Setelah selesai penggambaran tadi, Taehyung terus berjalan menuju ke tempat parkir bersama dengan Jungkook.
"Hyung, kau nak balik rumah terus ke atau nal pergi mana-mana?". Soal Jungkook.
"Aku nak balik rumah.. disebabkan sekarang tengah kecoh pasal pembantu rumah aku tu, lebih baik aku duduk rumah je buat sementara waktu ni". Kataku.
"Habis tu macam mana dengan shooting kau yang lain? Nak aku tolong tangguhkan ke?". Kata Jungkook.
Aku menganggukkan kepala, "Hm, bagus juga. Lagipun kita dah penat bekerja. Kita berehat lah kejap selama beberapa hari.." Kataku.
Jungkook senyum bahagia, "Akhirnya! Aku ada masa nak rehat~ Oh.. kau lah boss aku yang paling baik~". Kata Jungkook.
"Yelah. Tak payah nak mengada sangat. Hantar aku balik cepat sebelum wartawan dan peminat aku tu datang kat rumah aku". Kata Taehyung.
"Baik boss!". Kata Jungkook sambil ketawa.
Mereka berdua baru sahaja ingin masuk ke dalam kereta tiba-tiba..
"Taehyung-ah~".
Taehyung terdengar suara seorang perempuan memanggil namanya.
Taehyung dan Jungkook menoleh.
Rupanya, Maddie iaitu kawan rapat Taehyung semasa penggambaran untuk majalah Star 1 pada beberapa bulan lepas.
Taehyung berasa hairan kerana kehadiran Maddie di sini.
"Maddie? Apa awak buat kat sini?". Soal Taehyung.
Maddie berjalan mendekati Taehyung dengan senyuman manis, "Kebetulan saya baru siap shooting tadi.. jadi saya lalu sini dan ternampak awak". Kata Maddie.
"Oh.. haha". Taehyung ketawa kekok.
Jungkook ingin memberi mereka ruang untuk bercakap berduaan, "Hyung~ saya masuk dalam kereta dulu. Aku tunggu kau". Kata Jungkook.
Taehyung hanya menganggukkan kepala. Jungkook segera masuk ke dalam keretanya dan menghidupkan enjin. Jungkook hanya duduk di dalam menanti Taehyung.
"Em, saya dengar awak ada girlfriend baru lagi?". Soal Maddie tiba-tiba.
"Oh.. tu.. er.. cuma rumors je. Dia adalah pembantu rumah saya. Saya sibuk sejak kebelakangan ni jadi saya mengambil keputusan untuk ambil maid". Kata Taehyung.
"Oh, macam tu. Saya sangka awak ada girlfr--"
"Tolong abaikan segala berita mengarut yang wartawan buat kat internet atau apa-apa pun. Mereka buat rumors macam tu sebab nak dapatkan duit je. Saya tak nak bercinta buat masa ni.. saya sibuk". Kata Taehyung.
Maddie hanya senyum dan menganggukkan kepala, "Oh~ baiklah saya faham sekarang. Hm.. awak nak tak keluar dengan saya? Pergi lunch sama-sama". Soal Maddie.
"Oh.. uhm.. saya tak dapat keluar dengan awak sebab ada hal. Lain kali lah ya? Maafkan saya". Kata Taehyung dengan senyuman kekok dan rasa bersalah.
"Tak apa, saya faham hehe. Awak kan sekarang model paling famous kat Korea sekarang of course lah sentiasa sibuk. Em.. kalau macam tu saya pergi dulu lah ya?". Kata Maddie.
"Baiklah". Kata Taehyung dengan senyuman.
Maddie balas dengan senyuman juga dan berjalan meninggalkan Taehyung.
Taehyung mengeluh dan berjalan masuk ke dalam kereta.
---
Seolmin
YOU ARE READING
unwanted love • k.th [C]
Fanfikce• pertemuan yang tak disangka dan timbul perasaan yang tidak sepatutnya dirasai antara dua pihak • • taehyung × readers •