengan keluhan.

unwanted love • k.th [C]Where stories live. Discover now