32;

2.3K 165 11
                                    

"Jagiya, ireona~". Taehyung bisik pada telingaku.

Aku masih tidur mati.







Taehyung menyentuh bahuku kemudian dia menggoyangkan tubuhku secara berkali-kali.

"Jagiya.. saya lapar.. saya nak awak masakkam untuk saya. Awak tak kasihankan saya ke?". Kata Taehyung dengan nada suara seperti hendak menangis. Hebat lakonan Taehyung.

Aku perlahan-lahan sedar kerana terdengar kata-katanya. "Yah.. Kang Seolmin-ssi! Awak ni batu ke?". Kata Taehyung.

Akhirnya, aku tersedar dari tidurku.






Aku perlahan-lahan menoleh ke tepi.

Aku masih mamai dan memandang wajahnya. Penglihatanku kabur lalu aku menggosok mataku.

"Ahh.. akhirnya awak dah bangun!". Kata Taehyung.

"Yah.. m-macam mana awak boleh masuk kat dalam bilik ni? Semalam saya kuncikan bilik--"

"Excuse me? Saya yang beli rumah ni so, saya ada kunci kesemua bilik kat sini". Kata Taehyung dengan nada suara yang berlagak. Kemudian dia senyum sinis padaku.

"Aish.. aku baru je nak tidur lena!"






"Saya masih mengantuk lah.." Aku mengomel.

"Andwae~ hari ni saya nak bawa awak jalan-jalan makan angin~ cepat bangun dan masakkan saya sarapan lepastu--"

Aku menarik tangan Taehyung sehingga dia terjatuh ke atasku kemudian aku mencium bibirnya selama sesaat kemudian dilepaskan. Matanya terbeliak dan tidak berkata apa-apa.

Aku senyum seperti kanak-kanak tidak bersalah.




Taehyung kelihatan gementar dan kedua pasang telinga mula bertukar menjadi kemerah-merahan.

"Yah.. Seolmin.. a-awak.. awak.. aish..!" Taehyung segera bangun dan dia mengusap rambutnya sendiri. Dia mengalihkan pandangan dariku seketika.

"B-Berani awak c-cium saya!". Dia mengomel.

Aku ketawa dan segera bangun. "Kim Taehyung is shy!". Kataku dengan nada gurau.

"Aniya!". Katanya.

"Ehehehe~ suka hati awak lah.. saya nak pergi mandi dulu. Sila keluar dulu ya?". Kataku.

Taehyung mengeluh, "Awak selalu buat jantung saya berdegup kencang.. hari-hari jatuh cinta pada awak~". Katanya.

"Ah~ jinjja?". Kataku. Hatiku berbunga-bunga mendengar kata-kata manisnya yang membuatku aku jatuh cinta juga. Aku senyum sambil melihat wajahnya yang sangat tampan.

Taehyung hanya senyum segan.

"Em.. awak pergi mandi lah dulu.. s-saya keluar dulu. Cepat sikit tau?". Katanya.

"Arasseo oppa~". Kataku dengan senyuman.








---

Pagi itu, aku dan Taehyung makan sarapan bersama-sama dengan selera. Taehyung asyik senyum melihat wajahku.

"Awak ni macam ada something je?". Kataku dengan sengih pada bibirku.

"Aniya.. saya cuma excited nak bawa awak bersiar-siar nanti". Katanya.

Aku ketawa, "Awak nak ajak saya membeli-belah ke?". Kataku.

"Bukan tu je, saya nak ajak awak pergi ke amusement park dan saya nak ajak awak naik Namsan Tower". Katanya dengan teruja.

unwanted love • k.th [C]Where stories live. Discover now