"Taehyung!". Kata Maddie dengan ceria dengan membawa sebuah kotak yang agak besar yang bewarna biru gelap.
"Maddie?". Kata Taehyung dengan hairan kerana dia tiba-tiba ke sini tanpa memberitahu Taehyung.
"Happy Birthday Bro! Kau fikir aku akan lupa ke dengan birthday kawan baik aku sendiri?". Kata Maddie dengan senyuman ceria.
Taehyung ketawa kecil.
"Terima kasih". Katanya.
"Aku dengar kau akan kahwin dengan Seolmin nanti? Sampai hati kau tak bagitau berita gembira ni kat aku". Kata Maddie dengan senyuman sinis.
"Hah? M-Macam mana kau tahu?--"
"Dari Jungkook lah? Siapa lagi haha~". Katanya.
"Aish.. Jungkook ni memang nak kena!--"
"Taehyung? Maddie unnie?". Kataku sambil menuruni anak-anak tangga ini. Aku segera berjalan menghampiri mereka. Mereka berdua memandangku.
Maddie unnie senyum gembira pada aku.
Taehyung segera mengambil kotak hadiahnya dari Maddie.
"Seolmin-ah! Chukahae! Tak sangka korang berdua ni sebenarnya pasangan kekasih!". Kata Maddie.
Aku dan Taehyung terkejut. Kami memandang antara satu sama lain.
"S-Saya rasa unnie dah salah faham ni--"
"Saya dah agak korang berdua ni memang ada jodoh! Korang berdua ni secocok sangat~". Kata Maddie.
Aku hanya mampu ketawa kekok.
"Dia tak faham keadaan kami.."
"Kami kahwin sebab terdesak je"
"Em.. er.. a-aku saja tak nak bagitau kau sebab aku nak suprise kau nanti. Tapi, disebabkan si Jungkook bengap tu dah bagitau.. dah tak jadi surprise dah". Kata Taehyung dengan senyuman kekok. Dia terpaksa beri alasan lain.
"Aish~ tak payah nak surprise bagailah. By the way, tahniah atas perkahwinan korang yang akan datang! Semoga hubungan korang berkekalan ya? Aku tak sabar nak tengok 'mini' Taehyung dan Seolmin nanti hehe~". Kata Maddie sambil ketawa kecil.
Aku dan Taehyung ketawa kekok.
"Kamsahabnida". Aku dan Taehyung jawab serentak.
"Unnie pun sama~ semoga hubungan awak dan tunang awak akan berkekalan juga". Kataku dengan senyuman manis.
Maddie senyum padaku, "Gomawo". Jawabnya.
"Gomawo sebab bagi hadiah ni walaupun dah lambat". Kata Taehyung sambil ketawa.
"Haha sama-sama~ aku pergi dulu ya? Sebab aku ada kerja penting nak buat". Kata Maddie.
"Baiklah~ annyeong". Kata Taehyung.
Maddie melambai tangan pada kami berdua. Aku membalas dengan lambaian juga.
Akhirnya, Maddie membuka pintu itu dan keluar dari rumah ini.
"Apa dalam kotak tu?". Soalku.
"Rahsia~~". Taehyung senyum sinis.
"Ish.. dia ni.. semua nak berahsia". Aku mengomel.
---
Aku sedang menonton kartun kesukaanku di televisyen iaitu, Spongebob Squarepants.
"Seolminnn-ahhh~". Taehyung memanggil namaku dengan panjang.
YOU ARE READING
unwanted love • k.th [C]
Fanfiction• pertemuan yang tak disangka dan timbul perasaan yang tidak sepatutnya dirasai antara dua pihak • • taehyung × readers •